X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מרוצים מכמות האנשים. רוקסט בישראל [צילום: מאי קסטלנובו-עכבר העיר]
רוקסט בישראל: איטס אובר נאו
למרות להיטים אהובים וקהל אוהד, ההופעה של רוקסט לא הצליחה להתרומם ככה זה כשבוחרים להיתקע בשנות ה-80

השם "רוקסט" זורק את הדמיון ישירות לאייטיז, לבלדות עדינות ולשירי פופ קלילים ששוטפים את הגוף. זו הייתה תקופה בה הקיטש שלט בכל ז'אנר מוזיקלי שהוא בטח ובטח בפופ. את כתר "השוודים של עולם הפופ" חטפו צמד הרוקסטים מידיהם של להקת אבבא, כשאלה התחילו לשחק בגירושים אחד מהשני. בדרך לתהילה הם אפילו הצליחו לכבוש את צמרת המצעדים האמריקנית, לאחר שסטודנט שוודי שהיה חלק מחילוף סטודנטים בארצות הברית והצליח להכניס שיר שלהם לתחנת רדיו מקומית. משם כדור השלג התחיל להתגלגל עד שהגיע לרגליה הארוכות ג'וליה רוברטס עם שיר הנושא ב"אישה יפה".
מהיום בו הודיעו על הופעת הלהקה בארץ הקודש, התחיל להתפשט הבאז. גם מי שלא שמע אותם בילדותו, וגם אלה שזוכרים את להיטם הראשון של הלהקה מתנגן ב"עד פופ" - כולם דיברו על זה ושיתפו קליפים שלהם ברשתות החברתיות. המוזיקה של הצמד השוודי היא משהו שכולם רצו להיזכר בו.

הקשיבו לליבכם

היו כמה נקודות אור בהופעה שהם כמובן היו הלהיטים, Sleeping in my car ,Big love ,I wish I could fly ,How do you do ,Joy ride ,Listen to your heart ,she’s got the look ,Dangerous והדובדבן שעל הקצפת It most have been love מתוך הסרט "אישה יפה" אותו פתחו בגרסה אקוסטית, נתנו לקהל לשיר ואז עברו לגרסה המקורית והידועה.
לאורך כל ההופעה, ניתן להרגיש כי למארי, סולנית הלהקה, לא קל להיות על הבמה, למרות החלמתה ממחלת הסרטן הנזק שנגרם למוחה הוא תמידי, פה ושם היא לא נכנסה בזמן, הקול שלה היה חלש מדי או שהיא נראתה חסרת אוריינטאציה. אבל כשהיא הייתה מרוכזת, היא שרה כמו נמרה. מצד אחד קצת עצוב לראות גיבורת ילדות שמאבדת את זה, אבל מצד שני, גיבורה נשארת גיבורה - לצאת לסיבוב הופעות אחרי שאיבדת את היכולת לקרוא ושהמוח כבר לא מתפקד כמו פעם - זאת גבורה.
השוודים שעל הבמה, לא הפסיקו להתלהב מכמות האנשים שבאה לראותם. הם כל הזמן ניסו לראות למרחק כמה אנשים יש בקהל. הם גם לא הפסיקו להתרשם מכך שהקהל יודע את המילים של השירים וכל כמה דקות אמרו "דודה רפה" (תודה רבה במבטא שוודי כנראה). כדי להרשים אותנו בחזרה הגיטריסט ניגן "הבה נגילה" על החשמלית, הדבר הכי דביק שאפשר לעשות והבסיסט אמר שהוא קורא לסינתיסייזר שלו "סקס משין", פעם צמד המילים האלו נחשבו סקסיות אבל גם זה נעלם בסוף האייטיז.
אי-אפשר לומר שהסוס של רוקסט מת. אחרי הכל, יש להם המון להיטים שרלוונטיים גם היום, אבל זה בהחלט הזמן להוציא את הסוס לגמלאות, לתת לו לשוטט באחו הירוק של שוודיה ולהתגאות בגביעים ופרסים שהוא אסף בחלוף השנים.

