X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנקודת מבטם של המורדים לוחמי האור האלה - המרידה היא הדרך היחידה להיות חי, להיות אותנטי אין דרך אחרת אלבר קאמי לימד, כי מורד הוא, קודם לכל, אדם שאומר לא!
▪  ▪  ▪
אאוטסיידר [צילום: פלאש 90]

הקומוניסטים הישראלים נוטעים רגשות אשם ביהודי השונה מהם: במתנחל, בדתי ובחרדי, ובעיקר בפטריוט היהודי בארץ ובעולם, בשלוש מילים: "אתה לא בסדר".
כך שותלת הכת הקומוניסטית השלטת בישראל בשונה מהם, במיוחד, במתנחל ובכל פטריוט יהודי, את תחושת האשם שמשהו לא כל כך בסדר אצלו, ומכוונת אותו לבדוק את עצמו במקום לבדוק את החברה הישראלית ואת הנורמות שלה. הספיקות העצמיים, שמתעוררים במתנחל ובפטריוט היהודי, עלולים לנטרל אותו מכוח השפעתו המיטבי ואפילו להעבירו על דעתו ועל דעת קונו.
אפשר לכנות את המתנחל ואת הפטריוט היהודי בתואר אאוטסיידר, הוא תמיד יהיה אחר. הוא פשוט חש שהוא לא כמו כולם. בכל מקום בו יהיה, כל מקום אליו יגיע - הוא יהיה שונה. הוא יכול להסתיר זאת, אך במוקדם או במאוחר זה ייצא החוצה. השונות הזו היא האפיון הכי אמיתי שלו. לקבל את עצמו כשונה תמידית - הוא תהליך החניכה שלו, שלב בהתבגרות שלו.
האאוטסיידרים האלה: כיפות סרוגות, דתיים וחרדים, מתנחלים ופטריוטים כסויי וגלויי ראש, הם אלה שיש להם כיום אמת פנימית נוקבת לה הם חייבים לציית, באשר היא באה מכוח עליון. כוח גדול בפנימיותם מושך אותם מבפנים וגורם להם להתנהג אחרת, לחשוב אחרת, להגיב אחרת. משהו בעל עוצמה מרובה שמשמש כאיזון נגדי לכוחות שמשפיעים עליהם מבחוץ.
גאולת היהודים הפטריוטים האאוטסיידרים, באשר הם, היא להפוך למורדים, משמע לקום ולצאת נגד משהו חזק מהם שקיים מחוצה להם, בשם משהו שחזק מהם והקיים בתוכם. משהו שנותן להם את הכוח לצאת כנגד אותם זרים שבחוץ.
מנקודת מבטם של המורדים לוחמי האור האלה - המרידה היא הדרך היחידה להיות חי, להיות אותנטי. אין דרך אחרת. אלבר קאמי לימד, כי מורד הוא, קודם לכל, אדם שאומר לא!!
המורד היהודי הפטריוט חייב להיות מחובר לעצמו, להזדהות עם החלק הפנימי, החזק והגבוה של עצמיותו, משם הוא שואב כוחותיו הכבירים. הוא מבין שהיותו פטריוט מתייגת אותו (בחברה הקיימת) כ"חלש", והוא מחליט לקחת גורלו בידיו, להשאיר בתוך עצמו את האמת המוסרית הפנימית והמיוחדות, אך לתרגם את מה שנתפש בטעות כחולשה - למרידה. במקום לבוא בטענות לעצמו, הוא מפנה אותן החוצה.
המורד הרדיקלי יכול גם יכול, אך לא חייב, לצאת למהפיכה. הדרך בה הוא חושב, וניגש לדברים - ספוגה בגישה של עמידה מנגד. הוא הגיע מכבר למסקנה שיש משהו לא נכון כמעט בכל תחום מתחומי חיינו. הוא יכול לתת ביטוי למסקנה זו, באלף דרכים, ובעיקר להמשיך לחיות את האמת הזאת למרות הכל ואף על-פי כן. וסוף הטובה לבוא והאמת תצא לאור ותנצח.
רק על-רקע היכולת להגיד "לא" למשהו גדול וחזק ממך אתה יכול למצוא מי אתה. אם אתה מוצא את הכוח להגיד למשהו מחוצה לך שהוא שלילי, אתה יכול להתחבר לחיוביות של עצמך, ולפתע יש לך כוח לחיות. על-רקע הנגטיב של הדבר שאתה אמרת לו לא - מעוצב הפוזיטיב של מי שאתה באמת. רק ביחס ישיר ל "לא", יבשיל ה"כן" של ההוויה הפנימית.
הכוח והעוצמה הפנימית של חיי אדם הם ביחס ישר למרידה ולקושי שחווה אותו אדם בדרך להגדרתו העצמית. ככל שהכוחות שהתנגדו לו חזקים יותר, כך הוא צריך לגייס מתוכו יותר כוח להתנגד להם, וככל שיגייס יותר כוח כן יגלה עד כמה הוא חזק, ומה עוד טמון בו בפנים.
המרידה היא הדרך למימוש עצמי.
העמדה של המורד היא להגיע ל"כן" שלו דרך ה"לא". כי אם יגיע ל"כן", דרך "כן" - יהפוך ה"לא" לאנטיתיזה ויתקוף אותו במקום וברגע הכי פחות צפויים. יש לקבל אחריות על הניגודים, לחיות עם הקטבים ולעבור דרכם. לא במקום אחד מהם, אלא דרך האחד להגיע לשני, דרך השאלה (ה"לא"), לתשובה (ל"כן"), דרך המרידה - לזהות הפנימית.

