X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם הנטייה לשלול מגע גוף מחנך עם גופים פיסיים מחונכים, ראויה? האם תמיכה פיסית כנגד פגיעות - מנחמת? מהי המשמעות אותה מייחסת חברה באשר היא לכל מגע פיסי? וכיצד מתייחס אל מגע זה כל פרט כשלעצמו ובפני עצמו?
▪  ▪  ▪
"תקנה". הפורום נטל תפקיד של שלוש מערכות חוק

בהודעה בפורום של אתר "תקנה" נכתב:
  • "בחודש תמוז תשס"ה (יולי 2005) הגיעה אל הפורום תלונה על הרב מרדכי (מוטי) אלון מצד אדם נשוי כבן 30, אשר טען שהרב אלון הטריד מינית - באופן פיסי שאינו משתמע לשתי פנים - אותו ואדם נוסף, פעמים רבות, בהיות המוטרדים בגיל צעיר".
    "כשנה לאחר מכן, בחודש סיון תשס"ו (יוני 2006), הגיעה אל הפורום תלונה חמורה הרבה יותר על הרב אלון, הנוגעת לקיום מערכת יחסים פיסית, בעלת אופי מיני ברור, עם אדם שהיה בעבר תלמידו. מערכת היחסים הזאת, שנמשכה לפי התלונה שנים אחדות, התרחשה גם בזמן שבו הרב אלון הצהיר בפני ההרכב הנ"ל כי נגמל ממעשים כגון אלה, ואף אחרי שחתם על כתב ההתחייבות הנ"ל. המעשים אירעו במקומות שונים, כולל מוסדות חינוכיים שבהם לימד הרב אלון, בתי מלון ועוד".
    "מאז הפרסום הגיעו אל הפורום עדויות של מתלוננים נוספים על הרב אלון, מהן עדויות חמורות ביותר מבחינה דתית-מוסרית. רק חלק מהן כוללות חשד להיבט פלילי. הפורום פעל בכל העניינים הללו כמתחייב משלטון החוק, ודיווח ליועץ המשפטי לממשלה כנדרש. שנים מן המתלוננים החליטו להגיש תלונה במשטרה, ובהם מטפלים כיום גורמי אכיפת החוק (המשטרה והפרקליטות)".
אם הפורום נוטל לעצמו תפקיד של שלוש מערכות חוק, האם נשאר צורך בהן? הפורום אינו נוטל סמכויות. בסיידר. אם הפורום טוען לראיות מהעבר, אף אם חלה עליהן התיישנות, האם לא חלה עליו החובה לפרט? הרי הוא טוען כי כניסתו לנישה באה בעקבות חולשת המחוקק לעיון בהתיישנות? אם הפורום טוען שהנילון חתם על הודאה, האם אין מקום לחשוף את המסמך אותו מכחיש הנילון?

מגע פיסי - תהיות

קבוצת הפרטים האזרחית המסונפת לרב אלון בישיבה אותה הוא מקיים במושבה מגדל, בחרה את כללי ההתנהגות של הרב, אותם כללי התנהגות של הדת היהודית מימי קדם, תמיכה נפשית בחיבוק, נשיקה על המצח מחד-גיסא ומאידך-גיסא ענישה בדרך של הלקאה, הנוגדת בתפישתה את הנאורות החדשה של החינוך בישראל - חוק זכויות התלמיד, הסטודנט, התינוק וכולי - המנסה לנתק הורים ומחנכים מכללי חינוך ידועים ולכפות עליהם כללי חינוך 'נאורים' לשיטתם, שאינם בבחינת פגיעה פיסית בנער.
האם חינוך וירטואלי יכול לשנות התנהגות? האם חינוך פיסי עשוי לשנות התנהגות? האם הנטייה לשלול מגע גוף מחנך עם גופים פיסיים מחונכים, ראויה? האם לא בוצעה טעות מחפירה של מוסדות החינוך בשלילת המגע על כל גווניו? האם מתאבל מנוחם מהרצאת דברי הרב או מחיבוק תומך? האם נער יקבל הסבר מילולי כעדיף על חיבוק הורה?
האם מילים מרתיעות? האם חוקים מרתיעים? האם ענישה פיסית כנגד עוון - חיונית? האם תמיכה פיסית כנגד פגיעות - מנחמת? מהי המשמעות אותה מייחסת חברה באשר היא לכל מגע פיסי? וכיצד מתייחס אל מגע זה כל פרט כשלעצמו ובפני עצמו? ואם הפרט נוטה לחייב חינוך, תמיכה וענישה במגע פיסי, האם שומה על החברה בה הוא חי למנוע זאת הימנו?
האם באמת הכל שפיט?

שינוי סדרי עולם

האם החברה הישראלית, בקובעה קריטריונים להתנהגות בין הורים לבין ילדים, בין מחנכים לבין תלמידים, לא סטתה יתר על המידה בחדירתה לעניינים שצריכים היו להישאר בתחום שיקוליו של כל אדם ונער?