מה קרה לרכבת ההפתעות?

לאור כל זה, לא ברור מדוע בחרו השוודים להתחיל את ההופעה עם Dressed for success - שיר בינוני שאין שום הצדקה לנגן דווקא אותו כשיר פתיחה מתוך שלל הלהיטים שלהם. מהנקודה הזאת, ההופעה המשיכה באופן די מונוטוני עם קריצות מתוך הרפרטואר המוכר. אבל גם כשרוקסט ניגנו את ה-להיטים שלהם, לא היה חשמל באוויר.
זה היה "כיף קטן", אנשים עמדו ושרו יחד, זזו קצת, צלמו קצת עם הפלאפונים, אבל, כאמור, לא נרשמה התרגשות מיוחדת או התלהבות. כתוצאה מכך, ההופעה הייתה מהסוג שרואים בערוץ VH1, קרי במה גדולה, המון אנשים בקהל. אבל אנחנו מהצד השני של המסך צוחקים על איך שהרוקסטארס נראו אז, איך הם זזים ושבימינו הם היו חייבים לעשות שדרוג. ופה בדיוק רוקסט נופלים - הם לא עושים מאמץ או לא מצליחים להתקרב לימינו אנו. ראיתי בהופעות כבר דינוזאורי פופ הרבה יותר עתיקים מהם כמו בריאן פרי וטום ג'ונס שמצליחים להיות הם אבל לא נשארו מאחור.
זה לא שרוקסט היו רעים לגמרי, אבל הם פשוט לא היו מספיק טובים. הם כמו סלולרי של לפני שבע שנים בעולם של אייפונים ובלקברי - זה נחמד לראות מכשיר כזה והוא אולי מעורר געגועים לתקופות נאיביות של תקשורת - אבל בשורה התחתונה, הוא לא מספק את הסחורה. וכך גם רוקסט, שלא הצליחו לסחוף את הקהל בחזרה אל תור הזהב שלהם. אולי המצב היה יותר טוב, אם היו מהדקים קצת את ההופעה ומרביצים להיטים אחד אחרי השני. אבל הם בחרו לתת הופעה נחמדה ולא יותר מזה.

תאריך:  23/10/2011   |   עודכן:  23/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
ציוריו של וילם דה קונינג עזי ההבעה של נשים הם שהתקבעו בזכרון הקולקטיבי הפכו למאפיינים אותו ביותר. תערוכת הרטרוספקטיבה הענקית שלו במוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק ה-M.oM.A חושפת כל פן וכל שלב בהתפתחותו כאמן. את רבגוניותו, והצלחתו לשלב את המודרניזם המופשט-הגיאומטרי עם הקוביזם, ומאידך עם הפיגורטיזם, בסגנונו הכה יחודי - שאין לטעות בו
רועי שקד
בתורים ובעמידה ממושכת, מומלץ לנוע במקום מדי כמה דקות וללכת במקום    לסובלים מבעיות ברכיים, מומלץ לבצע הליכות קצרות בזמן הטיול עם הרבה הפסקות
איילת נדיב
יש להיפטר מהמאכלים הבעייתיים, אלו שהפילו אותנו במהלך החגים וגרמו להשמנתנו    להתארגן מבעוד מועד עם הארוחות במקום העבודה    לחזור לעסוק בפעילות הגופנית שעסקתן טרם החגים
זיו יצחקי
אחרי שעשה את סרט כושל חיים בוזגלו רצה לעשות סדרת פשע שתציל אותו    אבל התוצאה הייתה סצינות מבוימות בחובבנות שנראות כמו שאריות של מנחם גולן
אורן פרסיקו
התפתחות במשפט הדיבה של הורי החייל בני אברהם נגד רמי יצהר, עורך האתר "עניין מרכזי": התביעה שולפת עותק מודפס של כתבה מקוונת בת עשור ומאשימה את יצהר בעדות שקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il