מי אמר שתחרות זה לא דבר טוב (למעט קבוצות האחזקה הגדולות/טייקונים)? גבירותי, קוראי ורבותי - תחרות זה לא רק דבר טוב, זה אפילו מצוין!
לאחרונה יצאה "עלית" בסדרת קפה מגורען תחת הסדרה האתנית "קפה אפריקני/ברזילאי" אשר החל לתפוס נתחי שוק לא מבוטלים, והחל לדחוק את ה"מלך" הבלתי מעורער עד לאחרונה של הקפה המגורען על מדפי המרכולים בישראל - הוא ה"טסטר'ס-צ'ויס".
נראה שהושקעו שעות רבות ומחשבה לא מועטה על כל פרט ובדגש על הטעם המועדף על הישראלי, דבר המוכיח שמי שעמל ומתייחס ברצינות לעבודתו, רבים הסיכויים שיצליח, בצירוף כמובן התבלין ששמו מזל.
אפילו אצלי בבית התחלנו לשתות את הקפה האפריקני ולפתע, כאילו משמיים החלו לרדת מחירי הטסטר'ס-צ'ויס בכל מקום ובכל מבצע שיווקי בארץ.
החלה עם זה "
סופר-פארם" עם קופונים ב-19.99 שקל, וזה המשיך בחנויות פרטיות כמו "יינות ביתן", בהן נמכר הקפה ב-23 שקלים. נותרו רק חלק מהחנויות של הרשתות העירוניות שעדיין מצליחות למכור את הקפה גם ב-35 שקל, אבל לא לאורך זמן.
אכן, זמן רב שלטה "אסם" בקטגוריה ועדיין שולטת, אם כי כעת היא מוכנה גם להפשיל שרוולים ולהוריד מחיר, דבר שלא עשתה בעבר, גם לנוכח ייבוא כזה או אחר של מותגים בעיקר מגרמניה ומפולין, שלא באמת היוו תחרות רצינית למותג המוביל.
יש לזכור שכל זה נעשה, כאשר מחירי הקפה עולים בעולם הרחב במגמה רב-שנתית, אולם מחירי הקנייה עדיין זולים יחסית וכנראה עולים ליבואן משהו כמו 2 אירו לצנצנת ואולי אף למטה מכך, דבר המשאיר לו עדיין מרווח פעולה לא קטן. ואם בדרך הוא יכול גם להאט את קצב הכניסה של המתחרה, אז כמו שכולם יודעים בשיווק, קרי במלחמה, ישנם גם נפגעים.
סיפור הקפה הוא רק סיפור אחד, אשר בא להראות מה יכולה תחרות אמיתית לעשות למחירי המוצרים בישראל, והדבר נכון בכל תחום, מתחום דגני הבוקר דרך הגבינות הקשות ומחירי הבשר והדגים, אשר עדיין מצליחים לשרוד ולקצור את הקופה הגדולה והשמנת, בעיקר עקב הגנת ומגבלות הכשרות, הפועלות כאן כמחסום וכגורם בולם ומעכב, אשר לצערנו פוגע בעיקר בקהל אשר נוטה לה את החסד הרב ביותר.