X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לבי לשופטי בית משפט השלום שעבודתם לא קלה, ולפעמים מתסכלת, מתסבכת, מערערת את הנפש, מדירה שינה לא בגלל כמות החומר, אלא בגלל דרישות המינוי ונקיפות המצפון, כל הזמן ללא הפוגה, עד כדי כך שקשה לאחר הכרעות מסוימות להביט במראה ולרוות נחת וסיפוק
▪  ▪  ▪
בית משפט השלום בעכו [צילום: איתמר לוין]

"לבי לחוקקי ישראל, המתנדבים בעם ברכו ה'. רוכבי אתונות, יושבי על מדין" (מתוך שירת דבורה, שופטים, ה' ט').
איש השנה שלי לשנת תשע"ב הוא, ללא היסוס, שופט בית משפט השלום. שופטי בית משפט השלום מתחככים עם המציאות ודשים בראיות יותר משופטי בית המשפט המחוזי שלפחות חלק חשוב מתפקידם הוא ערעורים בהם העיקר הוא המשפט, ויותר משופטי בית המשפט העליון המצויים באולימפוס האקדמי, העיוני, התיאורטי של טענות משפטיות ודיונים עקרוניים מבלי שהמציאות העובדתית באה על כל מרכיביה להיבדק על ידם.
החיכוך הזה עם המציאות, העובדות, המסמכים, הראיות, האמת והשקר - יוצרת מצב בלתי אפשרי של החלטת החלטות יום יום ושעה שעה, אשר צריכות להתאים להיכל הצדק, משימה שנחזית כבלתי אפשרית והעוסקים בה הם מלכתחילה מוותרים, עקב הנסיבות, על מה שצריך להיות מושא ועיקר שאיפתם.
לבי לשופטי בית משפט השלום, [י"א, י"פ, צ"ד, י"ק, ע"א, מ"י, ג"ב, מ"נ ועוד רבים אחרים], שעבודתם לא קלה, ולפעמים מתסכלת, מתסבכת, מערערת את הנפש, מדירה שינה לא בגלל כמות החומר, אלא בגלל דרישות המינוי ונקיפות המצפון, כל הזמן ללא הפוגה, עד כדי כך שקשה לאחר הכרעות מסוימות להביט במראה ולרוות נחת וסיפוק.
לפעמים הולך השופט על חבל דק, והחלטה אחת שיכולה להיות גם אחרת - מבטלת טענה, משבשת דיון משפטי שבדרך, מייאשת צד לדיון, ואין ערעור או בקשת רשות ערעור על החלטה זו - בגלל עלות ההליך, בגלל הסיכוי שלא תהיה התייחסות עניינית לערעור, בגלל המדיניות של צמצום ערעורים הננקטת על-ידי ערכאת הערעור על כל המשתמע מכך.
ועל כל אלה, בחרתי את איש/אשת השנה - שופט/ת בית משפט השלום: על שצריכים להתלבט ולהתחבט - ולבסוף להחליט האם למנות עוד מומחה בתיק רווי מומחים מטעם בית המשפט או להתעקש ולדבוק במומחים שכבר מונו אף על-פי אי התאמתם (מונה המהנדס ע"ז - לו התובעים התנגדו, בטענה כי אינו קונסטרוקטור ולכן לא מתאים לשמש כמומחה בתיק הנדון, בית המשפט דחה את ההתנגדות ודבק במומחה שמינה, אלא שבחקירתו בבית המשפט הוכח כי המומחה אינו קונסטרוקטור, ועתה יעלו התובעים בקשה למנות עוד מומחה בתיק - הפעם קונסטרוקטור..).
על שצריכים לחיות עם החלטות המצמצמות את מכלול הראיות המהותיות המגיעות לפתחם, תוך פגיעה בצד לדיון, וכך למנוע קבלת מסמך המוכיח טענה ברורה שיש לאותו צד, והמסמך קיים, ומדבר בעדו, ומוצג בפני בית המשפט, אך בגלל שיקולים שונים לא מהווה ראיה... ובבוקר, להביט בראי ולהיות שלם עם זה.
