X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
קול ישראל, הערוץ הראשון וערוצי הרדיו הממלכתיים צריכים לעבור שינוי אמיתי. יש להושיב מול המיקרופונים גם עיתונאים בעלי סדר יום אחר ממה שהתרגלנו אליו עד כה. קברניטי הערוץ יודעים זאת. מה שראינו בשבוע האחרון מצד מארגני המחאה היה ניסיון נוסף לטרור תקשורתי על קברניטי הערוץ
▪  ▪  ▪
מובילי המחאה רוצים להמשיך לקיים את שליטתה של קבוצת מיעוט על דעת הקהל הישראלי [צילום: פלאש 90]

בקיץ שמענו את מי שהוכתרו כ"מובילי המחאה" מדברים על "צדק חברתי" ו"מדינת רווחה" והרבה סיסמאות בגנות נתניהו. הממשלה לא אטמה אוזניה והקימה ועדה רצינית שמסקנותיה לא נותרו יתומות אלא הובאו להצבעה בשולחן הממשלה.
אבל אנחנו לא תמימים. מתחילה סברנו שאפילו יחזיר נתניהו את ישראל לימי החושך של מדינת הרווחה המפא"יניקית - תתקיים המחאה. משום שזאת לא הכלכלה, טמבל, אלא הממשלה. המחאה הייתה ונותרה פוליטית וכל הסיסמאות החברתיות הנבובות לא יכסו על ערוותה. החרפה היא שלוּ גוש השמאל ניצח בבחירות - לא הייתה מחאה.
השבוע ניסתה המחאה להתרומם. היא תישאר כל עוד התקשורת תתדלק אותה ותספק מסיבות עיתונאים מטורללות שבהן ליף תאיים על ראש ממשלת ישראל: "זו הפעם האחרונה שאני פונה אליך, ביבי". שימו לב, מי מכנה בפומבי את נתניהו "ביבי" - בד"כ לא אוהדיו. "ביבי" נועד להקטין, לזלזל. זה גם מנהגו של תומס פרידמן מהניו-יורק טיימס, העוין את נתניהו. לא נשמע דיבורים על "שימון" (פרס)או "בני" (גנץ).
וכפי שאמרו חכמינו - "אין בית מדרש בלא חידוש" - גם לפרק השני של המחאה נוסף חידוש: על הכוונת הושמו ערוצי הרדיו והטלוויזיה הממלכתיים. לפתע, דואגים "מובילי המחאה" לאיכות התרבותית של השידור הציבורי. כך ליף במאמר באתר הבית של "ידיעות": "אנחנו חיים במציאות שבה לרוה"מ יש עיתון. מזכיר לכם מישהו? מזכיר לכם סוג אחר של משטר? יש לו גם ערוץ טלוויזיה שהוא ממנה את קברניטיו".
ואני לא יודע אם לצחוק או לבכות. זאת השיטה שהשמאל הצטיין בה מאז ומעולם - חזור על השקר עשרות פעמים; עוד יאמינו לזה. שלושה עיתונים, שני ערוצי טלוויזיה, לא מעט תחנות רדיו - כולם בעלי אוריינטציה שמאלית למהדרין, כולם עוינים את הממשלה והקואליציה, וכ-ו-ל-ם מפנים מקום בזמן שיא לא רק כדי לשדר את ההפגנות הללו באופן מחפיר וחסר תקדים, אלא כדי לייצר קדימונים שיבשרו לכולנו מה עומד להיות במוצ"ש הבא בהפגנה. דווקא 'ישראל היום' הקפיד על מתן במה נאותה למארגני המחאה, אבל שלא כערוצים אחרים - היה אצלנו מקום למתנגדים.
אוי, קולות המתנגדים. האם שמענו בזמן אמת את המתנגדים להסכם הדמים באוסלו? לעקירה האיומה מגוש קטיף שאת פירותיה אוכלים אזרחי דרום הארץ מדי יום? האם שמענו את המתנגדים לעסקת שליט בחמש השנים האחרונות? האם שמענו את הביקורת על המחאה ומוביליה? האם חקר מישהו את מקורות המימון שלה, את האוריינטציה הפוליטית שלה?
נישאת על הר מיקרופונים עצום התבכיינה ליף באומרה: "אנחנו חיים במציאות שהולכת וסוגרת על עצם האפשרות בכלל לסמוך על התקשורת שתהיה כלב השמירה של העם והדמוקרטיה". בדיוק להפך. דווקא החזון התקשורתי שהיא וחבריה מבקשים היה פה עד לא מכבר - תקשורת פרבדאית מונוליתית המקדמת רק נושאים שהשבט הלבן מאמין בהם; הבזה כמעט לכל רעיון שמרני, ניאו-שמרני, לאומי, יהודי; המנוכרת באופן קיצוני לממשלה ולקואליציה, למרות תמיכת רוב הציבור.
קול ישראל, הערוץ הראשון וערוצי הרדיו הממלכתיים צריכים לעבור שינוי אמיתי. יש להושיב מול המיקרופונים גם עיתונאים בעלי סדר יום אחר ממה שהתרגלנו אליו עד כה. קברניטי הערוץ יודעים זאת. זאת תהיה עשיית צדק פשוטה לאחר שנים של עוול והשתקה. החברה הישראלית נקעה נפשה מהחד-צדדיות הפוליטית והתרבותית שהיא פוגשת בכל פעם שהרדיו או הטלוויזיה פועלים.
מה שראינו בשבוע האחרון מצד מארגני המחאה היה ניסיון נוסף לטרור תקשורתי על קברניטי הערוץ, להלעיז עליהם רק שלא ירעננו את הנחלות השמאל הקבועות תחת כל מיקרופון רענן. הביקורת של "מובילי המחאה" על הערוצים הממלכתיים מלמדת באיזה צד פוליטי מובהק הם נמצאים. לא צדק חברתי מעניין אותם, אלא להוסיף ולקיים את שליטתה של קבוצת מיעוט על דעת הקהל הישראלי. לא עוד. העם דורש צדק תקשורתי.

