בעוד פחות מ-3 חודשים ייעלמו מאות מיליוני כוכבים בשווי עשרות מיליוני שקלים שנצברו לזכות צרכני האשראי - בכאל ובישראכרט, ומספר חודשים אחר כך, גם בלאומי קארד.
בחברות כרטיסי האשראי טוענים כי בדיקות שהן מקיימות, מעלות שהציבור אינו אוהב את תוכניות צבירת הניקוד. זה יפה שלקח לחברות האשראי כמה שנים להבין את זה, או יותר נכון עד שיצטברו להם מאות מיליוני כוכבים ללא שימוש. "כל הכוכבים נופלים" אומר השיר, אבל יש כוכבים שנעלמים מסתבר.
העיתונים הכלכליים מזהירים כי, אם הציבור לא ימהר לממש את מה שנותר לו, בעוד חודשיים וחצי - כלומר בתחילת שנת 2012, ירוויחו חברות כרטיסי האשראי עשרות מיליוני שקלים (במיוחד ישראכרט), בזכויות שצברו לקוחותיהן ולא מומשו. איזו מוטיבציה יש בדיוק לחברות כרטיסי האשראי להציע מבצעים אטרקטיביים למימוש הנקודות? רק צריך להעביר את הזמן בשקט. אולי השאלה היותר קשה היא כיצד ייתכן שזכויות שצברו לקוחות בקניות שביצעו בהיקף של מאות מיליארדי שקלים, ייעלמו כלא היו? כיצד ייתכן? עם קצת רצון וקצת שקט מצד התקשורת - זה אפשרי.
גם לי עצמי יש כמה מאות נקודות פרי עמל של גיהוץ במשך כמה שנים טובות. אבל מה יש לי לעשות עם הנקודות האלו כשה"מבצעים" שהם מציעים לי עולים יותר ממה שאני יכול להשיג לבד. הדבר היחידי שאני יכול להרוויח ממנו בנקודות האלו, זה קומקום חשמלי בהנחה של חמישה שקלים וזה בתמורה למאה נקודות. העובדה שהקומקום מגיע בלי כבל ושניתן לאסוף אותו בקיוסק של בוריס בבית שאן, היא פחות חשובה. הקומקום אגב, מגיע בלי אחריות, ולי אין חשק להסביר לבעל הדירה שלי, שהלכה לו מערכת החשמל בבית בזכות חברת האשראי שלי.יש לו מספיק דברים לתקן ועדיף שיעשה זאת באור.
אגב, אני עד היום לא ממש יודע כמה שווה כל נקודה ואם טעו אצלי בחישוב הנקודות. אולי מגיעות לי יותר נקודות אבל מי יכול להוכיח.
אז אולי במקום שנחפש איך אנחנו מחסלים את מאות הנקודות שלנו בקניות לא הגיוניות וללא צורך, יקום גוף או מחוקק בכנסת, שיחייב את חברות האשראי להמיר את הנקודות האלו לכסף שייתרם בשמינו.
מיליוני שקלים יעשו הרבה טוב ללא מעט ארגוני צדקה שאני מכיר.