X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כולנו משתדלים לקיים את המצווה החשובה של ישיבה בסוכה. אפילו כילד שלא יכול היה לחשוב על סוכה בשכונת בניינים, הייתי מסתפק בסוכה מסדינים שבניתי בתוך הסלון. בהתקרב החג - מספר טיפים לבנייה נכונה של סוכה
▪  ▪  ▪
לקיים את מצוות החג גם אם גרים בקומה השלישית [צילום: פלאש 90]

יש כמה וכמה מצוות הנוגעות לחג הסוכות. לולב ואתרוג, הקפות והושענות. יש מי שמקיים יותר ויש מי שמקיים פחות. עם ישראל יוצא כולו אל המרחבים הפתוחים, ומלכלך את מה שהצליחו לנקות מפסח שעבר. אבל דתיים יותר ודתיים פחות, כולנו משתדלים לקיים את המצווה החשובה של ישיבה בסוכה. אפילו כילד שלא יכול היה לחשוב על סוכה בשכונת בניינים, הייתי מסתפק בסוכה מסדינים שבניתי בתוך הסלון. לראות הקרבה אמיתית של ישיבה בסוכה היה אפשר לראות אצל ר' שמעון רזפורקר שלימד אותי שאפשר לקיים את מצוות הסוכה גם אם אתה גר בקומה שלישית. ואם קשה אז דלי קשור לחבל יכול בהחלט לקצר את העבודה.
אז בהתקרב חג הסוכות, להלן כמה טיפים הנוגעים לבניית סוכה לנערים ונערות שעדיין לא פלשו לסוכה אחרת:
  • חג הסוכות הוא חג שלא מבטל את השמירה על החיים. זה בהחלט משמח לראות אותי לדעת, שיש המקיימים את המצווה עד כדי סיכון חיים ממש. נערים המטפסים לצמרות העצים, שאפילו מחלקת הגינון של העירייה לא מגיעה לשם, עשויים לגלות שמהעץ לא רק תפוחים נופלים.
  • הסוכה היא מבנה ארעי/זמני ולא אמורה להישאר ליותר משבוע. לפיכך, מומלץ לא להשתמש ביותר מכמה מסמרים בודדים לחיבור שני קרשים. פעם היינו יוצאים ל"הרים" לחפש מסמרים, שנשארו ממשטחי הקרשים שנשרפו בל"ג בעומר. היינו משתמשים במעט מידי מסמרים, שלא פעם החליטו להתעייף דווקא כשמישהו נמצא מתחתם. היום פשוט קונים. זה לא אומר שצריך לגמור את כל החבילה. מישהו בסוף אמור לפרק את כל זה.
  • דפנות הסוכה שנבנות ראשונות, אמורות להיות מחומר קשיח וחזק העמיד ברוח מצויה. הסדינים שעיקלתם להורים בליווי ברזנט ירוק שמסמרתם לעץ במסמרי עשר לא יעילים. מה גם, שלנעול את הסוכה בשרשרת כשהקיר עשוי מבד זה מה שקוראים "פרצה קוראת לגנב".
  • את הסכך אין להניח ישירות על חומר מטמא (כמו ברזל) וכן, יש לקשור אותו לסוכה בחומר שאינו מקבל טומאה. לפיכך חוטי ברזל ושימוש חוזר במסמרים אינו מומלץ. מוטב גם שלא להתקמץ בקשירת הסכך אחרת תגלו ש"עף לך הסכך" זה לא רק ביטוי למי שהוא לא תקין בראש.
  • הסוכה צריכה להיות תחת כיפת השמיים ולא תחת עצים (למי שרצה לחסוך בסכך) או תקרה ( למי שבונה אצלי במקלט).
  • סוכה שנבנתה מקרשים או סכך שנגזל היא פסולה. אני יודע שהעצים ברחוב שייכים לכולם- גם לך, אבל זה לא אומר שאתה צריך לקחת את החלק שלך הביתה, כמו שלא סביר שתשלוף כמה בלטות מהרחוב ותיקח אותם הביתה רק כי שילמת ארנונה.
