X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשם "חוש הצדק" המפותח שלו חובט תומס פרידמן בכל הזדמנות בראש הממשלה נתניהו, אינו בוחל בניסוחים בוטים המתאפיינים בגישה מוטה וחד-צדדית, שכפי הנראה אין הוא מסווה אותה
▪  ▪  ▪
תומס פרידמן. מתיימר להטיף מוסר לכל העולם ובפרט לממשלת ישראל [צילום: פלאש 90]

בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת, בעיצומה של "המלחמה הקרה", נודע בקרב קהילות המודיעין המערביות, מקום של כבוד לכתב הדיפלומטי הבכיר של סוכנות הידיעות הבינ"ל UPI בלונדון, קרול תאלר ( KAROL THALER).
דיווחי הכתב נחשבו כה קריטיים עד כדי הצורך למסד נהלי הפצה מיוחדים לכל מילה בחתימתו הנפלטת ממכשיר הטלפרינטר. קרול תאלר נחשב למה שנהוג לכנות "פי הסוס", בכל הקשור למידע שמקורו בקרמלין במוסקבה, ובתור שכזה, לדברי הפרשנות שלו נודעו השפעות כמו "הרות-גורל" בהקשר למגמות הבינמעצמתיות בתקופה כה מתוחה בתולדות היחסים הבינ"ל.
קרול תאלר הועדף על פני כל מידע מודיעיני אחר ממקורות רגישים, זאת גם בבחינת הודאה במציאות העגומה לפיה ברית נאט"ו נעדרת למעשה נגישות אמינה לצמרת הסובייטית. אשר על כן, ביצר עצמו תאלר כערוץ "דלף" רם דרג, אשר נוצל גם ככלי הונאה מרכזי למדי של המודיעין הרוסי כלפי המערב.
תאלר הלך לעולמו בראשית שנות ה-80, כאשר מגמות ה"דטנט" הבינגושיות היו בעיצומן, וה"מלחמה הקרה" נמוגה והלכה. נראה כי תאלר ה"אגדי" הוא מושא לחיקוי מצידו של הפרשן הדיפלומטי של העיתון "ניו-יורק טיימס", אשר מתיימר להטיף מוסר לכל העולם ובפרט לממשלת ישראל. בשם "חוש הצדק" המפותח שלו הוא חובט בכל הזדמנות בראש הממשלה נתניהו, אינו בוחל בניסוחים בוטים המתאפיינים בגישה מוטה וחד-צדדית, שכפי הנראה אין הוא מסווה אותה.
פרידמן ניסה לבסס מעמד של "מורה דרך" בזירה הבינ"ל, ובספרים שפרסם התיימר לשרטט תמונה אופטימית של עולם משתנה, כאשר הכלכלה וההיי-טק הם מנוע הצמיחה המרכזי, מ"הודו ועד כוש". פרידמן התעלה על עצמו בהערכה מפליגה על המשמעויות הרות הגורל של "האביב הערבי" כאשר מצא בכך צידוק נוסף לעלוב בישראל, נוכח תהליכי הדמוקרטיזציה המפליגים העוברים על מדינות ערב, בשעה שישראל תמשיך להיות "עצם בגרונו של העולם", במסווה של הדמוקרטיה היחידה במזה"ת.
טועה מי שחושב שתומס פרידמן ימהר לערוך "חשבון נפש" נוכח התנפצות תחזיותיו הנאיביות אל סלע הרדיקליזם המוסלמי, שנראה כמימד המשתלט על מדינות ערב, כפועל יוצא של התהליכים המהפכניים של העת האחרונה. עצימת העין באשר לקריסת הדימוי של "האביב הערבי", עובדה שלא ניתן עוד להתכחש לגביה, מייצרת את הרושם כי פרידמן מכין את הקרקע למזימה נוספת לייחס לישראל את האשם בכשלון המהפיכות ה"דמוקרטיות" בעולם הערבי.
נהיר כי מאמריו של תומס פרידמן "חושפים" את צפונות ליבו של הנשיא האמריקני ברק אובמה. את אשר אין אובמה מעז לאמר במו פיו, הוא "משתיל" במאמריו של פרידמן, ובכך, רוחץ כביכול "בנקיון כפיו". כאשר פרידמן מצליף בשבט לשונו בישראל, זוהי למעשה נזיפה פומבית עקיפה במצוותו של אובמה; בבואו להאדיר את דמותם של מחמוד עבאס וסלאם פיאד, המדובר במסר חד-משמעי משולחנו של הנשיא האמריקני.
נראה איפוא כי תומס פרידמן הוא סוג של "עט להשכיר" בשירותו של אובמה , כאמצעי של "איגוף אנכי" , שנועד להסוות הטייה מובהקת של מדיניות החוץ האמריקנית לפן העויין לישראל . פרידמן "גוזר קופון" בלתי מבוטל מעצם הקרבה ההדוקה שהוא משיג ל"חדר הסגלגל" בבית הלבן . משתמע מכך כי המחוייבות האמריקנית להטיל וטו במועצת הביטחון של האו"ם על הצעת החלטה לכינון מדינה פלשתינית היא מהלך שיינקט "כמי שכפאו שד".
העובדה שגורמים שונים בתקשורת ובפוליטיקה הישראלית נאחזים בדברי התוכחה של תומס פרידמן כסוג של "אורקל מדלפי", מדברת בעבור עצמה , שהרי הם עצמם מספקים לפרידמן "תחמושת" נוספת, על סף חציית הקו של "המותר והאסור" בדיפלומטיה הציבורית.

