X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שפל חסר תקדים ביחסה של ממשלת נתניהו להתיישבות. החוק המגן על קרקעות היהודים ביהודה ושומרון בטענה של התיישנות הדיון לא זכה לגיבוי הפרקליטות בבג"ץ
▪  ▪  ▪
משה (בוגי) יעלון [צילום: פלאש 90]
בוגי יעלון התגלה בתור רמטכ"ל גדול אבל מדינאי קטן וחלש מאוד. צביקה האוזר וזאב אלקין נפלו גם הם בגדול. התשובה שהגישה אתמול חני אופק מהפרקליטות מדהימה בחומרתה. מדינת הפרקליטות קובעת למעשה שסעיף 20 קיים – אך הוא מגן על הפלשתינים בלבד. ולא רק מכאן ואילך, אלא גם רטרואקטיבית. וגם, בכל מקרה של סכסוך נטל הבאת הראיה נופל על היהודים. האם זהו סופה של החקלאות היהודית ביהודה ובשומרון?

תשובת המדינה שהוגשה אתמול בבג"ץ בעתירה של מיכאל ספרד מארגון 'יש דין' נגד מייקל לסנס מקדומים מסמנת שפל חסר תקדים ביחסה של ממשלת נתניהו להתיישבות ביו"ש. ההחלטה מסמנת למעשה את תחילת החורבן של רוב שטחי החקלאות של היהודים ביו"ש. משק אחיה ויקבי הבוטיק הרבים נמצאים מהיום בסכנת כליון.
מייקל לסנס הוא חקלאי שעלה מארה"ב, אב למשפחה ברוכת ילדים העוסק גם בהדרכת נוער בסיכון. הוא מעבד חלקה גדולה ליד קדומים משנת 1996. ב-11 השנים הראשונות אף אחד לא מחה על פעילותו בקרקע. להפך, היו לו יחסי ידידות ושכנות טובה עם פלשתינים שעיבדו חלקות סמוכות. בשנת 2007 הוא הסב את השטח מגידולי חיטה למטע זיתים. מיכאל ספרד ניצל את הפרצה והגיש עתירה נגדו בשם פלשתינים מהאזור.
כהרגלו בקודש, החליט המנהל האזרחי שהפלשתינים צודקים, והוציא נגד לסנס את הצו הידוע לשמצה מבית מדרשם של רונית לוין ומייק בלאס - "צו שימוש מפריע". משמעותו היא גירוש היהודי מהקרקע ועקירת הגידולים שלו. לסנס הגיש ערר לוועדת העררים במחנה עופר וניצח. הוועדה קבעה שהמטע שלו הוא בן יותר משלוש שנים, ובלאו הכי אין מדובר על פלישה לשטח אלא על שינוי בסוג הגידולים בלבד. כידוע, סעיף 78 בחוק הקרקעות העותמני קובע שהקרקע תירשם על שמו של מי שעיבד את הקרקע במשך 10 שנים. בעקבות ההחלטה התערב מייק בלאס והחתים את אלוף הפיקוד על החלטה שצו שימוש מפריע יחול למשך חמש שנים במקום שלוש. שינוי מדיניות נוסף היה ההחלטה שגם שינוי בסוג השימוש בקרקע, כמו מעבר מגידולי חיטה לגידולי זיתים, נחשב לפלישה טרייה.
מיכאל ספרד עתר לבג"ץ נגד ראש המנהל בדרישה למימוש הצו ולסילוקו של לסנס מהקרקע, אך לסנס הקדים אותו ופנה לבית משפט השלום והגיש תביעה לקבלת צו הצהרתי שיאפשר לו להמשיך ולהחזיק בקרקע בהתאם לסעיף 78 בחוק. עוד טען לסנס כי סעיף 20 בחוק קובע שאם עברו 10 שנים של חזקה בקרקע חלה התיישנות הדיון ואיש אינו רשאי לתבוע בעלות על הקרקע (בדומה להלכת חזקת שלוש שנים בדין העברי). לסנס טען שהואיל ועברו שנים רבות הרי שעל-פי החוק איש אינו יכול לתבוע בעלות על החלקה הזו.
בתגובה לעתירת מיכאל ספרד התחייב ראש המנהל לממש את הצו עד לתאריך 01.08 השנה. נזכיר רק שלסנס התחנן בפניו שלא יגיש תגובה זו, וייתן לו הזדמנות לקבל את יומו בבית המשפט ולהוכיח את בעלותו על הקרקעות בהליך משפטי הוגן. ראש המנהל סרב לבקשתו ומייקל לסנס המיואש עתר לבג"ץ בדרישה לקבל את יומו ולהוכיח את טענותיו בבית המשפט.
הפרקליטות ניסתה בתחילה לדחות אותו על הסף בטענת שיהוי בתגובה, אך הודתה מאוחר יותר שהוא יושב על הקרקע משנת 96 ולכן נהנה לכאורה מהגנת סעיף 20 - הקובע את התיישנות הדיון. כאן המקום להזכיר שסעיף 20 הוא הבסיס בחוק שנשענים עליו כמעט כל שטחי החקלאות של היהודים ביהודה ושומרון.
המדינה ביקשה ארכה של 60 יום לברר את עמדתה באשר לחוק הכתוב בסעיף 20. תנועת 'רגבים' והארגון למען זכויות אדם ביש"ע פנו לוועדת השרים הכוללת את בוגי יעלון, צביקה האוזר, זאב אלקין ובני בגין, וזו השיגה הסכמה ממייק בלאס שהפרקליטות לא תעז לבטל את סעיף 20, למול התוצאות הרות האסון לחקלאות היהודית ביו"ש.
אך לפרקליטות חיים משלה, ואתמול התגלה שבלאס ופרקליטיו צפצפו על כולם, וששוב לא הצליחו נבחרי הציבור לכפות את רצונם על פקידי המשפט. בוגי יעלון התגלה בתור רמטכ"ל גדול אבל מדינאי קטן וחלש מאוד. צביקה האוזר וזאב אלקין נפלו גם הם בגדול. התשובה שהגישה אתמול חני אופק מהפרקליטות מדהימה בחומרתה. מדינת הפרקליטות קובעת למעשה שסעיף 20 קיים - אך הוא מגן על הפלשתינים בלבד. ולא רק מכאן ואילך, אלא גם רטרואקטיבית. וגם, בכל מקרה של סכסוך נטל הבאת הראיה נופל על היהודים. האם זהו סופה של החקלאות היהודית ביהודה ובשומרון?

