X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התנהלות התקשורת עומדת היום למבחן [צילום: פלאש 90]
מבחן שליט
זו הזדמנות פז עבור התקשורת הישראלית לתקן עוולות גדולות ובראשן את זו שנגרמה לרונה רמון. זו הזדמנות לתכנן ולהיערך כבר מעכשיו כיצד לספר ולתעד את חזרתו של גלעד במינימום רמיסה של כבוד האדם, הפרטיות והשקט שמגיע לו ולמשפחתו
עורכים, כתבים ומגישים נכבדים ויקרים, זהו יום המבחן שלכם. יש לכם מספר ימים לחשוב טוב-טוב אם מצור אלים ושאלות בנאליות הם באמת ה-דבר שצריך לבלוט ביום חזרתו של גלעד

אתה מתרגש? ספר לנו איך אתה מרגיש? אתה יודע, העם היה אתכם כל השנים ועכשיו הוא ממש רוצה לדעת איך אתם מרגישים!
יש לי מבזק חדשות קצרצר לכל כתבי השטח ועורכי מהדורות החדשות בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות המודפסת ובאינטרנט : אין אדם אחד, שתומך בעסקה וגם שלא, שלא מבין, מסוגל לנחש ואפילו יודע היטב שנועם, אביבה, יואל, הסבא, השכנים ושאר החברים, מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מתרגשים ומצפים וחרדים ותוהים. טבעת החנק של העיתונאים והצלמים סביב נועם ואביבה היא אחד הדברים המיותרים והמביכים!
אחרי כל אירוע מתוקשר מתכנסים להם בכירי העורכים והכתבים בתיק תקשורת או באחד מעמודי הדעות ומגנים את עצמם לדעת. מאשימים את עצמם בעיוורון, בחוסר כבוד. מבטיחים להפיק לקחים ו... עד האירוע המתוקשר הבא, שבו הם מתנהגים בדיוק כמו שהתנהגו, ואולי אפילו מעלים מעט את הרף. תקשורת יקרה, זהו! עכשיו מתקיים מבחן הבגרות שלך. ולא, אל תגידי שטויות, יהיה מועד ב'. תצליחי בו כבר עכשיו.
התקשורת שיחקה תפקיד מכריע בקמפיין הציבורי להשבת החייל החטוף גלעד שליט הביתה ועכשיו היא דורשת לפרוע את השטר. 'היינו בשבילכם בכל האירועים התקשורתיים, ביחסי ציבור, שיצרתם במיוחד למעננו ועכשיו אנחנו דורשים מקום בשורה הראשונה. בעצם לא בשורה הראשונה, אלא ממש בצמוד לאביבה ונועם'.
יום המבחן
אז עורכים, כתבים ומגישים נכבדים ויקרים, זהו יום המבחן שלכם. יש לכם מספר ימים לחשוב טוב-טוב אם מצור אלים ושאלות בנאליות הם באמת ה-דבר שצריך לבלוט ביום חזרתו של גלעד. אם ההתנפלות האלימה והבוטה בגיבוי גישת ה"מגיע לנו" היא הדבר שצריך להאפיל על היופי והשמחה שעם חזרתו הצפויה. יש לכם זמן לחשוב טוב-טוב איך מסקרים את האירוע הכל-כך חשוב הזה ואיך מעבירים את התחושות והרגשות מבלי להיות הסיפור עצמו.
זו הזדמנות פז עבור התקשורת הישראלית לתקן עוולות גדולות ובראשן את זו שנגרמה לרונה רמון. זו הזדמנות לתכנן ולהיערך כבר מעכשיו כיצד לספר ולתעד את חזרתו של גלעד במינימום רמיסה של כבוד האדם, הפרטיות והשקט שמגיע לו ולמשפחתו.
אחרי שדובר צה"ל ולשכת העיתונות הממשלתית יסיימו את תפקידם הרשמי, כשהמשפחה המאוחדת תחזור למצפה הילה, אז תידרשו להפגין בגרות של ממש. מבחינתי, אם אתם שואלים אותי - בואו נהיה כנים, אין באמת צורך בעשרות מיקרופונים שיוצמדו להורים ולגלעד. למען האמת זה הדבר האחרון שצריך הבחור הזה שלא ברור מה מצבו הנפשי והפיזי. אז מה דעתכם לאחד כוחות? אתם מסוגלים לוותר על האגו והכבוד והיוקרה? אולי תעשו פול? תבחרו כתב אחד ואחדו שידור בין כל התחנות וכל הרשתות וכל הערוצים. סקרו את החזרה הביתה אבל גלו קצת רגישות.
אל תתחבאו מאחורי תירוצי "תפקידנו לספר את הסיפור". את הסיפור הזה אפשר לספר פעם אחת. סימולטנית. גם בלי ליצור טבעת חנק סביב המשפחה הזו.

תאריך:  18/10/2011   |   עודכן:  18/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
כותב דברים אלו בדעה כי אין לשאת ולתת עם כנופיות הטרור בשום דרג, לא במישרין ולא בעקיפין, ובטעות ניהלה מדינת ישראל משא-ומתן במשך למעלה מחמש שנים עם כנופיות הטרור ועדיין ממשיכה לשגות בכך. אך הדעות בעד או נגד העסקה - לא קשורות כלל לנושא סמכותו של בג"ץ
יוסי דר
השופט לוי שפורש בימים אלה ישב על שני כיסאות: הכיסא המזרחי והכיסא הדתי. קראו לו "שופט המעברות" והתכוונו לכך שהוא לא שכח מהיכן הוא בא. השופט אדמונד לוי היה שופט עליון ממש
יוסף דוריאל
אם כן, מהיום הכול ישתנה: הכנסת תעביר חוק לפיו לפדיון שבוי ישראלי לא ישוחרר יותר ממחבל אחד ממאסר בישראל. השאלה היא - מה יקרה לאחר חטיפתו של השבוי החדש. האם נכנע שוב לביצוע עוד עסקה משפילה?
שמואל פישר
אין בכם את ההבנה של המשמעות האסטרטגית של העסקה - כדי להציל חייל אחד הרמתם דגל לבן במערכה כולה?! לא יאמן! נכנעתם כניעה גמורה למסע הסחטנות והאלימות של האויב והענקתם ניצחון לאנשי הטרור הגרועים ביותר בעולם
חן בן אליהו
מיד עם תום ביצוע העסקה וסיום חגיגות שובו של גלעד שליט הביתה, השב"כ צריך להתעורר, להתנער ולהתחיל לעבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il