הכותב הוא אל"מ בדימוס , שירת בעבר ב-אמ"ן
תאריך:  19/09/2011   |   עודכן:  19/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תומס פרידמן - "עט להשכיר"
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
טעות, הוא עובד אצל אובמה.
משה ג.  |  19/09/11 17:49
2
פרידמנים כאלו היו לפני השואה.
אליהו חיים  |  19/09/11 19:42
3
האם ביבי מעל הבקורת?
ש. קיסרי  |  19/09/11 23:15
 
- ת.פרידמן-ש.קיסרי
פ.ראובן  |  20/09/11 07:35
 
- תגובה
חוגל   |  21/09/11 11:36
 
- הפוסל במומו פוסל..
מיכאל ב  |  31/10/11 23:24
4
לתאום שלו קוראים בן כספית ל"ת
דן ה  |  20/09/11 05:14
 
- עוד תאומים של פרידמן
עודדי  |  21/09/11 06:17
5
הכלבים נובחים שיירה עוברת. אבל
רחב מהמסעדה  |  20/09/11 11:23
6
תגובה
אריק ברהום  |  20/09/11 14:16
7
שמו באנגלית friedman
רפאל1 א  |  20/09/11 15:22
8
אתה מתעלם
מהלגיטימיות  |  21/09/11 03:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד תמר פינקוס
בשל ריבוי בעסקות צרכניות המתבצעות לקראת החגים להלן מספר עצות לצרכנות נבונה
הלל ויס
נתניהו אינו יכול להנהיג ספינה נטרפת. הקדושה המפוקפקת של השלטון וגם של המדינה כערך אינה מאפשרת לנמושות "הבית היהודי" לקפוץ אל סירת ההצלה, אלא כרגיל לבוא למיגרון לאחר החורבן האחרון ולפני החורבן הבא, ולנחם ולאיים שאם עוד פעם אחת זה יקרה אז תראו מה שנעשה. ככה, כרגיל, לשקר ערב ראש השנה מבלי להרגיש כלל שמשקרים
גרשון אקשטיין
ראש ממשלת טורקיה תוקף את ישראל בהצהרותיו הפומביות וגורם להמון מצרי, עזתי וירדני להשתלהב נגד ישראל. ה"שמינייה" החליטה לא להגיב לאיומי ארדואן ולא מבינה כי האיפוק לא ישקיט את ה"גורילה". כאן נכנס אביגדור ליברמן...
ראובן לייב
הגיעה העת שרק רופא-עיניים ולא אופטומטריסט יוסמך לבדוק את ראייתו של מי שמבקש את חידושו של רישיון הנהיגה שלו. אחרי ככלות הכל אין לאופטומטריסט לא הידע ולא הכישורים שיש לרופא כדי לאבחן ליקויי-ראייה רפואיים וגם לא כדי לטפל בהם. אבל במציאות הישראלית מוקנית, משום מה, דווקא לו הסמכות לאשר או לפסול את ראייתו של הנבדק. עבודה בעיניים?
יוסי דר
די להתבונן על הניסוח של הצהרת בלפור, כמו גם על הניסוח של החלטת חבר הלאומים, כדי לראות שמבחינה לשונית ובוודאי מבחינה משפטית, אין בהן אמירה המדברת על זכותנו על כל ארץ ישראל. וזאת - לא במקרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il