X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירופה, זו שפעלה נגד קדאפי כעושה דברה של טורקיה, לא תצייץ כאשר יוציא הצי הטורקי ספינות מלחמה למרחב שבין קפריסין הנוצרית לבין ישראל היהודית טורקיה האימפריאלית, כמו אירן הגרעינית, אינה בעייתה של אירופה. היא בעייתם של היהודים
▪  ▪  ▪
ארדואן. שליט הים התיכון [צילום: AP]
אם מאן דהוא זקוק להוכחה כי שורש הסכסוך המוסלמי-יהודי אינו טריטוריאלי כי אם עמוק הרבה יותר, אין לו אלא להביט על טורקיה. מן הרגע שזו עברה משלטון חילוני לשלטון מוסלמי, חל בה שינוי עקבי הולך וגובר.

בנובמבר 1917 הסתערו הפרשים האוסטרלים על באר-שבע וכבשו אותה מידי חיל המצב הטורקי. זו הייתה המפלה הראשונה בסדרת המפלות של האימפריה הטורקית במלחמת העולם הראשונה, שנמשכו עד להתקפלותה של האימפריה שסופה היה במהפיכה הקמליסטית. טורקים אמיתיים מעולם לא השלימו עם אובדנה של האימפריה ותמיד חלמו על שובה. 94 שנה המתינה האימפריה לרגע שבו תוכל להסיר מעליה את אדרת השפלות ולהכריז שהיא חזרה, ובגדול. על-פי "הורייט", עיתונה הרשמי למחצה של טורקיה, נציג הממשל הטורקי הצהיר כי מזרח הים התיכון לא יהיה עוד בשליטה הבלעדית של הכוחות הימיים של ישראל, שבו היא תוכל לנהוג ב"בריונות" כלפי ספינות אזרחיות. הוא הסביר כי זוהי משמעות הכרזתו של שר החוץ הטורקי אחמט דאווטגלו כי מעתה והלאה "טורקיה תנקוט בכל האמצעים הנחוצים לדעתה לביטחון התנועה הימית בגזרה המזרחית של הים התיכון".
שיהיה ברור: מעתה, טורקיה היא המעצמה השלטת על מזרח הים התיכון, היא השוטר על המבואות המערביים של ישראל, והיא זו שתחליט על חופש הפעולה של מדינת ישראל. נזכור שכל הקידוחים המבטיחים לישראל עצמאות אנרגטית, תמר, לוויתן וכיוצא באלה, כולם מעתה נמצאים תחת חסותה של המעצמה השלטת, ההגמון של הים התיכון המזרחי - הרפובליקה האיסלאמית הטורקית. הרי רשמית גם מלחמת ששת הימים פרצה בשל החסימה שהטילה מצרים על שיט ישראלי בים האדום.
יתר על כן, ההכרזה אודות השינוי היסודי ביותר בשיווי המשקל האסטרטגי במזרח הים התיכון לא באה על-רקע של צדקת הטורקים בשדה הדיפלומטי, אלא להפך: בעקבות הצדקת הסגר הימי שהטילה ישראל על עזה. טורקיה ביטלה את דוח פאלמר - הדוח הרשמי של או"ם אודות אירוע המאווי-מרמרה - בהבל פה, בביטול ובוז, והכריזה למעשה על יציאה למלחמה ימית נגד ישראל.
עלייתו המחודשת של הרייך הטורקי-מוסלמי
כוונותיה של האימפריה המחודשת הן להטיל אימה על ישראל ועל קפריסין באזור הימי המצוי ביניהן, בדיוק במקום שבו עשויים להיות מרבצי גז, בתואנה של הגנה על התעבורה הימית לעזה. לשאלה מה יקרה אם הקפריסאים יתנגדו לשיטור הימי, ענה הדובר הרשמי "בשביל זה יש כוח ימי". צחצוח חרבות כבר אמרנו?
טאיפ ארדואן הכריז על כוונותיו לבקר בעזה, ייתכן כי יעשה זאת על סיפונה של ספינת מלחמה טורקית. ההתרסה נגד ישראל יש לה גם כוונות אימפריאליסטות: להכניס את חמאסטן תחת כנפיה הרחבות של ההגמוניה החדשה, כמו לפני 1917. האם יעשה את הביקור דרך מצרים? ייתכן. אבל גם במסלול כזה יש כוונות אימפריאליסטיות ברורות: האימפריה מאמצת לעצמה את העניין הערבי על כל צדדיו, וגם מצרים הייתה פעם פרובינציה עותמאנית. יתר על כן, ברית טורקית-מצרית סביב מדינת ישראל היא אופציה אסטרטגית מעולה נגד מדינה המוגדרת בעיתון הטורקי כ"עוינת". ארדואן אינו חושב רק על עצמו, אלא על הרייך הטורקי-מוסלמי, שסבל השפלה, אבל עכשיו הגיע זמנו לשוב ולשלוט, לפחות במזרח הים התיכון, שווה בשווה עם הצי השישי של האימפריה האמריקנית השוקעת תחת ידיו האמונות של הנשיא חובב האיסלאם.
