X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

הרבה יותר מנורת אזהרה!

הירידה במכירות של אופיס דיפו מהווה נורת אזהרה לרשת ולרשתות נוספות. מדוע הרשת האמריקנית לא מצליחה להתייצב דווקא כאשר היו לכאורה תנאים טובים יחסית להצלחת הפעילות של החזרה לבית הספר?
▪  ▪  ▪
רשת אופיס דיפו. המחאה החברתית נותנת את אותותיה [צילום: עידן יוסף]

ביום 2.11.11 פורסמה כתבה בכלכליסט על מצבה של חברת אופיס דיפו, אשר אינה מצליחה לסיים את מחצית השנה הראשונה ברווח תפעולי חיובי. בנוסף צוטט מנכ"ל החברה, ניסים ממו, אשר ציין שמכירות החזרה לבית הספר השנה היו נמוכות מהציפיות שלהם.
האם זו נורת אזהרה לאופיס דיפו ו/או אולי למצבן של עוד רשתות? או לשתיהן? - חשוב לנתח נקודה זו, מאחר שדווקא השנה לכאורה היו תנאים טובים יחסית להצלחת הפעילות של החזרה לבית הספר, דווקא בשל אי הסמיכות של מועד החזרה לבית הספר, מעיתוי חגי תשרי, אשר היו במועד מאוחר יותר, כלומר במילים אחרות, כול "חג" קיבל את תשומת הלב הייחודית שלו.
אז מה הסיבות לירידה באופיס?
אחת הסיבות לירידה בביצועים היא המחאה החברתית, אשר גרמה להאטה כללית במכירות, במיוחד במוצרים שאינם מזון. המחירים היקרים של אופיס דיפו ואולי העדר גמישות ותגובה בזמן אמת לאירועים בשוק, ובנוסף קשיים ניהוליים מתמשכים, חילופי כוח אדם מרובים ואובדן ידע מקצועי, לא מצליחים לייצב את הרשת "האמריקנית", אשר נרכשה לא מזמן על-ידי קבוצת המשביר לצרכן.
דווקא מרשת זו, היית מצפה לגידול בפעילות, שכן יותר ויותר אנשים מעתיקים את פעילותם לבית, צורכים יותר שרותי תקשורת ודפוס ובמקביל נכנסים לחיינו יותר ויותר ג'דטים ממוחשבים כמו אייפד, מודומים, ראוטרים ושאר הטבלטים האחרים, דבר המרמז על בעיות ניהול שלא קשורות לרבעון כזה או אחר, ומרמזות על בעיה בניהול המסחרי של החברה, ותגובה אמיתית בזמן אמת למה שקורה בסביבה העסקית של החברה.
האם מצב זה קורה גם ברשתות אחרות?
התשובה היא בהחלט כן. כשיורד הגשם הוא יורד על כולם ואינו מבחין ברשת כזו או אחרת, אלה שנרטבים יותר ונעשים חולים הם הגופים השברירים יותר, ואשר להם אין "שכבת שומן" אשר מגינה אליהם בעת הקור.
האם פיטורי כוח אדם זו הנוסחה?
להבדיל ממה שחושבים רבים, בדרך כלל זו לא התשובה, שכן דווקא הם וניסיונם, מהווה את החוסן של החברה ובמיוחד בעת משבר. יש לחתור לצמצום הוצאות ולהגדלת הכנסות, כאשר פיטורי עובדים, זו האופציה האחרונה, אבל ממש אחרונה.

תאריך:  03/11/2011   |   עודכן:  03/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיקה פז
השבחת הדירה באמצעות שיפוץ מאסיבי מעלה את ערך הנכס ומאפשרת השגת שכר דירה גבוה יותר, תשואה מקסימלית על ההשקעה ושקט מתיקונים לאורך שנים או מכירת הנכס במחיר מקסימלי
יעקב אסתרליס
הפתרון למצב בדרום ישנו. אנו חייבים לנגוע בנקודה הרגישה ביותר והיא - הגבולות. ברגע שממשלה תחליט על "תג מחיר" - הכל יהיה ברור ובלי אזהרה נוספת. החלטה זו צריכה להיות מלווה בהצהרה שהפעולה היא בלתי הפיכה - השטח יהיה מיד מסופח למדינת ישראל
הרב אבי גיסר
דברי המשנה שלפיהם "אין פודין את השבויים יותר על כדי דמיהן" לא שייכים לדיון סביב העסקה לשחרור גלעד שליט, ונאמרו בהקשר אחר כמעט לגמרי. הוכחה ברורה לכך נמצאת בהמשך דברי אותה משנה שאסרה גם לערוך ניסיונות חילוץ בכוח או בעורמה
אפרים הלפרין
פנייה לנשיאות מועצת העיתונות בישראל: כניסה לדף הבית של המועצה מציגה בפני הגולש בעיקר ידיעות מן העולם הרחב. כמעט שאין ידיעות מן העיתונות הישראלית. לזה קוראים "דף בית"?
עו"ד יוסי דר
עיסוק אינטנסיבי בפצצה האירנית דוחה מטבע הדברים טיפול בסוגייה הפלשתינית המונחת לפתחנו כבר יותר משעה. ובאחת: אם לא הייתה פצצה אירנית - היינו חייבים להמציא אותה. וכשזה המצב, מי המטומטם שיחליט להוריד את הנושא מסדר היום ולהמיט בכך כיליון על המפלגה של אהוד ברק ומתן וילנאי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il