X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם חשבנו שעיקר התשובה זה להכות על החזה, לבכות ולמנות את הרשימה השחורה שלנו, אז טעות בידינו. עיקר התשובה הוא להמליך את השם למלך, לפתוח דף חדש בחיינו שבו הרצונות שלנו לא עומדים מול רצון השם
▪  ▪  ▪
''כל באי עולם עוברין לפניו כבני מרון'' [צילום: פלאש 90]

"אמרו לפני בראש השנה מלכיות זכרונות ושופרות. מלכיות - כדי שתמליכוני עליכם, זכרונות - כדי שיעלה זכרוניכם לפני לטובה, ובמה - בשופר. אמר רבי אבהו: למה תוקעין בשופר של איל? - אמר הקדוש ברוך הוא: תקעו לפני בשופר של איל, כדי שאזכור לכם עקידת יצחק בן אברהם, ומעלה אני עליכם כאילו עקדתם עצמכם לפני" [תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף טז עמוד א].
אנו רואים מהגמרא במסכת ראש השנה שעיקר העבודה בראש השנה מתחלקת לשלושה נושאים - מלכויות, זכרונות ושופרות. ובקיצור - המלכת ה' למלך. מה אנו לא מוצאים לא בגמרא ואף לא בסידור התפילה שלנו בראש השנה? אנו לא מוצאים כלל התעסקות עם החטאים שלנו, אין וידוי בתפילה ואין מזכירים כלל את החטאים, וזה פלא כיצד ביום שבו נאמר "כל באי עולם עוברין לפניו כבני מרון" [גמרא שם] איננו עושים תשובה. האם לא היה כדאי ביום כזה לנסות לתקן משהו?
אז באמת אנו כן עושים תשובה בראש השנה, אלא שאם חשבנו שעיקר התשובה היא להכות על החזה, לבכות ולמנות את הרשימה השחורה שלנו, אז טעות בידינו. עיקר התשובה היא להמליך את ה' למלך, לפתוח דף חדש בחיינו, דף שבו הרצונות שלי לא עומדים מול רצון ה', שבו אני לא מנהל משא-ומתן עם האל, שמור לי ואשמור לך וכדומה.
עיקר עבודת ההתבוננות שלנו מכוונת לנסות ולגלות את רצון ה' מאיתנו, מה ה' אלוהיך רוצה מעימך. בדף החדש אין לנו צער כאשר התוכניות שלנו לא יצאו לפועל, שהרי מי אמר לנו שהן היו נכונות. אז ברוך השם שסידר את העניינים כפי שרצה. השאלה שיהודי אמור לשאול את עצמו תדיר, אינה אסור או מותר, אלא מהו רצון ה'? אומנם מה שאסור אינו רצון ה', אבל לא זו השאלה.
פעם שאלו את הרב קוק, האם יש להעדיף עבודה עברית על פני עבודה של גוי, וענה הרב שבוודאי צריך לקנות מיהודי, ושוב שאלו אותו - הרי רב פלוני אמר שאם יש הפרש במחיר מעל 20% מותר לקנות מהגוי. וענה הרב שאכן צדק אותו רב. אבל אם אתה שואל מה ה' רוצה ממני, התשובה היא לקנות מיהודי.

