X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ייתכן שמשט ה"מרמרה" בא ללמד אותנו ששכחנו לממש את חובתנו המוסרית כבני העם היהודי להיות אור לגויים, ודרישתם של הטורקים להתנצלות בפניהם באה כנגד חובתנו להתנצל בפני העם הארמני
▪  ▪  ▪
ההשתלטות על המשט הטורקי לעזה [צילום: פלאש 90]

העם היהודי הביא את המוסר לעולם. הנאצים ראו ביהודים אויב האנושות כי האמינו בעולם אבולוציוני שבו החזק שורד על חשבון החלש, כאשר ההגנה והטיפול בחלש מעכבים ופוגעים בצמיחתו של החזק. היהודים הביאו את המוסר וכבוד האדם לעולם שמתבטאים בדרכים רבות גם בדתות האחרות ובקומוניזם השנוא כל-כך על הנאצים, ולכן השמדת העם היהודי הייתה אחד העניינים המרכזיים ביותר אם לא המרכזי ביותר בסדר היום הנאצי.
העם היהודי אף פעם לא חי על-פי דרך הטבע. לא ניתן להסביר על-פי הטבע כיצד אנו חיים כאן כטיפה בים מוקפים על-ידי המון ששונא אותנו. לא ניתן להסביר איך ניצחנו בכל מלחמות ישראל ואיך שרדנו כל ההיסטוריה וחזרנו לחיות כאן לאחר ששבנו מהגלות כפי שמתואר בנבואות (שלא נראו תמיד מציאותיות במהלך הגלות) למרות שהיינו נרדפים, פזורים ושנואים, בעוד אימפריות גדולות קמו ונפלו, כמו אשור, בבל, מצרים (שהם לא אותם המצרים של היום) וכן הלאה.
כמו-כן, אנו פחות מאחוז של האחוז מכל העולם, מספר הבטל מהמספר הבטל בשישים. זכינו בכל-כך הרבה פרסי נובל ובכל-כך הרבה סיקור עיתונאי ורעש עולמי על עניינים שלא היו מתייחסים אליהם כלל לו היו מתרחשים אצל עם אחר. לנו אין את הפריבילגיה להגן על עצמנו כמו כל עם אחר. אילו היינו נוקטים אחד חלקי מיליון ממה שעשתה ארצות הברית במלחמתה נגד אל-קאעידה לאחר אסון התאומים, היו מגנים אותנו בעולם בכל דרך אפשרית. אנו מסכנים את חיי חיילינו עם הוראות מחמירות לגבי שימוש בנשק ומנסים בכל דרך אפשרית להימנע מפגיעה בחפים מפשע, ובכל זאת כל העולם נרעש מפנינו בעוד במדינות רבות רצח אדם נעשה כדבר שבשגרה.

