X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משפטולוגיה מגוחכת האומנם ידידות עם הרב עובדיה? נטל ההמשך על משפחת שליט ויחצניה: מחובתם לדחוף חקיקה לבל יישנו 'עסקות'
▪  ▪  ▪
גלעד שליט משוחרר משבי החמאס [AP]

הכל כבר נכתב ונאמר בפרשת החודש - (מחיר) שחרור גלעד שליט מאפילה לאורה. בשולי הפרשה אוסיף כמה הערות החולפות בראשי;
שליט - דאגו לעתיד
אישית תמכתי ב'עסקא' לנוכח הנסיבות שנוצרו, ואף הבעתי עמדתי מעל במה זו כבר בפסח תשס"ט, במלאת 1,000 (!) ימי שבי. הכתרתי את רשימתי דאז "פעם שנייה - עונש מוות" ובה הצעתי לחוק "חוק משוריין מבג"צ לפיו אם משוחרר-עסקה ייתפס שנית בפעילות חבלנית עוינת, כולל סיוע בדרג ב', אחת דתו להמית, ודת בני משפחתו לגלות ורכושם יחרם". ועדיין ההצעה בעינה עומדת, וביתר שאת ועוז.
אני קורא בזאת למשפחת שליט ולכל יח"צניה: אל תתפזרו! אל תתכנסו 'איש לאוהליו'! אם רגש אחריות לאומית בלבכם, ולא רק בפיכם, חובתכם להמשיך בתנופה ולדחוף, כפי שאתם יודעים היטב, הצעות מעשיות למניעת הישנות עסקות כאלו. הקימו צוות חשיבה אופרטיבי לנושא זה, הריצו את מסקנותיו, ואל תתנו שדמים עתידיים ייתלו בכם, חלילה.
'ידידות' עם הרב עובדיה?
האמת, קצת התאכזבתי שהמשפחה ומלוויה ויועציה לא מצאו לנכון לנדב משהו - ולו סמלי - לטובת המורשת היהודית; כמו נשיקה לכותל, למשל, שמן לבר-יוחאי או פשוט ברכת 'הגומל', 'מתיר אסורים' או 'שהחיינו', בהתאם למסורת שהנהיג נח בצאתו מן התיבה ("צא מן התיבה... ויבן נח מזבח לה'" [בראשית ח', ט"ז; כ']). אני מעריך (תרתי משמע) שהתעלמות זו מצביעה על-כנות ואי-נטייה ל'משחקי תדמית' ול'אחד בפה ואחד בלב'.
ונשאלת השאלה להיכן נעלמה 'ידידות הנפש' שדווח כי נרקמה בין הרב עובדיה יוסף לבין נועם שליט, בצירוף תמונות בשידור חי? הכיצד יח"צני שס לא הצליחו להשפיע על המשפחה להמשיך את קו הידידות? ושמא רק משל היתה, כדרכה של שס לגרוף הישגים בכל הזדמנות?
אפסות המשפטולוגיה
פנייה נוספת בפי למי שעדיין מאמין ב'דת המשפט' (אני לא!) ותומך במשפטולוגיית-על בחינת "אין נסתר מחמתו". הבג"צ שנדון לאחר ההחלטה בממשלה וחתימה על ההסכם, כאשר האוטובוסים כבר בדרכם ל'פי החירות' ואקדח ה'אין-זמן' מעשן - כל זה אינו אלא פארסה, הצגת 'כאילו' המלמדת על 'משחק מכור'.
עמדתי העקבית היא שאכן אין לבג"צ מה לחפש בסוגיות מעין אלו, וכס המשפט אינו כס המלכות. חסידי 'העליונות השיפוטית' יצאו מדיון זה 'וידם על ראשם', לטעמי, מתוך שהוכחה אפסותו של התהליך הכאילו-משפטי. האם מישהו מעלה על הדעת שיכולה הייתה להתקבל החלטה אחרת, ולו דחיית ביצוע ה'עסקא' במספר ימים? מסקנה: חידלו לכם מאמונתכם ב'דת המשפטולוגית', וקצצו מעט במוטת כנפיה.

תאריך:  27/10/2011   |   עודכן:  27/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערות שוליים לפרשת שליט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נועם שליט איבד כל אמפטיה
ירדנה  |  29/10/11 12:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
את מנגינת החיים אי-אפשר להפסיק: משחרור גלעד שליט והשלכותיו ועד חוקי תנועה    ומה הקשר בין ייקור תעריפי החשמל להעלאת הפנסיה לעובדים?    ולקינוח שאפו למשטרה
אורי שרגיל
אנחנו חיים עתה בעידן דת המדע, הליברליזם והפלורליזם. זו האמונה החדשה שהעולם התרבותי מתמסר לה עד כלות. הדור של המאה העשרים ואחת הצליח באמצעות המדע להתעשת ולהתגבר על 'שיעבוד נורא' לדת והוכיח בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי אין בכלל אלוהים, המשיך במצעד המחאה והגאווה שלו והתמסר בקידוש שם לאלף ואחד סממנים של סמים נרקוטיים, מין, משקאות משכרים ותאוות לב פרועות שעוצמתם ממכרת ומשעבדת פי אלף מכל דת
יובל לובנשטיין
מה רוצה המדינה, שרופאים צעירים יעזבו את המדינה?! מדוע לפגוע במגזר הרפואי?    חבל שבישראל של סוף 2011 לא קיימת מנהיגות אמיתית, כזו שיודעת לזהות מתי הקריאות של הזאב הן אמיתיות
מני ישי
החטא החמור של האנושות היה במרד שלה נגד אלוהים. מרד זה, יסודו בגאוותה של האנושות, בחתירתה לטשטוש התחום בין האנושי לבין האלוהי
הרב חניאל פרבר
תפילה זו מורכבת מפיוטים העוסקים במים וגשם. קיימים הבדלים בין הפיוטים בנוסחאות השונות אך תוכן הבקשה זהה - בקשה מהקב"ה שיוריד לנו גשמי ברכה בזמן המתאים שיביאו טובה לאדם ולבהמה. ברכת הגשם מביאה לעולם מתרענן ורווה וכאילו נברא מחדש.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il