פורסם לראשונה ב'ישראל היום' (1.11.11)
תאריך:  02/11/2011   |   עודכן:  03/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העם דורש צדק תקשורתי
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
יש ימין אז תקימו ערוץ מה הבעיה ל"ת
די כבר לבכינות  |  2/11/11 10:18
 
- מה זאת אומרת,תקימו ערוץ?
ר.בקצה  |  2/11/11 10:40
 
- תגובה המעידה על חוסר הבנת הבול
קורןנאוה טבריה  |  2/11/11 11:21
2
ביבי רופס רכרוכי וחדל אישים
ביבי הסמרטוט  |  2/11/11 10:36
 
- נתניהו יודח בכל מצב ומקרה
השכל הישר  |  2/11/11 11:36
 
- תגובת השמצה של חדל אישים שחושב ל"ת
שהוא מייצג מישהו.  |  2/11/11 11:53
 
- אין ספק שנתניהו חדל אישים רופס
נעמה איתן  |  2/11/11 13:54
3
ראש הממשלה לא ממלא את יעודו
yoni207  |  2/11/11 11:20
4
כל הכתבה היא שטוית אחת גדולה
ורמתה 0000  |  2/11/11 12:33
5
העם היהודי דורש צדק תקשורתי לא
קורןנאוה טבריה  |  2/11/11 12:41
6
האמת היא שמצביעי הימין רכיכות
אליק א.  |  2/11/11 16:36
7
איזה סדר יום ?
בטטה  |  2/11/11 16:53
8
שר התקשורת כחלון שתול שמאלני
ליכודניק זועם  |  2/11/11 21:44
9
אידר כותב בזבלון יומי- ביביתון
מטאטא  |  2/11/11 22:57
 
- לך לנקות את הזבל בפיך-אידיוט ל"ת
המטאטא מטורף  |  3/11/11 04:27
10
אכן ,רוב העם רוצה צדק תיקשורתי
שרה.א  |  3/11/11 07:37
11
"צדק" נוסח דרור אידר
אחד העם  |  3/11/11 07:44
12
אם לומר את האמת, הרי מאז ומתמי
פרטיטה  |  3/11/11 09:14
13
העם דורש צדק תקשורתי
יפה לורנצי  |  27/07/12 15:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גביש
באם תתקבל הצעת החוק של ח"כים מהימין, מהליכוד ומקדימה להעלאה בפיצוי על לשון הרע, יהיה זה איום כלכלי ממשי על המפרסמים, הרתעת אמצעי התקשורת מפני פרסום תחקירים מביכים ופגיעה אנושה בזכות הציבור לדעת    חוליה נוספת בערעור היסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל
עו"ד אברהם פכטר
עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, מבכירי עורכי הדין בארץ, אדם עם כישורים וידע המתאימים לבית המשפט העליון, עבר את המסלול של נאשמים, את עינויי הדין, את המתח והציפייה לעשיית צדק משפטי. זיכויו המוחלט הוא יום גדול לקהילייה המשפטית וניצחון ל"חזקת החפות" בתוספת "חזקת האינטליגנציה"
יוסף דוריאל
"שלא תעזו לשלוח את חיילינו לעזה!" - הייתה כותרת מאמר שפרסמתי חצי שנה לפני ההסתבכות האומללה במבצע "עופרת יצוקה". מי שלא למדו לקח מההחלטה השגויה, במקום לנקוט בצעדים שהצעתי, עלולים לחזור על אותה איוולת, עם קורבנות מיותרים וביזיון גולדסטון 2
עו"ד אמנון לורך
מי אני, סה"כ סמל כזה או אחר בדימוס, שאתן עצה לאותם יודעי ח"ן? לא יודע האם נכון לבטל את פס הייצור של מרכבה או האם נכון לקנות עוד כיפות מברזל. אבל כמה דברים ברורים ועיקרם כתוב בתקציב הביטחון עצמו, הודאת בעל דין מפורשת וחד-משמעית ביחס לבטלנותו או חוסר יכולתו להתייעל
איתמר לוין
הסדרה "כן, אדוני השר" מדגימה מה קורה כאשר השירות הציבורי יכול לשמר את הסטטוס-קוו תוך התעלמות מוחלטת מרצונו של הדרג הפוליטי. כדי למנוע את הקיצוניות הזו, יש לעגן בחקיקה מפורטת את רשימת משרות האמון ותנאי הסף שיידרשו לאיושה של כל אחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il