X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את השאיפות האמיתיות שלנו הצלחנו להרוס עוד טרם הגיעו לחודש התשיעי אז בואו נתחיל להפעיל את תאי המוח שטרם השתמשנו בהם עד כה...
▪  ▪  ▪
רשימת הגחמות הפרטיות לא נסגרה [צילום: פלאש 90]

מאמר זה אמור להתמקד בעזרתו האדיבה של זרקור חזק - על מהות הבעיה של חיינו. בכוונת מכוון התכוונתי לבעיה אחת מרכזית – כי היא המדרדרת אותנו לכל יתר הבעיות בחיינו. להבדיל מניסיונות קודמים לתת פתרונות – נראה כי הפעם עדיפה ההארה להישאר רטורית.
הידעתם שכל דבר טוב שמערבבים יותר מדי – מתקלקל? אם ידעתם, למה הרסתם? אם לא הרסתם בעצמכם, למה איפשרתם לאחרים להרוס? בואו ניקח את השאיפות האמיתיות שלנו, אלה שבלב, ונראה כיצד הצלחנו להרוס אותן עוד טרם הגיעו לחודש התשיעי.
התחלנו עם החרם על הקוטג'. משום מה זה הצליח לתפוס כותרות, ואפילו הראה סימני הצלחה. מה עשו יוזמי המחאה הזו? מיד עטו על עצמם ארשת חשיבות, ופנו במסיבת עיתונאים (לא פחות) להודיע לעם ישראל שכעת פנויה דרכם לחרם על עוד אינספור מוצרים אחרים שגם הם נמכרים במחירים מופרזים (לדעתם, ולדעת כל אחד שמבקש על כל דבר זז... הנחה). התוצאה? ירידת מחירים "בולשיטית" יזומה בעיקר על-ידי טייקוני החברות המובילות במשק – וכולנו "הרווחנו" שקל פה, שקל שם... ובסך-הכל הוצאנו הרבה יותר – אם לא כאן, אז שם.
המשכנו עם המחאה על מחירי הדלק. טוב, כאן כבר היה לממשלה הרבה יותר קל. ניסיון הקוטג' הבהיר לקוסם שהכל דיבורים לטובת צילומי שער על שבועונים, ומיד הוריד את מחירי הבנזין ב-20 אגורות... כדי להעלותו שוב בחודש שלאחריו. איך, מה, מי? – לא חשוב. העיקר שבתווך בלבולי כלכלת הכפר הגלובלי – אנחנו ממלאים מיכלי דלק במחירי זהב.
אז קמה לה המחאה הגורפת (שוב, הכל בדחיפה מושלמת של אינטרסנטים בתקשורת), אבל העם קנה את פיצוח הקוד הסודי שבליבו. לא היה אחד שברגע הראשון לא הרגיש שהנה הגיעו ימי המשיח: "העם דורש צדק חברתי" יצאו כולם כמסוממים לרחובות. מה הייתה הדרישה הראשונית, הבסיסית, המובילה? הורדת מחירי הדיור בישראל!
אבל מפה לשם, מגילויי האינטרסים שדחפו... ומכל מיני עניינים נלווים (הכל היסטוריה) – התחילו התהיות שהביאו לצורך המיידי לספח לדרישת הדיור את כל יתר הגחמות הפרטיות והאחרות של כמעט כל ישראלי מצוי: נכים, חד-הוריות, גני ילדים, מס הכנסה, סטודנטים... והרשימה שהתחילה איפשהו...מעולם לא נסגרה.
בואו נודה על האמת: היינו מטומטמים, וכעת אנחנו אותו דבר – רק עם דיפלומה. שוב סליחה. הפעם נשארה הבעיה רטורית במובן הזה שיהיה צורך להתחיל להפעיל את תאי המוח שטרם השתמשנו בהם עד כה, והעדפנו ללכת תמיד בדרך הקלה שמזכירה יותר את עגל הזהב על כל השלכותיו.

תאריך:  01/10/2011   |   עודכן:  02/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוצים צדק חברתי?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צודק
סתם_1  |  2/10/11 15:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
הציבור שואף להגשמת שאיפות עם כותרות ברורות, ומבין מהי הישרדות במזרח התיכון, ומהי המשמעות של כינון שלום עם עריצים ומכחישי שואה, שעדיף להתרחק מהם ואפשר לעשות זאת לאו-דווקא בדרכי שלום. הציבור לא רוצה שינוי, ומוכן לחיות בארץ ישראל על חרבו מאשר לכופף את הראש ולהציג את הלחי השנייה
אברהם פכטר
יו"ר לשכת עו"ד הנכנס דורון ברזילי הודיע, כחלק ממסע הבחירות שלו לראשות הלשכה על חידוש משוב השופטים. השופטים בראשות הנשיאה דורית ביניש ויו"ר נציגות השופטים, השופטת המחוזית ורדה אלשיך מתנגדות בחריפות. המשוב - כפי שהיה הוא פסול, פגום ומאפשר הערכה שיפוטית לקויה של השופט המוערך. הוא מציע דרכים אחרות יעילות יותר - עליהן יש לתת דגש
גיל נתן
מכל הכלכלנים השמרניים ובכירי האוצר לשעבר, שמסתכלים על האזרח דרך ערימת שקפים, נתניהו בחר להפקיד את גורלו הפוליטי בידיו של כלכלן חברתי מובהק
קרן אלמוג
אנו חולמים מדי לילה חלומות. מה תפקידם? מדוע אדם נטול שינה מתקשה להתרכז, הופך להיות אימפולסיבי יותר ומתקשה בשורה של תפקודים?
אברהם שרון
דר הרחוב מת. רצחו אותו. היכן ייקבר? מי יידע חייו? מי יזכור אותו? מי יתגעגע אליו? הגיעו לו חיים אחרים – טובים ויפים יותר, ארוכים יותר, ורודים יותר, עם דבש ותפוחים אר רק ערב ראש השנה (שבו אכל מרורים ושעות אחדות לאחריו כבר אל היה בין החיים) עוד נתון יבש לסטטיסטיקת המוות המבעיתה והמצמררת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il