X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ערב מוזיקאלי לזכרה של אלה דן שנהרגה לפני כשנה וחצי ב"דרך המוות" בבוליביה במסגרת טיול לסיום התואר הראשון שלה באירוע ישתתפו המג'יקל מיסטרי טור, הדג נחש, ג'ירפות, אביב גדג', ,שחר אבן צור ואייל אבן צור, רוקפור, שממל, דיה רז, תומר ממיה ועוד
▪  ▪  ▪
הזוג אלה דן ואמיר

אלה דן (1982-2010) נהרגה ב"דרך המוות" בבוליביה, בטיול אופניים בדרום אמריקה עם בן זוגה, אמיר, טיול לסיום התואר הראשון שלה. היא הייתה רק בת 27 במותה. ביום שני השבוע (26.9.11), כשנה וחצי לאחר מותה, החליטו המשפחה והחברים לקיים לזכרה ערב מוזיקלי שבו תודגש חדוות היצירה והאהבה למוזיקה שליוותה את אלה כל חייה.
בערב ששמו "Come Together" (כשמו של אחד משירי הביטלס האהובים על אלה), ישתתפו מגוון יוצרים מהקשת הרחבה של המוזיקה הישראלית, כולם אמנים שהכירו ואהבו את אלה בחייה והתנדבו להנציח אותה במותה ולתרום לקרן לזכרה. באופן טבעי, האירוע יתקיים במועדון "הבארבי" בתל אביב שבו עבדה מספר שנים.
ישתתפו: המג'יקל מיסטרי טור, הדג נחש, ג'ירפות, אביב גדג', ,שחר אבן צור ואייל אבן צור, רוקפור, שממל, דיה רז, תומר ממיה ועוד...
מצטיינת ופעילה בחוג לתיאטרון
לאחר סיום שירותה הצבאי עבדה אלה בסניף הכפר-סבאי של מועדון ה"בארבי", שניסגר בינתיים. שם החל הרומן שלה עם מוזיקה ישראלית שכל כך אהבה. אופייה הכובש של אלה, החן והחיוניות, קסמו לכל מי שנקרה בדרכה. רבים מהמוזיקאים הפעילים בארץ שהיו פוקדים את במת הבארבי באותה תקופה, הפכו לחבריה הטובים.
אלה הייתה בחורה יפה, מוכשרת ופעילה בתחומי האמנויות השונים: היא רקדה, שיחקה, שרה וניגנה בגיטרה.בשנותיה האחרונות הייתה סטודנטית מצטיינת באוניברסיטת תל אביב בחוג לתיאטרון, שם התבלטה במעורבותה: היא הפיקה ושיחקה במספר הצגות ("מרה/ סאד", "הילדה שהיא בעצם מריצה"), שיקמה וחידשה את מחסן התלבושות של החוג וכן הפיקה וניהלה את הפסטיבלים המוצלחים "סמול-במה" ו"במה לבנה". לזכר המעורבות שלה בחוג לתיאטרון של אוניברסיטת תל אביב הקימה המשפחה קרן מלגות על שמה לעידוד לימוד תחום ההפקה.
נימה ואברהם דן, הוריה של אלה ז"ל, תושבי אבן יהודה, מספרים על אלה בגעגוע, באהבה ובכאב עמוק. הם הקימו עמוד פייסבוק עם מאות חברים שכותבים עליה כל הזמן, ועכשיו מרימים ערב המחווה ב"בארבי". זהו סוג של הנצחה, ניסיון להקל על הכאב במידת מה.
היוזמה לארגון הערב באה מהחברים של אלה שעבדו איתה ב'בארבי' וחיפשו דרך לגייס כספים לקרן כדי להנציח את שמה. הם אלו שגייסו את כל האמנים ואת שאול ואריאלה, הבעלים של הבארבי".
דרך המוות - בוליביה
דרך המוות או בשמה הרשמי "דרך צפון יונגס", היא דרך מפותלת וצרה במיוחד באורך של כ-69 ק"מ, המקשרת בין לה פאז, בירת בוליביה, והעיר קוריקו ומשם היא ממשיכה לכפר רורה-נבאקה. הדרך עוברת סמוך לרכס הרים כשבצדה תהום עמוקה במיוחד של מאות מטרים, בלי מעקה הפרדה.