החובה המוסרית שלנו

כיוון שאנו עם שמייחד אותו העניין המוסרי, ושאין חוקי הטבע פועלים עלינו, וכיוון שחווינו על בשרנו את השואה האיומה ואת ניסיון השמדת עמנו, אין לנו את הזכות לעמוד מנגד ולא להכיר בשואת הארמנים.
ייתכן שעניין משט ה"מאווי מרמרה" הטורקי בא ללמד אותנו ששכחנו לממש את חובתנו המוסרית כבני העם היהודי להיות אור לגויים, ודרישתם של הטורקים להתנצלות בפניהם באה כנגד חובתנו להתנצל בפני העם הארמני. עלינו לא רק להתנצל בפני העם הארמני ולהכיר ברצח עמם, אלא אף לומר להם שאנו מתביישים בכך שדחינו את ההתנצלות עד עכשיו ולא עשינו זאת קודם לכן מטעמי נוחות.
באותה נשימה אסור לנו לשכוח את ההתכחשות שלנו לשואה שלנו ולדאוג לניצולי השואה שנשארו בחיים להעביר את שאר חייהם בכבוד, ובכך לתקן את המעט שאפשר מהביזיון של כל ממשלות ישראל.
ההתכחשות לשואת הארמנים היא מעין אמירה שהכרה בסבל עם אחר היא עניין פוליטי ומתן לגיטימציה להתכחשות עתידית לשואת היהודים, ברגע שהדבר יהיה "כדאי" לאומות העולם מבחינה פוליטית.
לכל המגדיר עצמו אוהב-מוסר ומבקר אותי על יצר נקמנות וחוסר איפוק לא אחראי, אבקש לדמיין לעצמו מצב דמיוני בו העם היהודי לא מצליח להקים לעצמו מדינה לאחר השואה, ושגרמניה לא מכירה בחלק שלה בשואת העם היהודי, בעוד הארמנים משיגים השפעה וכוח לאומי רב. איך אתם הייתם מרגישים אם הייתם קוראים בעיתון הארמני פנייה ברוח הפנייה שלי להכרה בשואת היהודים?
לכל הטוענים שיש להכריע מהלכים על-פי ההיגיון ולא על-פי משאלת-לב, אזכיר שוב כיצד ההיגיון לא חל על העם היהודי. כמה הלכנו לקראת הפלשתינים ואותנו מאשימים. במה פשענו מול העם המצרי שכל-כך שונא אותנו? האם התנהלות פייסנית אי-פעם עזרה לנו? לאור התנהלותם של הטורקים כלפי ישראל, מה הרווחנו מההתכחשות לרצח העם הארמני?

תאריך:  11/09/2011   |   עודכן:  11/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל צריכה וחייבת להתנצל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
You are absolutely correct
Gilead  |  12/09/11 02:03
2
לא אנחנו צריכים את הניתוק .
ישמעאל  |  12/09/11 07:19
 
- תגובה למכנה עצמו ישמעאל
עמוס שנער  |  15/09/11 21:36
3
עדין קיימים פוצים גלותים כמוך? ל"ת
להתפלש לרגלי הגוי  |  12/09/11 13:37
 
- אין ספק שלהתפלש לא קרא את כל
יולו  |  13/09/11 21:25
 
- צריכה וחייבת
אוונגארד  |  14/09/11 16:30
4
מדובר בחולה נפש ל"ת
בן טיבוגה  |  26/09/11 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס דאי
העולם הערבי מבקש באמצעות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להחליש את ישראל במרחב העוין שהיא נמצאת בו, על-מנת שתהיה אפשרות לאויבינו לממש את חזונם השטני ושאיפתם הכמוסה להעלים את ישראל מהמפה
יוסף מישל דוד
הפוליטיקאי גונב את רצון העם, אונס את הדמוקרטיה ומרוקן אותה מכל תוכן    בסופו של דבר, הכל יגיע לבית המשפט, משם לבית המשפט העליון, שם יושבים קברניטי המדינה, שכולם "מבינים" טוב מאוד מה צריך לעשות...
עידן יוסף
הממשלה משתבחת במבצע פינוי עובדי שגרירות ישראל בקהיר ובני משפחותיהם, ש"מנע אסון", לאחר פריצת ההמון לשגרירות. האם מלכתחילה הייתה תבונה מדינית להשאיר את צוות השגרירות בקהיר?
איתמר לוין
קיים חוט מקשר ברור בין הבריונות הטורקית כלפי ישראל, ההתנפלות על שגרירותנו בקהיר ומעשי הרצח של 11/9: איסלאם קיצוני שאין כל אפשרות להידבר איתו ולהתפשר איתו. לא מדובר במאבק מדיני אלא במלחמת דת. כל עוד העולם לא יקלוט זאת, אין לו סיכוי לנצח במאבק בטרור
רועי אורן
במהלך שנות קיומה נוקטת ארצות-הברית עמדה בדלנית כאשר היא אינה מתייחסת למציאות שמחוצה לה. שני אירועים היסטוריים חשובים הכריחו אותה לעשות זאת - ההתקפה על פרל-הרבור והפיגוע במגדל התאומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il