X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה בתי-ספר מכריחים הורים לקבל טיפול תרופתי? מהו נוהל אלעד ריבן המופעל בבתי-הספר? ואיך מקלים על תשלומי מעונות יום להורים המתקשים בכך?
▪  ▪  ▪

1
הורים רבים התלוננו בשנים האחרונות כי מורים בבית-הספר תובעים מהם לתת לילדיהם ריטלין או כל תרופה אחרת כדי להתמודד עם קשיים בלימודים או התנהגות חריגה מצד הילד. ההורים טענו כי במקום לבדוק את הגורמים לקשיים ולתת להם מענה פסיכולוגי או ייעוצי, בוחרים המורים בפתרון הקל ולוחצים על ההורים לתת לילד טיפול תרופתי.
בימים אלו התפרסם חוזר חדש של מנכ"ל משרד החינוך, הקובע כי חל איסור לדרוש או להמליץ על מתן תרופה לתלמיד, וכן אסור להתנות את המשך לימודיו של תלמיד בקבלת טיפול תרופתי.
2
תשלום למעונות בישראל נע כיום בין 1,500 ל-3,000 שקל בחודש, ועבור צהרונים משלמים ההורים סכומים גבוהים הנעים בין 500 ל-1,000 שקל בכל חודש. בקיץ מסתכם מחיר הקייטנה למשך עשרה ימים ב-1,500 שקל.
ח"כ פאינה קירשנבאום, מזכ"ל מפלגת "ישראל ביתנו", הגישה הצעת חוק בנושא, לפיה יוכלו ההורים לבחור מי מבין בני הזוג יזכה להטבה. שכירים יוכלו לקבל תוספת של 5 נקודות זיכוי עבור הילד הראשון, 4 נקודות עבור הילד השני ו-3 נקודות עבור הילד השלישי. ואילו עצמאים יוכלו לנכות מהכנסתם החייבת במס סכומים ששילמו עבור ילדיהם בסכום שאינו עולה על 20,000 שקל לשנה בעד ילד אחד, ו-17,300 תמורת הילד השני.
3
אלפי בני-נוער מתנדבים מדי שנה בארגונים שונים. אך לאחר מותו של הנער אלעד ריבן אשר נספה באסון הכרמל בעת שהתנדב למכבי-האש אוסר משרד החינוך על בני-הנוער להתנדב למשימות שיש בהן סיכון מסוים.
פרטי המקרה: כחודש לאחר אסון הכרמל פנה ועד ההורים של בית-הספר הריאלי בחיפה (בו למד אלעד ריבן המנוח) לשר החינוך גדעון סער בבקשה שיבחן אפשרויות חלופיות להבטחת בטחונם של ילדים מתנדבים. בתגובה הנחה סער את המנכ"ל הפורש שמשון שושני, לבדוק את נושא ההתנדבות כדי להבטיח את ביטחון הילדים. הוועדה שמינה שושני משלימה בימים אלו את עבודתה ומגבשת מסמך המסדיר לראשונה נוהלים ותנאי סף למתן אישור למוסד בקבלת ילדים מתנדבים.
כעת חוששים התלמידים כי במידה שייושם הנוהל, המוסדות לא ישלחו אותם לפעילות שוטפת בשטח ויעדיפו להטיל עליהם עבודות פקידותיות. מה שיוריד לכאורה את מספר התלמידים שיתנדבו במסגרת הפרויקט "מחויבות אישית".

המחבר הינו בלוגר ופובליציסט
תאריך:  26/09/2011   |   עודכן:  27/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כל אחד מהנושאים בהם עסקה ועדת טרכטנברג, יכול היה להעסיק אותה חודשים ארוכים - וכאן באים ואומרים לנו שהיא דנה לעומק בכולם בתוך שבעה שבועות. לכן, גם אם ההמלצות נכונות - קשה להתייחס אליהן ברצינות
איתי יהל
בעוד קיימת בעיה כלכלית חברתית אמיתית שנוצרה על-ידי ממשלות ופוליטיקאים לאורך שנות קיום מדינת ישראל, ובדומה לעולם הגדול, על-ידי הקמת ועדות מנסים למסמס החובה לשנות.
אלעזר לוין
הצעות לא רציניות והזויות לעידוד בנייה להשכרה, מכירת דירות מוזלות, חוזי שכירות לטווח ארוך, עידוד בניית דירות קטנות, הורדת איכות הדירות    מה הקשר בין מחיר המגרש למחיר הדירה? מה באמת צריך לעשות?
אסא מרון
על הפרטה בשירותים החברתיים, מעמד הביניים ומחאת האוהלים
אריה אגוזי
שבוע של הצגות באו"ם וברמאללה הסתיים. שום דבר לא יצא מזה. אבל ההצגה הטובה בעיר חייבת להמשך. יגיעו בחודשים הקרובים שליחים בכל מיני דרגים. יהיו פגישות. כולם יעשו את התנועות הנכונות אבל בסיום כל פגישה הם ימלמלו לעצמם "מה כל השטויות האלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il