X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אצל טורקיה, הכבוד הוא ערך עליון. במדינות תומכות טרור אחרות - ירדן, מצרים, לבנון, אירן, עירק, סוריה - נוסף לכבוד גם ערך עליון שני והוא - הקנאות הדתית המפורשת כאחיזה בדרך הטרור. וכאשר מתקיים דו-שיח - מה שאומר א', מבין ב' בצורה שונה, מנוגדת, מפתיעה ולא ברורה
▪  ▪  ▪
ארדואן, הדגל והכבוד

דווקא התגובה להצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק סיוע לנפגעי רעש רעידת האדמה בטורקיה - תגובה של סירוב בלתי נתפש - מוכיחה יותר מכל את היעדר ערוצי התקשורת ושיבוש הבנות בין טורקיה לבין מדינת ישראל.
מדינת ישראל וקברניטיה - ענייניים, ואילו אצל הטורקים הדבר האמיתי אינו נזקם ומזעורו בעתות מצוקה - אלא כבודם. זו השפה, אלו כללי המשחק, ובדיון דו-צדדי - כאשר כל צד נותר דבק בשיטתו - אין דו-שיח, וכאשר יש דו-שיח - מה שאומר א', מבין ב' בצורה שונה, מנוגדת, מפתיעה ולא ברורה.
כל עוד לא יבינו מנהיגינו את הערוצים המקבילים בין מדינת ישראל לבין שכנותיה - המצויות כולן במזרח תיכון ישן - יהיו תקלות מדיניות וחוסר הבנות.
אין זה סוד כי במצב הנוכחי טורקיה זקוקה לסיוע ומדינת ישראל יודעת לתת סיוע כזה. אלא שטורקיה צריכה לעבור מחסום נוסף בקבלת הסיוע והוא מחסום כבודה אותו היא שומרת כערך עליון.
בימים הקרובים נוכל להבין עד כמה הכבוד חשוב לטורקיה, ומה הן הסיבות של תקלות דיפלומטיות שכיחות בין טורקיה לבין מדינת ישראל, אותן חווינו בעת האחרונה.
אם נשליך את יחסי טורקיה-ישראל ליחסי ישראל-מדינות תומכות טרור (לבנון, סוריה, ירדן, מצרים וכולי), יהיה צורך להוסיף את הקנאות הדתית המפורשת כאחיזה בדרך הטרור כערך עליון נוסף לכבוד, וזה כבר הרבה יותר מורכב.
השאלה היא האם צריך להתחשב בדרך הטרור ובדרך הכבוד ולהסתגל אליהן תוך שינוי האמת שלנו, ולשאלה זו יש גם תשובה ברורה - לא, אבל צריך להבין ולהסיק מסקנות ראויות, דבר שמדינת ישראל טרם השכילה לעשות.

תאריך:  26/10/2011   |   עודכן:  26/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השפה, הכבוד והנזק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צודק ,איך יעזור לכורדים שרוצים
יוד יוד  |  26/10/11 15:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
עצם הקנייה של תעודת שורט מכניסה את המשקיע למצב בו הוא מעוניין שערכו של נייר הערך ירד והפועל היוצא הוא - עלייה במחיר תעודת השורט    פעולות בשורט בבורסה הישראלית
יובל לובנשטיין
מפעל מגבות ערד עומד בפני סכנת סגירה    צריך להבין שהמפעל הזה הוא שם נרדף לאיכות ולציונות, ועל כן יש לשקול פעם נוספת את ההמלצה להוריד את המכס בשיעור 12% על מוצרי הטקסטיל    וגם: היודעים אתם כיצד הומצאה המגבת?
עפר דרורי
יש לערוך בירור יסודי ומקיף בנוגע לחטיפת החייל גלעד שליט, לקחת אחריות וללמוד לקחים מהמקרה    ראוי שהבירור ייעשה על-ידי גורם או ועדה מחוץ לצבא
אלישע פורת
משה ליפשיץ כותב ב-1934 מכתב אל הסופר והמחזאי משה בן מנחם: כשהתחלתי לקרוא את המחזה - שמחתי. כל כך נכון הטון שלו, כשאתה מפגיש "המזרח" עם "המערב" - ולו היית מסתפק בזה - היית מאוד מצליח. אבל רצית "לתפוש מרובה"
גורי גרוסמן
בכיר פרשני ידיעות אחרונות מזלזל בשמיניסטים שכתבו לראש הממשלה שאם יפלו בשבי, מבקשים הם שלא לשחרר מחבלים וקורא להם "גיבורים בתיאוריה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il