X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לכל חברה יש את הקיצוניות שלה. הניסיון שלנו להידמות לאמריקנים לא צלח. הכלכלה צומחת? החברה צונחת. הדיפלומטיה נחלשת - האיבה העולמית גואה
▪  ▪  ▪

מה מביא בחור בן 31 לכתוב "אני זקוק לנס?". קווקו אדובולי שנתפס בראשית השבוע, מזכיר לי סרט קאלט הוליוודי בשם "אמריקן פסיכו". לכאורה לא חסר לגיבור דבר - כסף, מעמד, עבודה, חברים, כך גם בסרט המבוסס על ספרו של ברט איסטון אליס. אלא שמבט מעמיק מוצא את חוסר הפנים, את הניסיון להידמות למשהו שאינך, למישהו אחר. ניסיון זה מביא ליציאתם לאור של דחפים חזקים, שליליים, הגורמים לגיבור לעשות "מעשה" ולבלוט במלוא "הדרו". זו המושלמות הא-מוסרית.
כמו גיבור הסרט, פטריק בייטמן, כך גם קווקו הגנאי. החינוך שינק בילדותו מהוריו המשכילים לא עזר לו. אחת הסצנות המפורסמות בפתיחת הסרט היא חלופת כרטיסי הביקור בין הברוקרים הצעירים והמלוקקים של וול סטריט. כרטיס ביקור! כל אחד מתגאה בנייר, באותיות והברק בעיני הגיבור מתורגם למעשי זוועה. שני ה"גיבורים" שלנו הלכו על חבל דק לקיצוניות. הניסיון להיות דומים ל... לא צלח.
לכל חברה יש את הקיצוניות שלה. הניסיון שלנו להידמות לאמריקנים לא צלח. הכלכלה צומחת? החברה צונחת. הדיפלומטיה נחלשת - האיבה העולמית גואה. בן-אדם מפוקח רואה שינויים גלובליים ומנסה להתכונן לזמנים קשים. ואנחנו? מתבצרים בצדקתנו. אז הנגיד אומר שהמצב הכלכלי העולמי גרוע עד קטסטרופלי, יוון בפני קריסה, יוון - פה קרוב, מעבר לים. ואנחנו - דנים בהמלצות, מקיימים ישיבות פגרה, מתבודדים. טוב, אמריקה הגדולה איתנו.
קראתי את מאמרו של פרופ' יזהר אופטלקה, "סופה המחריד של המחאה", שהתפרסם השבוע. התחברתי למאמרו של הפרופ' מהחוג למדיניות ומינהל בחינוך באוניברסיטת תל אביב מכיוון שסוף כל סוף הגדיר הכותב מדוע המחאה נכשלה. בהיעדר מקפח למי נזעק צדק חברתי? פרופ' אופטלקה מחזיר את הדיון לשבטיות. הוא מטיב לתאר את השבטיות החרדית כגורם המקפח בחברה. יש בהגדרתו תחושה של אפקט "החלילן מהמלין". זו הגדולה של המגזר החרדי. הגם שאף הוא מפולג לחצרות, קל למגזר להתאחד, להשפיע, לגזור קופונים על חשבון הציבור. במאמרי "לאן צועדת המחאה החברתית?" רמזתי לכך.
בסופו של יום כולם רצים אחרי הכסף, אחרי האמצעי. הדרך לא חשובה. מנגנוני השאת התרומות של החרדים הם כה משומנים עד שנדמה שכספי המדינה אינם אלא דמי כיס. בזמן שאנו מחפשים תיקון חברתי, מנגנונים אלה ימשיכו לעבוד במלוא המרץ. צריך לקרוא לילד בשמו. די לפחד לצעוק בקול שהעוולות החברתיות נובעות מחוסר שוויוניות. האם בשם הדת מותר להרוס חברה? כבודה של הדת במקומה, איני חושב שיש להתעלם ממנה או לפגוע בה. אבל להיות חלק ממדינה זה להתחייב, לשאת בנטל, להזדהות. והרי אנו מזמן לא מזדהים עם מדינתנו. אנו רצים ריצת אמוק להיות דומים ל... להידמות ל... איך ייתכן שחבר כנסת יסרב לתפקיד שר בממשלה מכיוון שאמונתו לא מאפשרת לו, ובאותה נשימה יקבל שכר? תקציב? יטיב עם מגזר אחד על חשבון הכלל?
תורתם אומנותם! מי לא מכיר את הסיסמה? אומנותם = מאכעריות. תבדקו בכל תחום ותיווכחו. אלופי העולם בקומבינות קואליציוניות. ואנחנו בשם ההישרדות הפוליטית מוכרים את עצמנו.

תאריך:  23/09/2011   |   עודכן:  23/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 וול סטריט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיצוניות כלכלית-חברתית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מסכימה עם כל מילה
paytחני  |  23/09/11 13:15
2
שני מאמרים מטופשים
סתם_1  |  24/09/11 22:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
ברגע שנפנים את הרעיון שמלכות השם עלינו ועל העולם כולו קיימת בהווה ותתקיים גם בעתיד בדיוק ואף ביתר גילוי מכפי שהתקיימה בעבר, או אז נפסיק להפחיד את עצמנו בציור תסריטים דמיוניים שהמכנה המשותף לכולם הוא היעדר התייחסות למלכותו יתברך ולנוכחותו הפעילה בעולם
אהוד פרלסמן
ניצחונה של יחימוביץ' על פרץ אינו ניצחון האשכנזים על הספרדים, אלא ניצחון מניפי הדגל החברתי על מניפי הדגל של שנאת המתנחלים. מי ששואף לאחדות ישראל, צריך לשמוח על ניצחון זה
עמוס עמירן
מה יקרה אם חלילה מקורות לא תפעל לשיפור תדמיתי באמצעות סרטונים המוקרנים בערוצי הטלוויזיה - נבקש שמים לברז יסופקו על-ידי חברה אחרת או אולי נשקה את שדותינו במים מייצורה של חברה פלונית או אלמונית?!
איתן קלינסקי
הדממה שתפסה את שלי יחימוביץ' אל מול מעללי ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, מעוררת תמיהה, כי מדובר בחברת כנסת שאי-אפשר לקחת ממנה שורה ארוכה של הישגים מוכחים בעבודה פרלמנטרית מאומצת למען החלש שבחברה
יובל לובנשטיין
הצרכנים בפריפריה לא מבקשים מרשתות השיווק שיסבסדו להם את סל הקניות, אלא שיוזילו את מחירי המוצרים שעל המדפים אחת ולתמיד    די לעושק, די לרמאות!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il