X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

גרעין לא-קשה: החלה תחרות מלך הקפה

עד לאחרונה היה "טסטר'ס-צ'ויס" המלך הבלתי מעורער בקטגוריית הקפה המגורען בישראל. אך לא לעולם חוסן - שחקן חדש נכנס לשוק: קפה אפריקני/ברזילאי של "עלית", והמחיר של "טסטר'ס-צ'ויס" ירד מ-35 ל-20 שקלים ראו מה תחרות אמיתית יכולה לחולל למחירי מוצרי המזון בישראל
▪  ▪  ▪
מלך הקפה? כבר לא [צילום: יח"צ]

מי אמר שתחרות זה לא דבר טוב (למעט קבוצות האחזקה הגדולות/טייקונים)? גבירותי, קוראי ורבותי - תחרות זה לא רק דבר טוב, זה אפילו מצוין!
לאחרונה יצאה "עלית" בסדרת קפה מגורען תחת הסדרה האתנית "קפה אפריקני/ברזילאי" אשר החל לתפוס נתחי שוק לא מבוטלים, והחל לדחוק את ה"מלך" הבלתי מעורער עד לאחרונה של הקפה המגורען על מדפי המרכולים בישראל - הוא ה"טסטר'ס-צ'ויס".
נראה שהושקעו שעות רבות ומחשבה לא מועטה על כל פרט ובדגש על הטעם המועדף על הישראלי, דבר המוכיח שמי שעמל ומתייחס ברצינות לעבודתו, רבים הסיכויים שיצליח, בצירוף כמובן התבלין ששמו מזל.
אפילו אצלי בבית התחלנו לשתות את הקפה האפריקני ולפתע, כאילו משמיים החלו לרדת מחירי הטסטר'ס-צ'ויס בכל מקום ובכל מבצע שיווקי בארץ.
החלה עם זה "סופר-פארם" עם קופונים ב-19.99 שקל, וזה המשיך בחנויות פרטיות כמו "יינות ביתן", בהן נמכר הקפה ב-23 שקלים. נותרו רק חלק מהחנויות של הרשתות העירוניות שעדיין מצליחות למכור את הקפה גם ב-35 שקל, אבל לא לאורך זמן.
אכן, זמן רב שלטה "אסם" בקטגוריה ועדיין שולטת, אם כי כעת היא מוכנה גם להפשיל שרוולים ולהוריד מחיר, דבר שלא עשתה בעבר, גם לנוכח ייבוא כזה או אחר של מותגים בעיקר מגרמניה ומפולין, שלא באמת היוו תחרות רצינית למותג המוביל.
יש לזכור שכל זה נעשה, כאשר מחירי הקפה עולים בעולם הרחב במגמה רב-שנתית, אולם מחירי הקנייה עדיין זולים יחסית וכנראה עולים ליבואן משהו כמו 2 אירו לצנצנת ואולי אף למטה מכך, דבר המשאיר לו עדיין מרווח פעולה לא קטן. ואם בדרך הוא יכול גם להאט את קצב הכניסה של המתחרה, אז כמו שכולם יודעים בשיווק, קרי במלחמה, ישנם גם נפגעים.
סיפור הקפה הוא רק סיפור אחד, אשר בא להראות מה יכולה תחרות אמיתית לעשות למחירי המוצרים בישראל, והדבר נכון בכל תחום, מתחום דגני הבוקר דרך הגבינות הקשות ומחירי הבשר והדגים, אשר עדיין מצליחים לשרוד ולקצור את הקופה הגדולה והשמנת, בעיקר עקב הגנת ומגבלות הכשרות, הפועלות כאן כמחסום וכגורם בולם ומעכב, אשר לצערנו פוגע בעיקר בקהל אשר נוטה לה את החסד הרב ביותר.

תאריך:  02/10/2011   |   עודכן:  02/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סופר-פארם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרעין לא-קשה: החלה תחרות מלך הקפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
לבי לשופטי בית משפט השלום שעבודתם לא קלה, ולפעמים מתסכלת, מתסבכת, מערערת את הנפש, מדירה שינה לא בגלל כמות החומר, אלא בגלל דרישות המינוי ונקיפות המצפון, כל הזמן ללא הפוגה, עד כדי כך שקשה לאחר הכרעות מסוימות להביט במראה ולרוות נחת וסיפוק
נרי אבנרי
אין לי בעיה עם ביקורת עוינת, אפילו לא עם מילים שהמנאץ מלקט מפח האשפה. רק ביקורת אחת "מזיזה" לי: זאת שמאשימה אותי בשקר. המחשבה ש"תסיר בפניי את הכובע" אם אביא הוכחה - לא מספיקה. אתה צריך להסיק מסקנות על עצמך ועל התקשורת. הלכתי לארכיון...
בעז העצני
נוח מאוד לתעמולת המיעוט הדיקטטורי להציג את מעשי "תג מחיר" כאילו קרו מעצמם, סתם כך מתוך מרדנות ושנאת ערבים. עוד יותר נוח להם כאשר הם זוכים לשיתוף פעולה מימין בגינוי חד-צדדי המופנה רק נגד מעשי התגובה המזעזעים, מבלי שתיאמר מילת גינוי נגד האחראים למעשים מזעזעים לא פחות, אלו שיצרו את המציאות שגרמה לכל
יוסי דר
נניח שהשופט יגיע למסקנה על בסיס הראיות שהצטברו בתיק, שניתן להרשיע רק את שוקי ויטה בקבלת שוחד, ואילו את וינרוט יש לזכות כיוון שהראיות נגדו, ככל שהן נוגעות לכוונה הפלילית, לא עברו את הרף הדרוש להרשעה. האם הציבור יקבל תוצאה שכזו? האם התקשורת תעבור על כך לסדר היום? והרי תוצאה שכזו, כשלעצמה, היא סיפור עיתונאי, הלא כן?
איתן קלינסקי
הצום חסר משמעות, אם החברה מאופיינת בקוטביות חברתית כשחלק הארי מבאי החברה קורס. הצום הוא ערך מוסף מאוד משמעותי, אם זו חברה שיכולה לומר על עצמה, שהיא מקיימת את הצו "אַלְמָנָה וְיָתוֹם גֵּר וַעֲנִי אַל תַּעַשְקוּ..."
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il