X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חילוף תפקידים מעניין בתוכנית שידוכים
▪  ▪  ▪
שעשועון מרתק ומהנה [צילום: יח´´צ]
המישור העלילתי פשוט: יושבות שלוש בחורות על ספה ופוגשות מאה בחורים, כדי לברור מתוכם את הראויים לצאת עמן לדייט. המישור האינטלקטואלי פשוט עוד יותר: הבחורות גונחות "וואו, איזה חמוד" או נאנחות בשאט-נימוס "אני מוותרת"

בין שני חגים, אני צפה בלגונה הקטנה שבתוך הזמן. רוח תכולה מרשרשת בעצים ונוקשת ברכוּת על דלתות החורף, המתנמנם לו בשמש אסופת טלפיים. מה חבל שאי-אפשר להזריע את הסתיו כדי להגביר תפוקתו, כפי שמזריעים עננים. וכך, בעוד מוחי מוטל אפרקדן (כהרגלו לפני קַשְווה של קהווה, כלומר כוס קפה), תוהֶה אם שכניי יבצעו תשליך אל ג'קוזי, פתע שמעתי אותו קורא: "הידד למזלי! אומנם הוא מנוול, אך בזכותו מצאתי ידיד בנפש. ידיד זה נולד לפני 500 שנה, אך כתביו נצחיים כאילו נכתבו בקולמוס עשוי נוצה של עוף החול".
כוונתי למחזה 'שבחי הסכלוּת' מאת אראסמוס, הטוען כי סכלוּת היא המניע האמיתי מאחורי כל הישג אנושי. "רק תודות לחשיבות המופרזת שהסוחר מייחס לכסף, הוא מתאמץ לפעול; רק הודות לאשליה, הלוחם מתמלא עוז; רק הודות לזוהר המתעתע של האלמוות, המשורר יוצר" (והחוקר נובר, מוסיפה אני). למזלו של אראסמוס, הכנסייה לא הבינה את חתרנותו של המחזה, הרומז כי מה שמדביק עַם למנהיגיו, אפיפיור למאמיניו, אישה לבעלה וחבר לחברו הוא דבש הסכלות, החנופה והאשליות - ולכן לא העלתה את כותבו על המוקד.
והנה, 500 שנה לאחר שההומניסט מרוטרדם טען כי לא התבונה וההגינות מניעות את העולם ומבטיחות את מהלכו כפי שהוא מוכר לנו, אלא כאמור הסִכלות והאשליות - עלה השבוע שעשועון חדש המיישם באדיקות עיקרון זה. המישור העלילתי פשוט: יושבות שלוש בחורות על ספה ופוגשות מאה בחורים, כדי לברור מתוכם את הראויים לצאת עמן לדייט. המישור האינטלקטואלי פשוט עוד יותר: הבחורות גונחות "וואו, איזה חמוד" או נאנחות בשאט-נימוס "אני מוותרת". עשרות גברים נכנסו לחדר בתנופת כיבוש ויצאו מורכני אגו.
והנה, אף כי השעשועון הוא מַשְרֵצָה של תפלוּיות לשון ("זה מרגיש לי כמו מסע רוחני") ותפלויות מנטליוּת (כמו האינפנטיל בן ה-50 שהתגאה שהוא יוצא רק עם בנות 20), ואף כי את החן העיקרי מספקת מיה, הנראית מעניינת יותר מפלטפורמת השידור שבה היא מקננת - חרף זאת מצאתי את השעשועון מרתק ומהנה. כי התוכנית מספקת הצצה אל עולם ההיכרויות, על עליבותו ומגוחכותו. הצצה אל שבלונות החשיבה של הצעיר הישראלי. הצצה אל סוציו-אורגניזמים (כמו מנהל הפרויקטים בנדל"ן, או המדריך ליוגה צחוק) שביומיום אין לי מגע איתם. בקיצור, התוכנית מלאכותית רק לכאורה; למעשה היא מעין דוקומנט המתעד כמה פלחים בעוגת הפו"פ הישראלית. מה גם שהיא ערוכה באופן קצבי ומשעשע. גם יפה בעיניי היפוך התפקידים: כאן, המיידלע המתחנחנת היא הגבר.
כמה חסרת הומור היא אריאנה מלמד, שכתבה שהתוכנית "חלולה ומעייפת". וכמה אירוניה יש בעובדה שהגבר המעניין ביותר בתוכנית הוא דווקא המנחה, אסי עזר, שאינו רואה בנשים יעד רומנטי.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  10/10/2011   |   עודכן:  10/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאנה מלמד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ובתפקיד המיידלע: גבר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שעשועון ירוד - רשימה נפלאה ל"ת
מאובן מודרני  |  10/10/11 23:35
2
כל הכבוד
מיור  |  11/10/11 08:52
3
תכנית בעלת ערך
סתם_1  |  11/10/11 12:25
4
בעידן הפוסט מודרני
אריאלה ס.  |  12/10/11 13:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד חרמץ
עד התפטרותה מראשות קרן 'אייפקס' בישראל, סיפורה של זהבית כהן נראה היה כסיפור הצלחה חסר תקדים של צעירה מפתח תקוה שהגיעה לצמרת הכלכלית העולמית. השתלבות מחאת הקוטג' עם חקירה של הממונה על ההגבלים העסקיים בגין הסתרת מידע, כנראה הובילה את המנהלים מלונדון לאותת לה שמוטב שתקבל החלטה אישית. פרופיל
איילת נדיב
רצוי ותמיד שבכל ארוחה יהיו סלטי ירקות    במידה והארוחה חלבית, הרי שסלטים, גבינות עד 5%, ביצים, טונה או פשטידת ירקות, מהווים פתרון מושלם    לילדים אנו ממליצים להגיש תפוח אדמה מוקרם ופיצות
ד"ר פליקס פבלוצקי
עבור אלפי ישראלים הסובלים מבעיות בעור הידיים, תקופת החגים, בה מבצעים עבודות בית הכוללות מגע עם חומרים מגרים שונים, קשה במיוחד    להלן סדרת המלצות עבורם
סיגל פרישמן
אני ממליצה לכולם להתחיל בשינוי הכולל אכילה מתונה, מספקת ושאינה עוברת את הגבול שממנו מתחילים להרגיש שכבר לא נעים לנו וכן שילוב של פעילות הגורמת מעבר לבריאות, תחושה נפלאה של רעננות ומצב רוח טוב
שירית בן-ישראל
אנשים אנרגטיים המנסים לקדם פרויקטים בעבודה או בחייהם, יוצאים מדעתם כשהם שומעים את המשפט "בואו נדבר אחרי החגים"    מה אפשר לעשות כדי לדרבן את הדחיין לפעול?
רשימות נוספות
ולא לזנב  /  עדי ארבל
הותקף אנטישמית, ותרם כספי הפיצוי למשפחת פוגל  /  צביקה קליין
אובמה לוחץ על נתניהו לעצור יוזמות חקיקה בקונגרס  /  אריאל כהנא
מכתב למוכרי ארבעת המינים  /  אלישיב רייכנר
אי של יציבות?  /  אריה גלוזמן
יש להם רוטשילד, אין להם דפני  /  נתי כץ, ניו-יורק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il