עבודת הביטול לגילוי הכוחות

אבל לי אין אישיות משלי? אין מקום לרצונות שלי? אני צריך למחוק את האני שלי? האם המלכת ה' לא מבטלת את עצמי? חשוב להבין שכשאנו מדברים על מלכו של עולם, אותו מלך גם ברא אותנו, כל אחד עם האישיות המיוחדת שלו, עם הכוחות הייחודיים לו, עם הרצונות שלו. אין בהמלכת ה' למלך אובדן האישיות שלנו, אלא להפך.
דווקא עבודת הביטול אל האינסוף מאפשרת לנו לגלות את כוחותינו המיוחדים, לממש את הסגולה הפנימית שלנו, ה' אינו גורם זר לנו, אלא מקור חיותנו. הוא רוצה יותר מאיתנו את טובתנו, ויודע גם טוב מאיתנו מהי טובתנו, ולכן נתן לנו את התורה.
משל לאדם שבא למכללה וביקש ללמוד כיצד לגדל מטע תפוחים מזן פינק טוב. הוא נכנס ללימודים, למד על קרקעות, הזנה של צמחים, השקיה ועוד, והוא לא היה מרוצה. "אני ביקשתי ללמוד על גידול תפוח פינק, ואתם מלמדים אותי הדרכות כלליות, כיצד יגדל לי התפוח שלי אם אטפל בו כמו צמחים אחרים?". ברור לנו שכל הצמחים צריכים טיפול בסיסי זהה, ועל גבי זה נכנס הטיפול הייחודי לי.
וזה עניין הזכרת זכותו של יצחק אבינו, בעקדה - יצחק המליך את ה' למלך, היה לו ברור שרצון ה' הוא הדבר הכי חשוב בעולם, הוא תיקן את מידת הגבורה.
אנו משתוקקים לגילוי מלכות ה' בארץ, זהו האושר היותר גדול שיכול להיות לנו ולכל העולם. אז נפסיק להשתעבד לכל אלילי העולם, לאגו שלנו, לכסף ולכבוד, לחומריות, ליצר הרע. אז נהיה רק משועבדים לבורא העולם, ומתוך כך לנשמה היקרה שנתן בתוכנו. אז נוכל באמת לבחור בטוב, כי הוא יהיה לנו ברור כשמש. אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה.
אמנם שומה עלינו גם לתקן את מעשינו השליליים, אבל בראש השנה אנו מתחילים משינוי הראש, שהוא העיקר. יהי רצון שנזכה לשמוע קול שופרו של משיח במהרה בימינו, שופר שימליך את ה' למלך על כל הארץ.

תאריך:  26/09/2011   |   עודכן:  26/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
שמאל חדש, אחר, שונה, הוא כורח המציאות לאור נאום השטנה של אבו עבאס    שמאל חדש משמעותו היא אחת - לחשוב ימין עם ועל כל המשתמע מכך, אבל לקבל החלטות של שמאל    שמאל כזה עשוי לזכות בהרבה מנדטים ולהיות חלק חשוב בקבלת ההחלטות    לו יהי
יוסף קנדלקר
הרבה פוליטיקאים מצטרפים לעגלת המחאה החברתית. אפשר לקרוא על זה, בשטף הכתבות המוזמנות עם פוליטיקאים לקראת השנה החדשה. הרבה מהם מדברים, אך מעטים באמת עושים למען צדק חברתי. ללוש היה מהמעטים האלו
ד"ר לינדה קניפיץ
לפסיפס היסטוריה ארוכה בת אלפי שנים. ראשיתה באור, עירו של אברהם, והמשכה כאמנות של הדתות המונותיאיסטיות הגדולות. כיום, לאחר שנים בהן נדחקה המסורת האמנותית, חווה הפסיפס רנסנס והוא עולה מחדש על במת ההיסטוריה כשפה עכשווית, פתוחה לניסויים ולהכלאות
אברהם פכטר
על נאום אבו-מאזן אמרו שזהו נאום של הסתה, נבזי, משעמם, מלא סתירות ועיוותים עובדתיים והיסטוריים. על נאום נתניהו - נאום היסטורי, ציוני, לאומני, מוגש בצורה דרמטית ומבריקה כיאה לנואם גדול. הפתרון - לא נראה באופק
גיל נתן
בהעדר חלוקת משאבים הוגנת יש מקפח ויש מקופח. חברה שמסתגרת בתוך עצמה, חברה שאינה פתוחה לסביבה היא סביבה שמייצרת בידול שעשוי להביא לשנאת חינם. הקיצוניים הם מיעוט, הרוב הינו מתון הפועל בהתאם למצפון החברתי, יצר החיים גובר על הכל
רשימות נוספות
איפה מבלים בראש השנה?  /  מירב ארד
מטיילים בחג: צפי ל-5%-10% גידול ביוצאים לחו"ל  /  מירב ארד
סקר: 52% יפחיתו ההוצאה על סל הקניות לחג  /  עופר וולפסון
מאכלי החג - כמה זה עולה לנו?  /  ש. שטרן-קטיעי, נ. פילוסוף
תיק נסיעות בחגים  /  מירית פורת
ראש השנה ודיאטה  /  לילית רומם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il