  • שים לב-אחרי הטיפול המסור בעץ לא ממש אפשרי לקרוא לעץ - עץ, אלא משהו יותר בכיוון של שיח הגדל לרוחב, ואינו נמצא במגדיר הצמחים לבחינה בביולוגיה. השתדלו לחתוך ממנו כדי להשאיר לאחרים.
  • גם לשאול את הדוד שלך, שמכיר מישהו שעובד בעירייה, זה לא נחשב "לקחת ברשות", כי גם עובדי עירייה הם עדיין עובדים של העירייה, גם אם נראה שהעירייה שייכת להם או לאבא שלהם.
  • הסוכה היא קודש וכל שימוש חולין שנעשה בה, היא שימוש לרעה בדבר מצווה. להכניס לתוך הסוכה ספה מלאת פשפשים, כל זה רק כדי שסוף סוף תהיה לכם זולה משלכם (אם לא סופרים את הזולה שאבא של חבר שלך בנה לו בחצר) היא לא שימוש קודש.
  • גם לשחק שש בש ולשמוע שירים מזרחיים עד השעות הקטנות של הלילה, היא לא קיום מצווה, גם אם שרים את השיר "מי שמאמין לא מפחד" בשתיים בלילה.
  • בסוכות נהוג לקבל לסוכה אושפיזין (אורחים). אין חובה לשלוח לאשפוז את האושפיז. אפשר לשחרר אותו לבית, גם במצב שהוא יכול ללכת בעצמו.
  • את הסוכה נהוג לקשט בקישוטים ובתמונות של גדולי ישראל. משה פרץ, וקובי פרץ הם עדיין לא גדולי ישראל.
  • ולסיום. מאחר שלא ניתן לצפות שמישהו יפנה בצורה מסודרת את כל הסוכה הדו קומתית שמוצבת מתחת לבניין שלי הרי שהעבודה מוטלת על עובדי הניקיון בעירייה שגם ככה עמוסים בעבודה. זו מצווה לא פחות גדולה לפרק סוכה ולפנותה.

תאריך:  10/10/2011   |   עודכן:  11/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
אי קבלת חוות דעת א' על-ידי בית המשפט, אין פירושה כי מתקבלת חוות דעת ב', הנגדית ל-א'. בית המשפט יכול שלא יקבל לא את חוו"ד א' ולא את חוו"ד ב', וידוע כי באפשרותו לשקול כל דבר ועניין ולהחליט על סכומים ופרטים אחרים לפי שיקול דעת עצמאי, כאשר המומחים אינם מסייעים בידיו
אלי דניאל
ישראל זו המדינה היחידה שבה אין קשר בין הכנסות בפועל, ושיעור מזונות הקטינים שנפסקים. זו גם המדינה היחידה שבה פטורות הנשים מהשתתפות במזונות ילדיהן. גם אם הילדים עוברים למשמורת הגבר, עדיין המזונות לאישה במקרים רבים לא חדלים, ואף אחד לא מצפה ממנה לשלם מזונות
מנחם רבוי
מה כל-כך דחוף להעלות לרשת רשומות דווקא ביום הכיפורים? הרי זו פעולה פומבית. האם יש בכך משום התרסה של דווקא? אפשר רק להרים גבה
נסים גבאי
שוב מעלים לנו הצרכנים את תעריפי התשלום לחברת החשמל    שוב הממשלה לא פוצה פה ומצפצפת    מה עושים? מורידים את השאלטר בבית ו/או בעבודה למשך שעה ביום (19:00 עד 20:00) ומתחילים לראות כיצד תגובת האזרחים לאותם שרלטנים משפיעה על המשך מהלכיהם
אלון כהן
כל אדם הוא בן-חורין לבחור בדת או שלא לבחור בה. יום הכיפורים הוא הזדמנות טובה לגשת אל הדת באופן מוחשי מתוך יחס של קדושה ולפתוח פתח לעולם הרוחני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il