מה אומרת אירופה נוכח הצהרות לוחמניות של חברת נאט"ו המנכסת לעצמה את מזרח הים התיכון? הנה מה שאומר אחד מן המגיבים במרשתת: "העיר שלי בגרמניה מורכבת מ-25 אחוז טורקים. אם אומר דבר מה, ישרפו לי את העיר. אירופה הרשמית ממלאת פיה מים. אירופה, זו שפעלה נגד קדאפי כעושה דברה של טורקיה, לא תצייץ כאשר יוציא הצי הטורקי ספינות מלחמה למרחב שבין קפריסין הנוצרית לבין ישראל היהודית. טורקיה האימפריאלית, כמו אירן הגרעינית, אינה בעייתה של אירופה. היא בעייתם של היהודים, וטוב שהמוסלמים יפתרו את הבעיה היהודית הרחק מעינינו האטומות לרווחה".
באותו זמן בדיוק שטורקיה הכריזה על ההגמוניה שלה במזרח הים התיכון, היא תקפה עמדות של המורדים הכורדים, כתגובה על הריגת שני חיילים ושני אנשי מיליציה טורקיים במערב עירק - היא כורדיסטן. 160 בני אדם נרצחו-נהרגו-סוכלו (תלוי במתבונן) במתקפת האוויר הטורקית על מערב עירק, הנתונה להלכה תחת הגנה אמריקנית - לתשומת ליבם של אלה המאמינים בהגנה אמריקנית לאחר ההתכנסות. במקביל, הרגו כוחות אירניים כ-130 כורדים באזורים הסמוכים לגבול האירני, ועל-פי סוכנות רויטרס, טורקיה ואירן משתפות פעולה נגד ההתקוממות הכורדית. אלא שכורדיסטן אינה זוכה למעמד של משקיף באו"ם, ואיש גם אינו תובע עצמאות לכורדיסטן על-מנת לא להרגיז את המעצמה הטורקית. נציג טורקיה גם גער בדנמרק על שזו מאפשרת לביטאון כורדי להופיע בדנמרק - בדיוק כפי שצפוי ממעצמה, מאימפריה החולמת לשחזר את עברה המפואר והעקוב מדם ארמני.
אם מאן דהוא זקוק להוכחה כי שורש הסכסוך המוסלמי-יהודי אינו טריטוריאלי כי אם עמוק הרבה יותר, אין לו אלא להביט על טורקיה. מן הרגע שזו עברה משלטון חילוני לשלטון מוסלמי, חל בה שינוי עקבי הולך וגובר: משותפות עם מדינת היהודים על בסיס אינטרסים משותפים, לתיעוב למדינה היהודית על בסיס יהדותה.
טבעת החנק המוסלמית סביב ישראל ממשיכה להתהדק. האימפריאליזם המוסלמי מקבל חיזוק הן מעצמתו המספרית (טורקיה היא המדינה השנייה בעוצמתה בנאטו!) והן מרפיסותו של המערב. כדאי לה לישראל שתתאמן בחיתוך טבעות, כיוון שהפרשים האוסטרלים עסוקים עד מעל לראשם בהדיפת ההתקפה האיסלאמית עליהם בארצם.

לאתר מגזין מראה
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial".
תאריך:  09/09/2011   |   עודכן:  09/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טבעת החנק - האימפריה הטורקית מכה שנית
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
תורכיה - טעות פאטלית
אלון פלג  |  9/09/11 23:08
2
החיבוק התורכי למצרים
oscar  |  10/09/11 07:06
3
יש להתכונן למלחמה הקרבה ל"ת
הניה  |  10/09/11 10:57
4
ארדואן רוצח יותר כורדים ממה  ל"ת
שאסאד רוצח סורים  |  11/09/11 08:26
5
יפה כתבת,ממרובעי הראש קשי
פלא יועץ  |  11/09/11 13:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
בזמן האחרון אני מוצא עצמי שוב ושוב חוזר ומעיין בפרקי היסטוריה העוסקים בהיטלר, ותוהה אלו ספרים קרא ארדואן בימים שבהם עוצבה השקפת עולמו
צבי גיל
פעם הסֵפֶר היה במעמד נעלה, כמעט נושק לקדושה, בייחוד אצל עם הספר; והמוציאים לאור, המו"לים, היו המשמשים בקודש    זה נגמר. הספר, לטוב ולרע, הפך למוצר צריכה והמו"לים לסוחרים, משווקים, גדולים או קטנים, ומה שחשוב להם זאת בעיקר ההכנסה    משום כך צריך להתייחס אליהם ואל הענף בהתאם לכך, מלבד הערך המוסף - שמדובר בספר - לפתוח את השווקים ולהקים דוכנים
נרי אבנרי
במהלך קמפיין הבחירות שלו לראשות הממשלה, התפאר עמיר פרץ, שרק בזכותו כל המפלגות יניפו את הדגל החברתי. אחרי הבחירות (2006), הוא שכח הכל    אילו היה עושה רבע ממה שהבטיח, המשתמטת דפני ליף הייתה היום פוסטמה אלמונית    הלכתי לארכיון...
ראובן לייב
היא עדיין לא מיצתה את עצמה ותקועה רק בעטיים של אלה המבקשים להכשיל אותה    בינתיים אצה הדרך לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, כשבניגוד לדעת המשטרה מיהר לפנות את המאהלים, מבלי לבוא, תחילה, בדברים עם יושביהם, ושמט בכך את הקרקע מרגליהם    על ראש העירייה בוער הכובע
יששכר בן חיים
המחאה היא הזדמנות פז לחולל תיקונים חברתיים שיקיפו תחומים רבים    זו הזדמנות בלתי הפיכה שמתרחשת אחת לעשור    להלן מגוון רחב של סוגיות ותחומים שטיפול בקטעים שונים שלהם יחולל את המהפכה החברתית האמיתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il