ושאלה פסיכולוגית - האם נטיית קובעי מדיניות החינוך, לקבוע איסור על כל מגע גופני בין מחנכים לבין תלמידים - על כל גווני המגע, יחס אבהי או אימהי הכולל חיבוק, נישוק ראש, לחי, צוואר, הצמדת מחובק, יחס המקובל גם בין מבוגרים הנפגשים באירועים ציבוריים של נישוק שתי לחיים (וארחיק אף יותר, נישוק שפתיים בין בני אותו מין במגזר המוסלמי), לרבות ענישה בהלקאה, סטירה וכיו"ב - האם נטייה זו אינה גורפת ומחייבת סוג אשמה כגון זה המוטל לפתחו של אלון?
האם החברה הישראלית, בקובעה קריטריונים להתנהגות בין הורים לבין ילדים, בין מחנכים לבין תלמידים, לא סטתה יתר על המידה בחדירתה לעניינים שצריכים היו להישאר בתחום שיקוליו של כל אדם ונער?
מה היא יכולתן של קבוצות אוכלוסיה אזרחית לבקש לצאת ממסגרת כללים אשר אינה הולמת אותן (מורמונים, האמיש) ולחיות על-פי כלליהן שלהן, כאן בישראל? האם נדרש מעשה כיבוש שטח פיסי והקמת מדינה נפרדת?
החברה המוסלמית נוקמת נקמת דם גם כיום. ענישה דתית מקובלת בחברות אדם על כל הגלובוס. מי אנחנו שנקבע לזולת אישור או שלילת בחירתו לחיות על-פי כלליו הוא?
וארחיב - נער המצוי בישיבה של רב, בה קבועים כללי התנהגות מסוימים, נער המצטרף לקהילה זו מרצונו החופשי ובהכרה כי התנהגויות מסוימות בקהילת הרב שונות מכללי התנהגות בחברה ממנה יצא, מה סמכותה של החברה הנפרדת לכפות את רצונה על הנער, בניגוד לרצונו?
האם בהסתרת מידע מצד הפורום בנוגע לנפגעים, אין פעולה הסותרת את כללי החברה? שהרי מעלילים יידעו כי ניתן להסתתר מאחורי הפורום בבטחה.
האם קבוצת פרטים בחברה (ישיבה למשל) חייבים לקבל מרות של קבוצת פרטים אחרת (ראשי הציונות הדתית למשל) בעלת כללי התנהגות שונים? האם קבוצה אחת רשאית לכפות את רצונה על קבוצה אחרת? (הפורום יוצא נגד כתות ויחידי סגולה הנקראים 'גורו', מאחר שאלו משכנעים בסגולתם להתנתק מכללי הפורום. מהצד השני, חברי הקהילה המכונה כביכול 'כת', רואים בקבוצה האחרת כת כשלעצמה הנוגדת את תפישתה. מי קובע מה?).

תאריך:  09/11/2011   |   עודכן:  09/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרדכי אלון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ללא "תקנה" - הצד השני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חזק!!!
מרגש  |  18/12/13 21:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
הצעת חוק העמותות של ח"כ אקוניס היא צעד חשוב במלחמה כנגד ארגונים ואישים עוינים המסתתרים בהם, הפועלים תחת מסווה של תנועות 'שלום' ו'ארגוני זכויות אדם', שמטרתם להביא לידי חיסולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית
דניאל גיגי
האזרחים בישראל צריכים לשאול את עצמם היום במה הם מאמינים, האם הם בוחרים באידיאולוגיה הקיצונית הניאו-ליברלית שפוגעת באזרחים, מגדילה פערים ומובילה להתמוטטות כלכלית, או באידיאולוגיה חברתית מתונה שקפיטליסטים יקראו לה קפיטליזם קנסיאני, וסוציאליסטים יגדירו אותה כסוציאל-דמוקרטיה או מדינת הרווחה
רמי הלפרין
הפעם - חרם פלשתיני על "תפוזינה" המיוצר בעיר ה"כבושה" רחובות    מדובר בתקדים של ממש, שהרי המפעל המייצר את "תפוזינה" נמצא בתחומיה של מדינת ישראל הריבונית    עלינו ליישם תג מחיר נגדי
עו"ד יניב מויאל
המאבק לצדק חברתי הוא מההונאות הגדולות מאז "נילי ונילי" או "השרוף"    האם באמת לא היו קולות אחרים במחאה של 2011? או שהתקשורת סתמה להם את הפה והתעלמה מהם כי הם לא היו בתוכנית ההונאה?
מנחם רהט
אף ששוככת המתקפה הנבזית שניהל השמאל נגד הציבור הציוני-דתי, 'בחסות' זכרו של יצחק רבין ז"ל, עדיין לא הוסרו כל סימני שאלה שהותיר מעשה הנבלה של רצח ראש ממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il