אבל לי אין אישיות משלי? אין מקום לרצונות שלי? אני צריך למחוק את האני שלי? האם המלכת ה' לא מבטלת את עצמי? חשוב להבין שכשאנו מדברים על מלכו של עולם, אותו מלך גם ברא אותנו, כל אחד עם האישיות המיוחדת שלו, עם הכוחות הייחודיים לו, עם הרצונות שלו. אין בהמלכת ה' למלך אובדן האישיות שלנו, אלא להפך.
דווקא עבודת הביטול אל האינסוף מאפשרת לנו לגלות את כוחותינו המיוחדים, לממש את הסגולה הפנימית שלנו, ה' אינו גורם זר לנו, אלא מקור חיותנו. הוא רוצה יותר מאיתנו את טובתנו, ויודע גם טוב מאיתנו מהי טובתנו, ולכן נתן לנו את התורה.
משל לאדם שבא למכללה וביקש ללמוד כיצד לגדל מטע תפוחים מזן פינק טוב. הוא נכנס ללימודים, למד על קרקעות, הזנה של צמחים, השקיה ועוד, והוא לא היה מרוצה. "אני ביקשתי ללמוד על גידול תפוח פינק, ואתם מלמדים אותי הדרכות כלליות, כיצד יגדל לי התפוח שלי אם אטפל בו כמו צמחים אחרים?". ברור לנו שכל הצמחים צריכים טיפול בסיסי זהה, ועל גבי זה נכנס הטיפול הייחודי לי.
וזה עניין הזכרת זכותו של יצחק אבינו, בעקדה - יצחק המליך את ה' למלך, היה לו ברור שרצון ה' הוא הדבר הכי חשוב בעולם, הוא תיקן את מידת הגבורה.
אנו משתוקקים לגילוי מלכות ה' בארץ, זהו האושר היותר גדול שיכול להיות לנו ולכל העולם. אז נפסיק להשתעבד לכל אלילי העולם, לאגו שלנו, לכסף ולכבוד, לחומריות, ליצר הרע. אז נהיה רק משועבדים לבורא העולם, ומתוך כך לנשמה היקרה שנתן בתוכנו. אז נוכל באמת לבחור בטוב, כי הוא יהיה לנו ברור כשמש. אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה.
אמנם שומה עלינו גם לתקן את מעשינו השליליים, אבל בראש השנה אנו מתחילים משינוי הראש, שהוא העיקר. יהי רצון שנזכה לשמוע קול שופרו של משיח במהרה בימינו, שופר שימליך את ה' למלך על כל הארץ.