X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יכולה להימצא נוסחה. חייבת להימצא. אפשר וצריך להתנצל על הרג בני אדם, אבל חשוב לדייק – הם לא חפים. אולי לא פושעים, אבל לא חפים. הם היו על סיפונה של אונייה שהייתה אמורה להגניב נשק לאויבי ישראל וככזאת הייתה הצדקה מלאה לעצירתה כמעט בכל מחיר – לפני שתגיע ותעגון בחוף היעד שלה
▪  ▪  ▪
מרה לנו. המרמרה בעת ההשתלטות עליה [צילום: פלאש 90]

למי, למי יש יותר כבוד? להם או לנו? מי ימחל על כבודו ויעניקו לזולתו או יסתפק במה שיש. השאלות האלה, הקטנות, הקטנוניות, מציתות כאן אש זרה, מסוכנת.
יכולה להימצא נוסחה. חייבת להימצא. אפשר וצריך להתנצל על הרג בני אדם, אבל חשוב לדייק – הם לא חפים. אולי לא פושעים, אבל לא חפים. הם היו על סיפונה של אונייה שהייתה אמורה להגניב נשק לאויבי ישראל וככזאת הייתה הצדקה מלאה לעצירתה כמעט בכל מחיר – לפני שתגיע ותעגון בחוף היעד שלה.
ניתנה להם הזדמנות להימנע מעימות כוחני. במערכת הכריזה נשמעה קריאה ברורה לכוונתה של ישראל לא לאפשר את המשך המשט של ה'מרמרה'. היה ברור לאנשים שחלקם, לצערנו, נהרגו, כי אם לא ייענו לקריאה – צבא ההגנה לישראל ישתלט על הספינה בכוח וימנע את המשך הפלגתה.
ישראל צריכה ויכולה להראות שוב ושוב את כלי הנשק שנתפסו על הספינה, לרבות הקרנת התיעוד, שבו נראים "שוחרי השלום" חמושים בכלי נשק – קר וחם.
ישראל לא צריכה להתנצל על זכותה – חובתה! – להגן על אזרחיה אבל היא יכולה, דבר לא ייגרע מכבודה, אולי ההפך, להתנצל על אובדן חיי אדם. זה מוצדק. זה אנושי. זה מתבקש בנסיבות העניין.
שהרי ארדואן המשוקף והמנואץ במקומותינו שב ומדגיש, לרבות בימים אלה, עד כמה הכבוד חשוב לו, כאילו הצהרתו זו מפתיעה אותנו, ומה קל, פשוט, אפשרי ומתבקש יותר מאשר לתת לו את לטרת-הכבוד שהוא תובע ועומד עליה מאשר להתנצל בפה מלא, בקול רם ואף לגבות את המוצהר בכתב, כי ישראל מתנצלת על אובדן החיים באשר הם.
האם די יהיה בהתנצלות זו? דומה שכן.
לישראל יש הרבה מה להפסיד אם וכאשר – שלא נדע – תצטרף גם טורקיה החשובה והחזקה אל רשימת מדינות האויב. זה תסריט בלהות. זה הזמן – בטרם התממשות הבלהות - לא רק להנמיך את גובה הלהבות אלא לכבותן. זה אפשרי. זה ניתן. מאחר שמדובר בכבוד, אפשר לחלוק אותו מטורקים מבלי שייגרע דבר מכבודנו, אולי אף ההפך.
השאלה הפתוחה כמו פצע היא האם תימצא ה"נוסחה". אין צורך להמציא אותה או לחפשה. היא כאן. ישראל עומדת על זכותה להגן על אזרחיה בכל זמן ובכל מקום שבו מי משוחרי רעתה, גם אם אינם בהכרח אויביה, נוקטים צעדים שיש בהם משום מימוש, גם אם חלקי, של האיום לפגוע בה. ישראל עשתה, עושה ותעשה הכל, לרבות השקעת כל מאמץ אפשרי וכל משאב נדרש, כדי לשמור על חיי אדם ולא לקפחם. אם וכאשר בפעולת ההגנה כרוך אובדן חיי אדם – ישראל מצטערת ו – כן – מתנצלת על היקלעותה למצב שהיה מבחינתה ברירת מחדל אשר חייב אותה, כמוצא אחרון, להשתמש בנשק חם, אשר השימוש בו גרם את התוצאות הטראגיות.
כמה פשוט. כמה מסובך.

תאריך:  08/09/2011   |   עודכן:  08/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מר מרה היא המרמרה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר להצטער על אבדן חיי תתי
סתם_1  |  8/09/11 14:55
2
מסכים עם הכותב
ברקו   |  8/09/11 16:01
3
להרוג תורכי ולא ללנוח
חמוטל לב  |  8/09/11 18:15
4
מעניין איך היה מגיב"שוחר החופש
פלא יועץ  |  9/09/11 09:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
תופעות של העסקת מורים ללא תנאים סוציאליים ועל בסיס ארעי לא היו קורות אם ארגוני המורים היו משלבים מאבק ערכי על דמותה החברתית של מערכת החינוך עם זכויותיו של המורה. בכאב אני מתייחס לקיומן של זרועות דורסניות, המקדמות את מפלצות ההפרטה, שחודרות למערכת החינוך. הן כבר נושאות באמתחתן אלפי מורים. מורים השואלים איפה ארגוני המורים שיעמדו בפרץ
ספי סגל
הרובינגרים כבר החליטו שכשהם יחטבו עצים אנחנו נהיה השבבים. אני אומנם מקבל יבלות משימוש בגרזן, אבל זה לא אומר שאני מסכים להיות שבב
יאיר דקל
קבוצת נערים רעשנית נכנסה למכון הכושר בו אני מתאמן. רק לאחר שביקשתי שינמיכו את הקול, הם הורידו את הווליום. היום אני יודע שכבדי שמיעה מרימים קול. זאת תוצאה של שמיעתם הלקויה. בני הנוער, ששומעים מוזיקה בקולי קולות, רגילים לצעוק זה אל זה וכך גם יקצרו את הדרך לכבדות שמיעה
יהודה קונפורטס
אינטל היא אחת החברות שמשקיעות הכי הרבה בתחום הקהילה והחברה בארץ    המפעלים שלה ממוקמים בפריפריה ומדיניות החברה מחייבת את כל עובדיה לפעילות חברתית לאורך כל השנה    האם המאבק החברתי שמלווה אותנו בחודשים האחרונים, ומשנה את השיח הציבורי, ישנה גם את תדמיתן של חברות ההיי-טק?
עמוס דאי
ערביי ישראל פעלו ופועלים עוד מימי הקמת המדינה כגיס חמישי בתוכנו ואת הבדיקות המיוחדות והקפדניות שעורכים להם הבודקים הביטחוניים הם רכשו בזכות    מר טיבי, חבריך יכולים להחזיר את תעודת הזהות הכחולה שלהם למשרד הפנים אם לא נוח להם להיבדק ביסודיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il