פורסם במקור: צדק, מוסף לדין, למשפט ולהלכה המצורף לעיתון מקור ראשון
תאריך:  09/09/2011   |   עודכן:  09/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זאב אלקין / Ze'ev Elkin
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אכזבה ושמה בוגי
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם נתניהו? בזיון מצמרר ! ל"ת
דניאל סבלדי  |  9/09/11 14:31
2
ביבי הוא סמרטוט,רק פייגלין!!
אשר גד  |  9/09/11 15:51
3
נתניהו החליט: 22-26 התנחלויות
חשדנית  |  9/09/11 18:38
4
הימין כנוכח נפקד-ושר משפטים
הימין האימפוטנטי  |  9/09/11 18:54
5
רק האיחוד הלאומי ידאגו  ל"ת
להתיישבות ביו"ש   |  9/09/11 19:09
6
תנסו לחשוב מבחינה פרקטית
דודי29  |  9/09/11 19:21
 
- נכון
אבי ברקת  |  9/09/11 22:22
 
- מספיק עם הדמגוגיה הזאת. מאז
שאול אבידור  |  10/09/11 11:12
7
שר לעיניני כלום
יוסי דסאו  |  9/09/11 20:32
8
מהפרקליטות אני לא מצפה שתעזור
עצבני בשטח  |  9/09/11 21:31
9
סדום ועמורה זוכרים?הבאה ישראל
רחב מהמסעדה  |  9/09/11 22:06
10
אם ההרס במיגרון אכן משקף את
אברהם מכפר סבא  |  9/09/11 22:54
11
זעם האל על מעשה עגל הזהב בקרקע
ציניקן12  |  9/09/11 23:05
12
רצחתם, ירשתם ומתבכיינים
מתיישב וחקלאי  |  10/09/11 00:37
 
- הקביעה שהערבים הם בעלי הארץ
אברהם מכפר סבא  |  10/09/11 11:52
 
- על האדמה שלך לא ישבו ערבים???
ב.ניצן רחובות  |  11/09/11 21:13
13
איפה שר המשפטים נאמן??
ליאתג  |  11/09/11 08:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
היזם הצעיר, שהפסיד השבוע בהפרש של 0.8% את פרויקט מלון הענק בת"א, לא יישאר ללא תעסוקה    יבנה בניין מגורים יוקרתי בת"א, מלון בחיפה ו-650 דירות ברמת השרון    יושב בבניין המשטרה, כיזם ולא כעציר    האם אביו המפורסם שותף?
טובה ספרא
קשרי המסחר בין ישראל לטורקיה יימשכו    המשך משילת ארדואן בארצו לא תהיה קלה    יציבות במפלגת העבודה אחרי הבחירות? תשכחו מזה    תוכנית כלכלית חדשה לארה"ב?    קשיים באיחוד האירופי    תחזית אסטרולוגית לשבוע 16.9.11-9.9.11
יואב יצחק
סידור פסול ומוזר יצרו לעצמם שני חברי כנסת: שלי יחימוביץ' גוננה בוועדת האתיקה על חיים כץ ואף סייעה בידו להמשיך ולשמש כיו"ר ועד העובדים של התעשיה האוירית בעודו מכהן כחבר כנסת, דבר המהווה ניגוד עניינים ברור ופתח לשחיתות    וחיים כץ מצידו (הליכוד), סייע ליחימוביץ' לקדם באופן חריג הצעות חוק שיזמה גם על-חשבונם של חברי כנסת אחרים    יד רוחצת יד
יהודה יפרח
מכתב ששיגר ד"ר אביעד בקשי לוועדת טרכטנברג מסביר מדוע כל עוד לא תוגבל מאוד התערבות בג"ץ במדיניות הכלכלית, לוועדה אין באמת סיכוי לשנות משהו
חגית ששר
למעלה מ-51 אלף איש ששרדו את מחנות ההשמדה באירופה, נשלחו על-ידי הבריטים עם הגיעם ארצה, למחנות גירוש מוקפי גדרות בקפריסין. אך פרשה זו שהייתה יכולה להיזכר כפרק עצוב נוסף בתולדות המדינה שבדרך, הפכה לסיפור של גבורה ואחווה יהודית, בזכות מסירות אין-קץ שהפגינו לא מעט אנשים בארץ
רשימות נוספות
לעבור למתקפה דיפלומטית  /  אסף גולן
סדרת חינוך לחיילי צה"ל: נכבה ורבנים רפורמיים  /  אריאל כהנא
למרות האכזריות הסורית, האדמה מבעבעת  /  פזית רבינא
"הוא חושב שאנחנו ערבים, אמרתי לחבר שלי"  /  תומר-דבורה קהת
סין בדרך לילד שני?  /  מיכאל טוכפלד, סין
עיד אל-אלול  /  אורי אליצור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il