X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איומי ראש ממשלת טורקיה הם גחמה אישית שסופה לחלוף. כל כניעה לגחמה זו, ואפילו התנצלות בלשון דיפלומטית, תגרור כניעות על גבי כניעות והכאות נוספות על קדקדנו, כדרכו של עולם הפשע המכה על ראשם של החלשים, המוכים והמושפלים
▪  ▪  ▪
ארדואן. נכנס ל'אמוק' אנטי-ישראלי [צילום: AP]

משטורקי
אני משער כי היחסים המדיניים בין ישראל לטורקיה יעסיקו אותנו בתקופה הקרובה. ראש ממשלתה הנוכחי של טורקיה גרר את מדינתו לתמיכה נלהבת בפלשתינים, ובכך הכריז על היותה אויבת לישראל. כרגע הסכסוך הישראלי-טורקי מתמקד במשט שניסה לפני למעלה משנה לפרוץ את הסגר הימי הישראלי על עזה הטירוריסטית. ניסיון החדירה נבלם על-ידי חיילי השייטת הצ"הלית ובמהלכה נפגעו למוות תשעה אזרחי טורקיה, מהם 8 חברי ארגון תומך-טירור מוצהר.
זה עתה התפרסם דוח ועדה מטעם האו"ם המצדיק ומכשיר את הסגר הימי על עזה, אך דורש מישראל פיצויים כספיים והבעת חרטה על שימוש בכח מופרז ועל אי מידתיות בהפעלת כח ההשתלטות על הספינות המתגרות.
התרפסות מזמינה מלקות
בעת כתיבת השורות ראש הממשלה תומך בעמדת שר החוץ שאין לנו על מה להתנצל, וזכות ההגנה העצמית עומדת לישראל כמו לכל מדינה בעולם. השורות הבאות נכתבות כתמיכה בעמדה זו, למרות קולות פוליטיים וביטחוניים אחרים הנשמעים בישראל, גם מקרב אישי שלטון, בסגנון כמו "נביע התנצלות בנוסח כלשהו ובלבד שהנושא יהיה כבר מאחורינו; חבל לאבד קשרים מדיניים, צבאיים וכלכליים עם מדינה חשובה במרחב בשל אירוע חד-פעמי; יש לנו מה להפסיד בזירה הבינלאומית מול העקשנות והנקמנות הטורקית; מוטב להיות חכמים ולא רק צודקים" וכיו"ב.
אני משער שאני מבטא את עמדת הרוב המוחלט של הציבור הסבור שאם אנחנו צודקים - ואכן אנחנו צודקים! - אין למכור את הגאווה הלאומית, ואת האמת הביטחונית, כדי לרצות את בריון השכונה ואפילו לא למען אינטרס כלכלי-פוליטי. בוודאי הדברים אמורים ביחס לטורקיה אשר דומה כי ראש ממשלתה נכנס ל'אמוק' אנטי-ישראלי, אך לא הצליח לגרור את עמו לנישה זו (כך מדווחים התיירים הישראלים שם). יתר על כן, טורקיה מתפארת בהיותה מדינה דמוקרטית חילונית, ולכן אינה יכולה להופיע בעולם כמגינת האיסלאם. בטוחני איפוא כי הסגנון המשתלח והמאיים של ראש הממשלה הטורקי אינה אלא גחמה אישית, וסופה לחלוף.
כל כניעה לגחמה זו, ואפילו התנצלות בלשון דיפלומטית, תגרור כניעות על גבי כניעות והכאות נוספות על קדקדנו, כדרכו של עולם הפשע המכה על ראשם של החלשים, המוכים והמושפלים.
כיוצא בזה אין לגרור רגלים בשום אופן לבית הדין הבינלאומי בהאג, או לכל מוסד שיפוטי בינלאומי. ובכלל, ישראל צריכה להוביל מהלך, ול'צרוח' מעל כל במה ובכל הזדמנות, כי הכרחי לעדכן ולשדרג אמנות בינלאומיות לנוכח עידן הטירור הבינלאומי בעיקר מבית מדרשו המפלצתי של האיסלאם. פסה דיפלומטיית המילים היפות. אנחנו בעידן הגלובליזציה, כולל הטירור.
אנחנו והטורקים
כאן המקום לאזכר מעט את מסכת היחסים החיובית (הכל יחסי) ששררה בין הממלכה הטורקית, וכן בימי טורקיה החדשה, לבין יהודיה ויהדות העולם. כדי להבחין בין טורקיה הפוליטית העכשווית לזו ההיסטורית ויחסה ליהודים - נאיית את שמה טורקיה, כדרך שנוהגים בקרב עדת יוצאי ארץ זו. הציון ההיסטורי המסכם את מסכת היחסים הוא "מלכי חסד", בלשון הרבנית.
