X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

השר שמחון ושיטת הסלאמי

שמחון יכול להביא לחקיקה של תקנה הקובעת שמחירי המוצרים באותה רשת יהיו אחידים בכל חנויות הרשת בישראל עליו להשתמש בשיטת הסלאמי - ועכשיו!
▪  ▪  ▪
השר שלום שמחון. מדוע אינו פועל? [יח"צ]
בשדרות ובאופקים קונים ביוקר - בתל אביב לא
יובל לובנשטיין
באזורים הרוויים ברשתות מזון המחירים לצרכן נמוכים יותר, בעוד בערי הפריפריה המחירים יקרים בעד 30 אחוזים! * הנפגעים מכך הם תושבי הפריפריה כמובן, אשר משתכרים הרבה-הרבה פחות מתושבי המרכז * חובה ליישם המלצה פשוטה: לנקוט אחידות במחירי המוצרים בכל רשת ורשת
לרשימה המלאה

אחד המשרדים הגדולים במשק שעדיין לא אמר את דברו באופן נחרץ ונמרץ, הוא משרד המסחר ותעשיה, אשר לו יכולת השפעה רבה על רשתות השיווק ובעיקר רשתות המזון בישראל.
בתודעה הציבורית נחקק השר משה כחלון במלחמתו הלא מתפשרת על גובהו של החשבון הסלולארי שלנו (שעדיין גבוה מהותית מזה של מקבילינו מעבר לים) ודווקא השר שמחון, שמרכז תחת ידיו השפעה וכוח לא מבוטלים, נדמה שעדיין מהסס לפעול ולהשפיע. מדוע? הרי האווירה קיימת וגם רשתות השיווק כאילו ממתינות שהרגולטור כבר יפעל, בדומה לילד שמחכה כבר לעונש על מעשה לא טוב שעשה, אולם העונש ממאן להגיע!
ישנה החלטה קטנה אך מהותית, החלטה אשר יכולה לשנות מהותית את התנהלות הרשתות ואת רווחת הלקוחות בכל הארץ, אולם מעבר לתחקירים עיתונאיים ולאחרונה קצת מחאות, לא קורה בתחום דבר.
השר שמחון יכול להביא לחקיקה של תקנה הקובעת שמחירי המוצרים באותה רשת יהיו אחידים בכל חנויות הרשת בישראל, או החלטה נוחה יותר - שבאותו פרק זמן נתון הפערים באותה רשת בין המוצרים השונים לא יעלו על 5% למשל. "גישה מתפשרת" זו תחסוך ויכוחים אינסופיים על הובלה יקרה יותר בפריפריה, על הצורך להסיע עובדים ממקומות מרוחקים, כלכליות גבולית וכדומה.
ההחלטה הגיונית בכל קנה מידה, הרי מחירי הקנייה של המוצרים ברשת הם אחידים, אז מדוע למכור אותם במחירי מכירה שונים? האם תעריפי בזק אחידים בכל המדינה או שהם שונים בפריפריה? האם מוצרים בפיקוח (יש עדיין כאלה) מחירם דומה או שונה? האם תעריפי החברות הסלולאריות משתנים בהתאם במקום?
הדבר מקומם במיוחד, לאור העובדה שמרחקי ההובלה בישראל הם זניחים, בהשוואה למדינות רבות בעולם. שכר הדירה בפריפריה דווקא זול מהמרכז ורמת ההכנסה שם נמוכה לעיתים באופן מהותי - אז למה לא לשנות את העושק והגזל הזה?! למה להמתין בנושא? האם עוד ועדה ועוד חוברת יעזרו במקרה פשוט זה? מדוע לקוחות של שופרסל דיל או מגה בול באזורים מרוחקים למשל, מחויבים לשלם על אותו מוצר מחיר הגבוה לעיתים גם ב-30% ואולי למעלה מכך?!
ברגע שהחלטה זו תיושם (אין כל סיבה שלא), נפסיק לראות פערי מחיר לא הגיוניים, אשר מסיטים הכנסות מ"בעלי האמצעים" בפריפריה ל"חלשים בגוש דן". השר שמחון היקר, לא תמיד המתנה ודחייה משולות לכובד ראש ולשיקול דעת "מעמיק ונכון"! מבקש אני ממך ומאנשי משרדך לנצל, והפעם ביתר רצינות, את הימים הנוראים הבאים עלינו לטובה, ולחשוב מדוע בעצם לא למקד את הטיפול ברשתות השיווק דווקא בנקודה פשוטה זו.
אין חכם ממך לדעת, שהקמת עוד צוות תביא לשלל המלצות ולעוד חוברת, אשר בסופו של דבר יעלו אבק על המדף. הרי לך המלצה פשוטה אחת, המלצה מובנת לכל. צא איתה לדרך ובטוח אני שבסיומה, תוכל לבחור לך עוד המלצה אחת ברורה משלל הנושאים וכך הלאה. חכמים קראו לשיטה פשוטה אך יעילה זו "שיטת הסלאמי". בהצלחה!

תאריך:  22/09/2011   |   עודכן:  22/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר שמחון ושיטת הסלאמי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אולי מחירי בתים זהים בכל הארץ?
דו-רון  |  23/09/11 07:41
 
- לדו-רון: גם אויל כי יחריש לחכם
משלי  |  23/09/11 12:40
2
נראה לי שפספסת בגדול .
ישמעאל  |  23/09/11 07:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חננאל ובר
מה הם המאפיינים האלוקיים של הבריתות של עם ישראל עם הקב"ה שמבדילם מחוזים בין בני אדם? מדוע הגימטריה של המילה ברית היא תרי"ב ומגוע רק תרי"ב ולא תרי"ג?
איתן קלינסקי
אני מסכים עם גישתה של מירב ארלזרוב, המסיימת את מאמרה באמירה נוקבת - גם צדק פואטי יהיה כאן. במקום ריכוזיות נקבל ציבוריות. הציבור ישלם,ישלוט בנכסים הפיננסיים שלו עצמו. מי יודע, אולי זה יהפוך את אותן חברות גם למי שמסתכלות על האינטרס הציבורי הרחב של פעולתן
עופר ברטל
עם סיום סאגת הכרזת המדינה הפלשתינית, חשוב לזכור כי רק אם תהיה סכנה מיידית לחיים אגב המהומות ראוי ומוצדק יהיה לעשות שימוש בכוח משטרתי. לעם היושב בציון, נראה מזמן שפסה החוכמה ממנהיגינו והם נופלים לכל בור שנקרה בדרכם. זו הפעם אנו מבקשים - היו חכמים
אלישע פורת
לפני התקף המחלה לא הייתי יצוק בשום סדר-יום מחייב. ובוודאי שלא בסדר-דברים נוקשה וכואב. אבל ההתכנסות שלי פנימה, בקשת החיסיון שלי במקלטים ארעיים, הפכו אותי למתמכר לדבר אחד: אני מכור לשלמותו של סדר היום שלי
נסים גבאי
רק מפלגה עממית היא הדרך היחידה לשחק במגרש שלהם, במקום בו ניתן יהיה לגרש את המושחתים מהבית שלנו שהפך לשלהם. בעניין זה אסור להתמסמס, כי עם חלוף הזמן עלול הכל ליפול כפרי בשל בידי יאיר לפיד שיקטוף את הפירות, ואז אנשיו שאיננו מכירים כבר יסתירו מאיתנו את נוף המחאה האמיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il