X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לא רק על הפה אנחנו מגנים כאשר אנחנו מפחיתים את רובד החיידקים בימים אלה הקהילה הדנטלית העולמית, חוקרת ומוצאת קשר ברור בין מחלות חניכיים למחלות סיסטמיות כגון: מחלות לב, לידות מוקדמות, סוכרת לא מאוזנת ועוד
▪  ▪  ▪
השיניים שלנו בידיים שלנו [צילום: פלאש 90]

בעולם המערבי, מחלת חניכיים היא הגורם מספר 1 לאובדן שיניים. רוב האנשים לא מודעים לבעיית החניכיים - לרוב היא לא מלווה בכאב, ואל דימום בחניכיים מתייחסים כאל משהו שאפשר לחיות איתו.
BIG NO! אני מתייחסת לפה כאל שער של הגוף. חניכיים בריאות צריכות להיות צמודות לשיניים עם מרווח מקסימלי של 3 מ"מ. החניכיים אמורות לאטום את צוואר השן באופן מיטבי כדי שחיידקים לא יפלשו לגוף ולמחזור הדם.
בפה קיימות שתי מערכות עיקריות - השיניים והחניכיים. חלק מהאוכלוסיה סובלת מבעיות חניכיים וחלק מבעיות שיניים. לצערי אני נוכחת, כי גם צעירים הנושקים לגיל 40-30 ומתפארים בכך שאין להם אף סתימה בפה, סובלים לרוב מבעיות חניכיים. אנחנו בעידן שהמודעות והידע זמינים לנו, ויש לנו במרפאה את מירב הפתרונות על-מנת למנוע ולטפל.
מניעה היא בלתי מדידה. מחקרים סטטיסטיים מראים, שאנשים שהולכים לשיננית ומטפלים בשיניים באופן שוטף, נמצאים בסיכון קטן פי 5 לאובדן שן בגילאי 60-30 לעומת אנשים שלא.
מבחינה כלכלית, כשאדם משקיע 1,000 שקלים בשנה על היגיינת הפה שלו, שזה כולל 4-2 טיפולי שיננית ואביזרים (מברשות, אביזרים בין שיניים ושטיפות פה), הוא יכול להימנע מאובדן שן שעלות השיחזור שלה יכולה להגיע ל-10,000 שקלים (עקירה, תוספת עצם, שתל, מבנה וכתר). שלא נדבר על אי הנוחות הכרוכה בכך.

דלקות חניכיים

בחלל הפה קיימים מאות אלפי סוגי חיידקים. חלקם ידידותיים וחלקם מזיקים. חיידקים ומזון מצטברים על השיניים לרובד דביק שנקרא פלאק. הפלאק הוא הגורם העיקרי לדלקות חניכיים אשר, כשאינן מטופלות, יכולות להחמיר עד כדי דלקות חמורות ואובדן שיניים.
אצל 35% מהאוכלוסיה קיימת נטייה גנטית לפתח דלקות חניכיים חמורות הגורמות לאובדן העצם סביב השיניים. כאשר נוצר דימום בחניכיים, הדבר מצביע על בעיה שיש לטפל בה. השיניים שלנו בידיים שלנו והמפתח לבריאות הפה היא בריאות טובה וניקוי יסודי. כשמורידים את רמת החיידקים בפה, ישנה גם ירידה בדלקות חניכיים ועששת. אני יכולה לומר במפורש, כי בנוסף לצחצוח, אני רואה כי שימוש פעמיים ביום בשטיפות פה, מפחית את רובד החיידקים (פלאק) בחלל הפה, שהינו הגורם העיקרי למחלות חניכיים.
לסיכום, השמירה על היגיינת הפה, הינה חלק בלתי נפרד משמירה על בריאות הגוף כולו. כיום ניתן לשמור ולתחזק את ההיגיינה האוראלית על-ידי ביקורים סדירים אצל שיננית (בין פעמיים לארבע פעמים בשנה) ושימוש במוצרים ביתיים אשר מתווספים לצחצוח, כגון: אביזרים בין שיניים (מברשוניות, קיסמים וחוט דנטלי) ושימוש קבוע בשטיפות פה.

המידע פורסם באדיבות ג'ונסון אנד ג'ונסון, משווקת נוזל שטיפת הפה ליסטרין
הכותבת היא R.D.H, שיננית קלינית
תאריך:  19/09/2011   |   עודכן:  19/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
הדיונים במשפט גלאט-ברקוביץ' נגד הארץ הסתיימו בציפייה לפסק דין שיקבע את אחריותו של כלי תקשורת כלפי מקורותיו, אולם השופט שלח את הצדדים לניסיון פשרה נוסף
סופיה רון-מוריה
מההבטחה למאה שנות פיוס ושלום נשארו רק קברים ועשן. התינוקות שנולדו בספטמבר 93' מתגייסים השנה לצבא, אבל איש לא אומר "טעינו"
הודיה כריש-חזוני
לצד העזרה שהושיטו במגרון השבוע למשפחות שבתיהן נהרסו, התושבים מתכוונים להגביר את העשייה הפוליטית במטרה למנוע את פינוי היישוב כולו. אורי אריאל: "קרו כבר מקרים שבהם עלו בטעות על קרקעות של מישהו אחר, ושילמו על כך פיצויים. זה הפתרון. זה תלוי רק בהנחיות של ראש הממשלה לנוגעים בדבר"
אסף גבור
לא רק המפגינים המשולהבים ברחובות מזהים את חולשתו של השלטון הזמני במצרים. ביקורו של ראש ממשלת טורקיה במצרים נועד לסמן את רצונו להכתיר עצמו למנהיג המרכזי של מדינות המזרח התיכון, תוך ניצול הוואקום השלטוני והמשבר הכלכלי שלאחר המהפכה
אריאל כהנא
18 שנים אחרי החתימה על מדשאות הבית הלבן, ישנה קבוצת אנשים שפירות הבאושים של הסכמי אוסלו לא הפתיעו אותם. הם חזו מראש שכך יקרה. הקבוצה הזאת, כנראה לא במקרה, מרכיבה כיום את ממשלת ישראל. למרות זאת, אין שום סימן שבכוונת הממשלה והעומד בראשה להודיע על ביטול ההסכם - גם לא לאור ההפרה שבהליכה הפלשתינית לאו"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il