X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

מה צפוי לאחר מכירת שופרסל?

האם מהלך המכירה אמור להשפיע עלינו הצרכנים; אם כן - באיזה אופן? מה צפוי להתרחש בתחום הניהול של הרשת? ומה טומן בחובו עתידם של עובדיה?
▪  ▪  ▪
שופרסל. ימים יגידו כיצד ישפיע מהלך מכירתה

בשבוע שעבר התבשרנו על מכירת גרעין השליטה של אי.די.בי בשופרסל והעברתו לקבוצת ברונפמן-נואי. האם מהלך זה אמור להשפיע עלינו הצרכנים, ואם כן - באיזה אופן?
מהלך זה, עד כמה שנראה מפתיע לציבור הרחב, הוא צעד קטן ומתבקש מחברת האחזקה הגדולה, אשר חובותיה לבנקים ובעיקר לציבור דרך אגרות החוב מגיעים לסכום אסטרונומי של כמה עשרות מיליארדי שקלים.
נכון, יש כעת מספר מימושים, אולם נראה שזו רק תחילת הקרחון ובדרך צפויים מימושים כמו מכתשים אגן, כלל ביטוח וככל הנראה גם סלקום - וגם כל אלה יכסו רק כשליש מהחוב למערכת הבנקאית ולציבור!
נחזור לשופרסל - ברשת הגדולה מתחילה להתארגן מחאה ודרישה של העובדים נגד המכירה, אשר תיפתר בסופו של יום בכסות בונוס או מענק מכירה כזה או אחר, והכל כדי שהעברת המושכות תיעשה באופן החלק ביותר ובמזעור נזקים.
מנגד, מה צפוי לנו הצרכנים? נראה שבתחום זה הבשורות תהיינה בעיקר בתחום צמצום ההוצאות התפעוליות, קרי צמצום ההוצאה לפרסום, ייעול המערכת הלוגיסטית ובעיקר פיטורים של מאות עובדים וצמצום בהוצאות השכר של הנשארים.
הקונים שמצפים לשפר כ-3% בתחום ההוצאות, מצפים לחסוך סכום של כ-350 מיליון שקל בשנה ומאמינים שניתן להגיע לזה כנראה בטווח הנראה לעין, קרי במהלך החודשים הקרובים.
הקונים לבטח ינצלו את המהלך (העברת המושכות) לשינוי דרסטי יותר במבנה ההוצאות ועל כן נראה שהם יחתרו לחיסכון משמעותי יותר, נניח של 4.5% בהוצאות - קרי כ-500 מיליון שקלים.
נניח לרגע שמתוך סכום זה, סכום של כ-30 מיליון ניתן יהיה לחסוך בהוצאות שאינן שכר, סכום של כ-70 מיליון ניתן יהיה לחסוך על-ידי צמצום רמות השכר והבונוסים והתנאים הנלווים של הנשארים, כלומר נשארה חבילה של כ-400 מיליון שקלים. בהנחה שעלות ממוצעת שנתית של עובד בשופרסל מגיעה לכ-100,000 שקל, מדובר כאן על צמצום המערכת בשיעור של 400 עובדים מתוך 12,400 איש, כלומר צמצום של 3.2%. צמצום שמגיע בממוצע מהורדת עובד אחד בכל סניף והשאר במטה החברה.
בצד המחירים לצרכן נראה שההנחיה תהיה לשמור לפחות על הרווח הגולמי הקיים, כלומר לא צפויות הורדות מחירים או התנהלות אסטרטגית שונה מהקיים, למעט התרחבות הפריסה הגיאוגרפית ופזילה לכיוון הציבור הדתי והחרדי, ואולי אף רכישה של רשתות מתמחות בתחום כמו "ברכול".
בתחום הניהול נראה ששדרת הניהול הקיימת סוף-סוף תפנה את מקומה לאחרים, ובמיוחד לאור המשפט הפלילי המתנהל בימים אלו נגד רוזנהויז וגידור בגין הפרה של מגבלות המיזוג עם רשת הקלאב מרקט.

תאריך:  17/10/2011   |   עודכן:  17/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
מלחמת יוה"כ בתחנת צבא תל אביב - "אסון וכישלון"    "הצונאמי המדיני" שאיימו להפילו על ראשנו שייך לאותה משפחת מילות-קוד של תבוסה ושבר ואסון ואוי אוי אוי ואוטוטו אנחנו נכחדים    ראוי שמפקד גלי צה"ל הבא יהיה לא רק איש תקשורת ראוי אלא גם מפקד צבאי בעברו, אפילו לוחם, כדי שיידע להילחם על השבת התחנה אל הציבור, ובראש ובראשונה אל החיילים בשטח
איתן קלינסקי
פרופ' צ'חנובר מקונן על כך שבחסות הממשלה ובתמיכתה, תלמידים במדינת ישראל אינם רוכשים במערכת החינוך הכלים הבסיסיים להבנת מהותם שלהם ואת מהותו של העולם הסובב אותם. הם מהווים איום גדֵל על הכלכלה ועל קיומנו כאן כחברה מודרנית
יהודה כסיף
אני יכול להבין את התסכול והזעם, את הרגשת חוסר האונים והייאוש, את הכעס והעלבון, את הגעגועים הנוראים. אני יכול לדמיין את המחשבות, את נדודי השינה, את המתח, את האכזבה, את הצער, את הבכי, את העליבות, את הרצון הפשוט למחוק תקופה. אני לא יכול להבין את הסרת הדגל ואני לא יכול להבין את השבתו
יוסי בלום הלוי
ישראל הנחושה של אז, שלימדה את העולם שאין נושאים ונותנים עם טרוריסטים, הפכה היום לסמל מבזה של מדינה הכנועה לטרור שהישיר את עיניו אל מנהיגי מדינת ישראל שהשפילו מבטם בכניעה ההולכת ומתגברת ומסכנת את חייהם של אזרחי מדינת ישראל, כמו את מעמדה וקיומה של ישראל באזור הרצחני הזה
יעקב איציקוביץ
הציבור הבין היטב את מה שאנשי האופוזיציה לכאורה עדיין לא הפנימו: כותרת נלוזה על הגב' נתניהו, או על מגדלי אקירוב, ואפילו לא על עוזרת מקומית או פיליפינית, כותרות שכאלו לא יקדימו את הבחירות ולא יביאו עוד מנדטים. ההפך הוא הנכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il