תאריך:  28/10/2011   |   עודכן:  01/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתנחלים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפטריוט היהודי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כמו תמיד-
אבנר צפוני  |  28/10/11 22:57
 
- אבנר צפוני תודה לך ל"ת
משה חסדאי  |  30/10/11 09:26
2
מרד הוא נשקו של החלש
דן אלון  |  30/10/11 15:02
 
- המקלל נמצא מברך
משה חסדאי  |  1/11/11 14:31
3
לרב חסדאי
גיא עזרא  |  7/11/11 18:12
 
- תודה לך גיא מעומק ליבי
משה חסדאי  |  8/11/11 11:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוארן קֵרְן
הממצאים "מדאיגים מאוד", אומרת חברת הפרלמנט האיטלקי פיאמה נירנשטיין שישבה בראש הוועדה לחקר האנטישמיות באיטליה
צבי גיל
כ"חוזר בשאלה", במובן של מי שחזר לתל אביב מירושלים לאחר הרבה שנות היעדרות ממנה, אני מדי פעם מעלה רשמים על ההבדל בין שתי הערים האלה בישראל    הפעם אני מנסה בטביעת עין קלה למצוא איזה אתר מסוים, צרוף של מקום ואטרקציה ולהעלות את רשמי ההשוואה    שוק הכרמל בתל אביב מול שוק מחנה יהודה בירושלים עונים על המשאלה הזאת
דן אלון
אנו מתערבים בדינמיקה של גלגל החיים ומונעים מהשיטה של "ויהי ערב, ויהי בוקר, יום אחד", לגדוע את החוט המחבר אותנו איש אל רעהו    "כל ישראל ערבים זה לזה" נכתב עוד לפני ששיירת הגמלים הישראלית זיהתה "ערבים" כמילת גנאי. מחר נצעד כולנו, כשיירת גמלים של מעורבות, נשאיר מאחורינו את ההתערבות, וניצור ערבות. ערבות הדדית אמיתית
אברהם (פריצי) פריד
הדם הכחול של שרי הממשלה, השר האמיץ כץ, התרומה של אולמרט, דיסקוטק המאמינות השוטות ואגרון 2006
איתן קלינסקי
לעבר עמק יריחו משקיף משה מהר נבו ממזרח, ומוסא מנבי מוסא ממערב. שניהם לוחשים לאב האחד השוכן במערת המכפלה. שניהם שחים ומדברים על לבו של הבן, שניצל מהעקידה, שיביא כבר שלום בין ילדי הבן ישמעאל, שתעה עם אמו הגר במדבר, ובין ילדיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il