X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לערוך בירור יסודי ומקיף בנוגע לחטיפת החייל גלעד שליט, לקחת אחריות וללמוד לקחים מהמקרה ראוי שהבירור ייעשה על-ידי גורם או ועדה מחוץ לצבא
▪  ▪  ▪
גלעד שליט בבית. עת להסיק מסקנות [צילום: AP]

גלעד שליט חזר בשלום הביתה וכולנו נרגשים ושמחים. עתה העת לבצע בירור יסודי בכל הקשור לחטיפה ולענות לשאלות פשוטות שמטרתן מניעת הישנות מקרה כזה בעתיד.
כפי שפורסם, השב"כ ואולי גורמים נוספים, העבירו לצבא מידע על מעשה חטיפה מתוכנן בגזרה שבה אירעה החטיפה ובמתווה דומה למה שקרה בפועל. מה ראוי להיעשות במקרה של התראה או מידע כזה והאם הוא נעשה.
מרגע החטיפה לא היה גורם אחד שלקח אחריות על הטיפול בה בעדיפות ראשונה, ובדרך כלשהי עבר זמן עד שהוגדרה העדיפות בין השב"כ לצה"ל, דבר שמנע מישראל מידע קריטי שניתן להשגה רק בסמוך לאירוע. באחריות מי להפעיל את כל גורמי המידע במדינה למשימה כזו ומי האחראי על ההפעלה.
מפרסומים שונים עולה כי צוות הטנק שהותקף ישן בעת תחילת האירוע. מי אחראי בעבר, בהווה וגם בעתיד שחיילים המבצעים מארבים ותצפיות בפעילות בט"ש ינוחו כראוי לפני לילה של פעילות. מן המפורסמות היא שבמארבים רבים הערנות של הלוחמים אינה רבה, בעיקר בשל חוסר בשעות שינה. האם מישהו למד את הלקח בנושא זה?
לאחרונה נמסר כי ההחלטה על ביצוע עסקת השבויים נסמכה בעיקר על כך שהצבא הצהיר שלא קיימת אופציה צבאית. לדעתי ההחלטה נכונה בהיעדר אופציה כזו, אבל מאידך-גיסא יש לשאול כיצד הגענו למצב בו חייל צה"ל מוחזק במסתור למעלה מחמש שנים במרחק של קילומטרים ספורים מגבול המדינה בשטח רצועת עזה ואין כל מידע לגבי מקום הימצאו. מצב זה מחייב חקירה רצינית ולדעתי ראוי שתיעשה על-ידי גורם או ועדה מחוץ לצבא, היות שמעורבים בה גם גופים נוספים.
משהגענו למצב בו אין אופציה צבאית ואין מידע על מקום החייל השבוי, מדוע לא הפעילה ישראל אמצעי לחץ אחרים על החמאס כמו סיכולים ממוקדים של בכירים, חטיפה נגדית של בכירים, הכבדה בתנאי אסירי החמאס בישראל, כמו מניעת ביקורי משפחות, ביקורי צלב אדום, ביטול הקלות שונות והחזרתם רק על בסיס הדדיות עם תנאי השבי של החייל שלנו. מדוע פעולות אלו לא נעשו כלל?
בהיעדר בירור יסודי והפקת לקחים, אל נופתע אם חלילה נמצא עצמנו בסיטואציה דומה הנובעת מאותם כשלים.

תאריך:  26/10/2011   |   עודכן:  26/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלעד שליט / Gilad Shalit
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלעד שליט חזר, אבל בירור חייב להיעשות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב לא מבין
אני מסביר  |  27/10/11 22:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
משה ליפשיץ כותב ב-1934 מכתב אל הסופר והמחזאי משה בן מנחם: כשהתחלתי לקרוא את המחזה - שמחתי. כל כך נכון הטון שלו, כשאתה מפגיש "המזרח" עם "המערב" - ולו היית מסתפק בזה - היית מאוד מצליח. אבל רצית "לתפוש מרובה"
גורי גרוסמן
בכיר פרשני ידיעות אחרונות מזלזל בשמיניסטים שכתבו לראש הממשלה שאם יפלו בשבי, מבקשים הם שלא לשחרר מחבלים וקורא להם "גיבורים בתיאוריה"
גיל נתן
משבר המתמחים מעצים את אובדן השליטה של בנימין נתניהו    בהעדר הקשבה אין הנהגה    פצצה מתקתקת תוצרת עצמית    אתם מדברים לעצמכם ולא שומעים את העם
משה דן
בעוד שהמשטרה המקומית מגלה חוסר אונים. בדואים ועבריינים בנגב ובסיני עוסקים בהברחות של נשק, נשים, סמים ומהגרים בלתי חוקיים
עודד ערן, רובי סייבל
הצהרת הקוורטט מציבה לוח זמנים לא מציאותי, אשר אם יאומץ יהווה רף שאין לצפות, כי ניתן יהיה לעמוד בו בנסיבות כלשהן, בפרט לנוכח התנודתיות ואי הוודאות השוררים באזור. עם זאת, לוחות זמנים התבררו מאז ומתמיד כמרכיב גמיש במשאים ומתנים במזרח התיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il