לאורך השנים נהרגו בה מטיילים וגם תושבים מקומיים רבים. בשנת 1999 נהרגו בדרך זו - באחת התאונות הקטלניות ביותר בהיסטוריה של מטיילים ישראלים בחו"ל - כשמונה ישראלים. מאז נהרגו בה עוד שני מטיילים ישראלים - מור שהם, שנהרגה בשנת 2001, וטל שליט, שנהרג בשנת 2007. שניהם נהרגו במהלך רכיבה על אופניים בדרך.
המסר: עשו כיף וטיילו, אבל היו מודעות לסיכונים.
בפברואר - 6 שבועות לפני התאונה, בילו ההורים עם אלה והחבר בחלק מהטיול והיו עדים להתלהבות וההנאה של צמד הצעירים. אלה הייתה בחורה אחראית, מסודרת, מלאה בשמחת חיים ואוהבת אדם. איך זה קרה בכל זאת?
האם, נימה דן: "ברור שאסור לעשות שטויות, אבל במקרה זה, אלה הייתה בכושר מעולה, ולא עשתה שטויות. לכן המסר שלנו הוא: כן תבלו, כן תעשו כיף ותטיילו, אבל היו מודעות לסיכונים, כי הכאב של מי שנשאר הוא גדול עד אין נשוא, והחיים יכולים להסתיים ברגע אחד".
בדברי הברכה של ראש החוג לתיאטרון בטקס חלוקת תארים אמר: השנה ליווינו למנוחות את תלמידתנו, אלה דן ז"ל, שנהרגה בתאונה בחו"ל. רבים מכם הכירו אותה. אלה הייתה ההתגלמות המובהקת של כל המידות התרומיות שציינתי: יצירתית בכל מובן שהוא - כתלמידה עיונית, כמפיקה, כעוזרת במאי, כמארגנת מחסן התלבושות, כשחקנית, כמנהלת פסטיבלים - חברת נפש לכל מי שרק הכיר אותה, סטודנטית שהקדישה את עצמה לתרומה לקהילה שבתוכה חיה - קהילת התלמידים, פרחי התיאטרון - נערה שופעת אופטימיות, שעל שפתיה תמיד חיוך שהולך ויהלך לפני המחנה שלנו כעמוד ענן של אמונה ואהבה בעתיד התיאטרון. אם פתחתי בשאלה 'למה תיאטרון?', התשובה הניצחת היא אלה דן".
Come Together
יום ב' (26.9.11) בארבי, קיבוץ גלויות 52 תל אביב
03-5188123. פתיחת דלתות: 20:00. מחירי הכרטיסים 70 ש"ח (כרטיס עמידה) או 100 ש"ח (כרטיס בישיבה). כל הכנסות קודש לקרן ע"ש אלה דן למצוינות בהפקה בחוג לתיאטרון של אונ' תל אביב.

תאריך:  26/09/2011   |   עודכן:  26/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרונה חורי
בעת סידור הסלון, נמקם את הכורסא או הספה, כשלגבן קיר ואופק פתוח לפניהן    יש למקם את המיטה במיקום בו יש לה קשר עין עם הדלת    כדאי לסגור אסלות ודלתות של חדרי שירותים
זיו יצחקי
אחרי שנכנס כדי לעורר את הוילה הגוססת, הצליח גב פשטי לקטוף את הניצחון ולהעניק את תעודת העניות הסופית לז'אנר    זיו יצחקי רוצה שמישהו יתן דין וחשבון על הכישלון על הטלוויזיוני
אורן פרסיקו
אפשר למנף את המחאה החברתית גם "למה שקורה בתוך חדרי החדשות", אמרה אילנה דיין בכנס שאירגנו יוזמי המחאה. גיא רולניק דיבר על ריכוזיות. חיים יבין היה אופטימי
עינב קרן-שיינהולץ
אני שמחה לבשר לכל אוהבי בשר הבקר, כי בקר יכול ואפילו כדאי שייכלל בתפריט היומי פעם או פעמיים בשבוע, גם בדיאטת הרזייה    השם שיצא לבשר אדום נובע מהעובדה שלרוב יוצא לנו לאכול בשר שמן, כגון קבבים והמבורגרים, ופחות את חלקי הבשר הרזים
חגית בן-שחר
ארוחת החג מעמתת רבים מאיתנו עם נושאים שביום-יום אנחנו מחליקים    לכבודה עולים מחדש סכסוכים וחשבונות מהעבר, לצד געגועים למה שהיה ואיננו עוד    מה עושים? ואיך עוברים את ארוחת החג בשלום?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il