X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השורות הבאות נכתבות תחת רושם מתקפת הלינץ' על שגרירות ישראל בקהיר. זו מוכיחה כמאה עדים כי שום הגיון איננו שולט ב'מרחב הערבי' התוסס שסביבנו, ושום הסכמי שלום לא יעמדו במבחן השנאה הערבית המפעפעת
▪  ▪  ▪
שום הסכמי שלום לא יעמדו במבחן השנאה הערבית [צילום: AP]

הכרזה חסרת מעצורים
אני מנחש היום כי לקראת שבת הבאה, לעת קריאת השורות, נושא הכרת האו"ם במדינה פלשתינית יעסיק את דעת הקהל בישראל ובעולם. תמונת המצב בעת כתיבת השורות היא כי הפנייה הפלשתינית תזכה לרוב גדול, ויש אומרים גורף, אך ארצות הברית מבטיחה הטלת וטו במועצת הביטחון. לא ידוע מה מחיר 'וטו' זה, והאם ישראל שילמה/תשלם במטבע שוטף או עתידי.
גם אם 'נסיים את הכיבוש' ונתקפל לגבולות 67' או 48' או 47' לא נצליח למנוע מהפלשתינים לתבוע את מבוקשם באו"ם למדינה. אדרבה, כל הצטמקות שלנו רק תחזק את דרישתם למדינה פלשתינית, ותלווה ב'הוכחה' שגם אנחנו מודים בזכותם המדינית גם על השטח ש'פונה', בנוסף לחלקי א"י המוחזקים על ידם. אין לנו שום סיכוי לשום רווח כתוצאה מוותרנות. לוקה בעיוורון מי שמאמין שאם נשליך כמה עצמות שמנות לפלשתינים, בדמות ויתורים טריטוריאליים מרחיקי לכת, ניפטר מצרת הכרזת המדינה הפלשתינית. גם אם ניסחט לויתורים מדיניים מפליגים, המכונים 'שלום', בתמורה לדחיית פנייתם העכשווית לאו"ם יהיה ספטמבר גם בשנה הבאה, ואז תוגש התביעה למדינה. ויהיו עוד ספטמברים ואפרילים.
יש המנחמים כי הכרזת מדינה פלשתינית "איננה סוף העולם"; "זה לא משמעותי"; "זה הצהרתי בלבד"; "רק על הנייר" וכיוצא ב'הבהרות ניחומים' אלו. גם אם אמירות אלו נכונות - ההתמודדות המדינית העכשווית איננה הקמת מדינה פלשתינית או לא אלא נקודת הבוחן 'האם מדינת ישראל ניתנת לכיפוף בכח הלחץ הערבי'? בעיני הערבים האתגר העיקרי הוא בידודה של ישראל, וכפיית ויתורים בכח הבידוד. מנקודת מבט זו גם וטו אמריקני לא מספיק; ואכן, אמת ויציב, אנחנו בבידוד. נקודה.
גם לשמאל הישראלי המכנה עצמו ציוני, ולכל שוחרי השלום המכנים עצמם ציונים, אין תשובה ואין דרך למנוע הכרזת מדינה פלשתינית בתמיכת האו"ם (אלמלא הוטו האמריקני), פרט להימחקות מדינת ישראל. ויש מבני עמנו מרשיעי ברית בוגדנים המעודדים מהלך כזה, כמו הישראלית חדוה רדובניץ, סמנכ"ל הקרן החדשה לישראל לשעבר, המכריזה "כי אם מדינת ישראל תיעלם זו לא תהיה טרגדיה", והיא לא יחידה.
הכרזות אופרטיביות שכנגד
ויתורים לא יובילו, ולא יכולים להוביל, לשום תוצאה שתשפר את עתידנו כאן, על גדות הירקון. הדרך האלטרנטיבית היא ההיפך מויתורים - יוזמות חד-צדדיות שלנו. והנה כמה צעדים הנדרשים כתגובה מיידית על הכרזת מדינה פלשתינית. לפחות נרויח משהו מעצם רעיון הכרזה, גם אם לא תתממש בפועל בחסדי הדוד מאמריקה.
  • סיפוח מלא של שטחים נרחבים ביהודה ושומרון, בעיקר באיזורי הגושים הגדולים, שמעמדם יונצח בחוק כמו רמת הגולן. בתחומים אלו יוחל השלטון והחוק הישראלי במלוא היקפו, ללא הענקת אזרחות למי שאינם זכאי חוק השבות.
  • חקיקת חוק יסוד 'מדינת הלאום היהודי'. חוק לאומי זה חייב להיות בעל משמעות אופרטיבית רחבה יותר מן החוק שהונח זה עתה על שלחן הכנסת ע"י ח"כ אבי דיכטר מקדימה. תפקידו בין השאר לנטרל את הבג"צ מלהיות אנטי-לאומי. חוק זה הוא תשובה ציונית הולמת ביותר לניסיון הפלשתיני להכרזת מדינה בתחומי ארץ ישראל.
  • הסדרי חקיקה וצוים מתאימים המסדירים את מעמדם המשפטי של הקרקעות השנויות במחלוקת ביהודה ושומרון, ברוח מדינת הלאום היהודי. הכונה לקרקעות שלא עובדו בחמישים השנים האחרונות לפחות, והן בדר"כ אדמות טרשים. הן יופקעו חוקית לטובת הממשלה גם אם הפקידות הירדנית או הטורקית רשמה אותן טכנית ע"ש פלשתינים שלא שילמו עבורן גרוש או בישליק, ומעולם לא עיבדו ולא ניצלו זכויות מקרקעין אלו.
רק לאחרונה התפרסמו תחקירים ב'מקור ראשון' לפיהם מתברר כי אנשי המינהל האזרחי ב'שטחים' תימרנו צווים ונהלים בהתאם להשקפת עולם פוליטית שמאלנית. במסגרת 'התגובה הציונית ההולמת' ראוי להחליפם בבעלי השקפה מהופכת. במקביל, בהשראת חקיקה זו, הכרחי לנער את הפרקליטות ולכוונה לתלם הלאומי.
וטו על חלום
אלו הם חלומותיי לנוכח הפנייה הפלשתינית לאו"ם להכרזת מדינה. לפחות נרוויח משהו לאומי וציוני. אבל, אופס! התעוררתי מחלום! אותו וטו אמריקני שיוטל על הפלשתינים יוטל גם עלינו. הדוד הנ"ל מאמריקה לא יתן רשות!
טוב, אז לפחות נכריז שכך נעשה והיה אם וכאשר תוכרז מדינה פלשתינית. כך נרוויח 'מאזן אימה' של הכרזה כנגד הכרזה!.