על שיודעים אל נכון מידיעה ניסיונית כי את המדרגות הללו אי-אפשר לתקן בשיטה שהועלתה על-ידי מומחה בית המשפט ר"ש, דבר שהוכח בעקבות ניסיון, וגם הוכחו ההוצאות תוך אותו ניסיון המצדיקות את גרסת התובעים, אך מכיוון שבית המשפט הבטיח קבל עם ועדה ובכללם עורכי דין וצדדים לדיון כי הוא (בית המשפט) לא משנה דבר מקביעותיו של המומחה אותו הוא ממנה - ביכר בית המשפט לתת פסק דין שהוכח בפניו כי הוא שגוי... ואחר כך אותו שופט צריך גם לערוך חשבון נפש.
על שמתגלה לעיני בית המשפט המומחה מטעמו (א"פ) במלוא ערוותו, כמי שלא יודע לחשב חשבון הנלמד בכיתה ה' או ו' ולהפוך סמ"ר למ"ר, בחישוב שטח חלון של מחסן בדירה, ואף על-פי כן בית המשפט מגבה את מומחיותו של אותו מומחה... וחי עם זה...
על שלמען העברת תיק לבוררות - בורר לו בית המשפט בורר שמנהל בוררות תוך מפגשים אינטימיים עם עדים ללא נוכחות הצדדים, משתלח בב"כ צד לדיון ומבזה את עצמו ודרך זאת גם את בית המשפט, ועדיין ידו של הבורר נטויה לפעלולים נוספים... והוא מגובה על-ידי בית המשפט.

תאריך:  02/10/2011   |   עודכן:  02/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנשי השנה תשע"א: שופטי בית משפט השלום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עלוב נפש
batan   |  7/10/11 15:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אין לי בעיה עם ביקורת עוינת, אפילו לא עם מילים שהמנאץ מלקט מפח האשפה. רק ביקורת אחת "מזיזה" לי: זאת שמאשימה אותי בשקר. המחשבה ש"תסיר בפניי את הכובע" אם אביא הוכחה - לא מספיקה. אתה צריך להסיק מסקנות על עצמך ועל התקשורת. הלכתי לארכיון...
בעז העצני
נוח מאוד לתעמולת המיעוט הדיקטטורי להציג את מעשי "תג מחיר" כאילו קרו מעצמם, סתם כך מתוך מרדנות ושנאת ערבים. עוד יותר נוח להם כאשר הם זוכים לשיתוף פעולה מימין בגינוי חד-צדדי המופנה רק נגד מעשי התגובה המזעזעים, מבלי שתיאמר מילת גינוי נגד האחראים למעשים מזעזעים לא פחות, אלו שיצרו את המציאות שגרמה לכל
יוסי דר
נניח שהשופט יגיע למסקנה על בסיס הראיות שהצטברו בתיק, שניתן להרשיע רק את שוקי ויטה בקבלת שוחד, ואילו את וינרוט יש לזכות כיוון שהראיות נגדו, ככל שהן נוגעות לכוונה הפלילית, לא עברו את הרף הדרוש להרשעה. האם הציבור יקבל תוצאה שכזו? האם התקשורת תעבור על כך לסדר היום? והרי תוצאה שכזו, כשלעצמה, היא סיפור עיתונאי, הלא כן?
איתן קלינסקי
הצום חסר משמעות, אם החברה מאופיינת בקוטביות חברתית כשחלק הארי מבאי החברה קורס. הצום הוא ערך מוסף מאוד משמעותי, אם זו חברה שיכולה לומר על עצמה, שהיא מקיימת את הצו "אַלְמָנָה וְיָתוֹם גֵּר וַעֲנִי אַל תַּעַשְקוּ..."
יאיר דקל
עמדנו שם באמצע הרחוב, ששה יהודים וכלבה קטנה אחת, שגילתה סקרנות רבה לצלילים הבלתי מוכרים וחגגנו את ראש השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il