'חסד נעורים' היא פתיחת שערי הממלכה הטורקית, העותמנית, לקליטת גולי ספרד ואנוסיה. בימי הביניים ובמרבית התקופות של העת החדשה לא סבלו יהודי טורקיה רדיפות או הצרת צעדים. אדרבה, הם זכו לחופש כלכלי והשתלבו בתפקידים מימסדיים ובפקידות העניפה ברחבי הממלכה העותמאנית. דורות על גבי דורות תרמו רבני טורקיה ('תוגרמה') לספרות התורנית, וכרכי השו"ת (שאלות ותשובות) תוצרת קושטא ואיזמיר ממלאים מדפים עמוסים בארון הספרים היהודי.
התקופה העותמאנית בארץ ישראל, עד לכיבוש הבריטי ב-1917, זכורה כתקופת פיתוח, בינוי ותשתיות ואי-שעבוד. התנועה הציונית חבה לעותמאנים את ראשית ימי ההתיישבות החלוצית. חסד נוסף אשר ינון לעד הוא דילוג שואת אירופה על יהודי טורקיה בזכות מדיניות הממשלה הטורקית, למרות היותה משתפת פעולה עם הנאצים. יהודי יוון וסלוניקי נכחדו בשואה הנאצית, ואילו שכניהם הסמוכים, מעבר לגבול הטורקי, נצלו.
'פרשה טורקית' אחת מעיבה על ספר דברי הימים ליהדות טורקיה, ושורשיה מפליגים עד...עזה; הלא היא פרשת שבתי צבי ה'משיח' ונתן העזתי ה'נביא'. שנים אלו חברו, ביחסים מסובכים של מי הרב ומי התלמיד, והצליחו להמיט אסון על עם ישראל בדורם (אמצע המאה ה-17). פריחת המיסטיקה בימים ההם, והורדת תורת הנסתר לרמת 'קבלה לעם' ו'מקובלי חצר', הצמיחה פרי באושים של משיחיות שקר שהסתיימה ב...התאסלמותו של המשיח, ובדיכאון הנביא התומך, איש עזה שעקר לטורקיה, ליון, לאיטליה, לבלקן ומנוחתו אי-כבוד במקדוניה. לדעתי, פרק עגום זה נולד אף הוא על ברכי הסובלנות הטורקית המסורתית כלפי יהודיה.

תאריך:  08/09/2011   |   עודכן:  09/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להיבהל מהטורקי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוי הבורות הבורות!!!
מאז ומקדם  |  8/09/11 22:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם שווייצר
ארצות הברית ובעלות בריתה יכולות לציין בסיפוק את העובדה כי במהלך העשור האחרון מנעו מאל-קאעידה ושותפיו לממש את ניסיונותיהם לבצע פיגועי טרור אסטרטגיים דוגמת ה-9/11 וכן את העובדה כי התהדק מאוד שיתוף הפעולה בין מדינות רבות, ולעתים אף בין מדינות יריבות, בפעילות מנע נגד גורמי הג'יהאד העולמי
מיקו מנחם
כעו"ד ותיק אציע לשופטים להיות מודעים לכך שבכל תיק ניתנים כמה וכמה פסקי דין ופסק הדין שיפסקו בתיק, יהיה הראשון, אבל לא יהיה בבחינת לבד שאין בילתו. פסק הדין הראשון והרשמי, הוא פסק הדין שייפסק ברוב המקרים, לאחר שנים של התדיינות, בערכאות כאלה ואחרות, לרוב, אחרי שנפשם של הצדדים נקעה מהתיק
אברהם שרון
יכולה להימצא נוסחה. חייבת להימצא. אפשר וצריך להתנצל על הרג בני אדם, אבל חשוב לדייק – הם לא חפים. אולי לא פושעים, אבל לא חפים. הם היו על סיפונה של אונייה שהייתה אמורה להגניב נשק לאויבי ישראל וככזאת הייתה הצדקה מלאה לעצירתה כמעט בכל מחיר – לפני שתגיע ותעגון בחוף היעד שלה
איתן קלינסקי
תופעות של העסקת מורים ללא תנאים סוציאליים ועל בסיס ארעי לא היו קורות אם ארגוני המורים היו משלבים מאבק ערכי על דמותה החברתית של מערכת החינוך עם זכויותיו של המורה. בכאב אני מתייחס לקיומן של זרועות דורסניות, המקדמות את מפלצות ההפרטה, שחודרות למערכת החינוך. הן כבר נושאות באמתחתן אלפי מורים. מורים השואלים איפה ארגוני המורים שיעמדו בפרץ
ספי סגל
הרובינגרים כבר החליטו שכשהם יחטבו עצים אנחנו נהיה השבבים. אני אומנם מקבל יבלות משימוש בגרזן, אבל זה לא אומר שאני מסכים להיות שבב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il