תאריך:  14/09/2011   |   עודכן:  14/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
והיה אם תוכרז מדינה פלשתינית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
והיה אם
אוונגארד  |  14/09/11 18:15
 
- יוסילה עסוק בספירת הכסף מג'נבה
פלא יועץ  |  15/09/11 23:37
2
מרד של האומות בקב''ה
חובב יהדות  |  15/09/11 08:18
3
כל מנהיגינו וכל תוכניות הצבא
שאול אבידור  |  15/09/11 10:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה בן-שבת
על מעשים שמטרתם לסכל את יכולתה של ממשלה נבחרת לשקול פעילות למען ביטחון התושבים מתנוסס דגל שחור ענק, דגל של מעשה בלתי חוקי בעליל. דגל שעליו הכתובת "בגידה"
דבורה צרויה
האור הוא הכוח המניע, המחיה והמאפשר את קיום הבריאה. תחושה אינסופית של שלווה, סיפוק, אמונה, נתינה, אהבה ושמחה - כל אלה מהווים ביטוי לתכונתו של האור. אור השמש הטבעי, הגשמי והאור הגנוז, הרוחני, שקיבלנו בבריאת העולם בראש השנה הם מתנות שיש לשמור, לטפח ולהשתמש בהן בתבונה
עו"ד טל קדש
מה הם כללי הזהירות לעסקות ניכיון שיקים בבנקים? באלו מקרים הבנק לא ימלא את חובתו נאמנה אל מול הלקוח אשר הפקיד בידיו המחאות דחויות לגבייה במסגרת עסקת ניכיון? ומה הן חובות האמון המוטלות על בנק בעסקות מסוג זה? עו"ד טל קדש על פסיקת בית המשפט בנושא
ליאור רזניק
רבים מאמינים שהנה הגיע ספטמבר - ההכרה במדינה פלשתינית באו"ם - הגיע הסוף שלנו, הגיע אלינו הגהינום. אני דווקא טוען אחרת - ספטמבר הוא אפשרות לתקן חלק מטעויות העבר, להוציא אותנו מהחלום ל"שלום" ו"מזרח תיכון חדש" ועל הדרך גם להציל את כבודנו
יוסי שחר
צה"ל הפך לפרד עצל, מתמגן, מתחפר, מתגדר על הקרקע ומתכסה בכיפת ברזל מלמעלה. רק מגיב וגם אז במידה ובמשורה ומרחוק כדי לא להיפגע ולא לפגוע ממש, כדי לא להגביה חלילה את גובה הלהבות ולמנוע את התפשטותן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il