X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאילו לא היה זה האסון הגדול בתולדות המדינה מאז מלחמת יום הכיפורים - רצח רבין חולל בארץ הזאת רעידת-אדמה טוטאלית, שגם בחלוף 16 שנים היא לא הצליחה, עדיין, להתאושש ממנה. השלום המיוחל רק הולך ומתרחק, והקולות הקוראים לשחרורו של הרוצח הולכים וגוברים
▪  ▪  ▪
יצחק רבין. מעדיפים שיצלול אל נבכי השכחה [צילום: פלאש 90]

רצח רבין חולל בארץ הזאת רעידת-אדמה עוצמתית, שגם בחלוף 16 שנים היא עודנה רועדת. השלום, שניצב באותם הימים על הפתח, נגוז ומתרחק יותר מאי פעם. גם ההסתה הקצינה, והקולות הקוראים לשחרורו של הרוצח המתועב רק הולכים וגוברים.
כאילו לא היה זה האסון הגדול ביותר בתולדות המדינה מאז מלחמת יום הכיפורים; כאילו לא היו דברים מעולם, וכאילו רצח רבין לא היה אלא אגדה הזויה, אם לא גמול נאות על בגידה. בארץ הזאת עדיין מסתובבים, חופשי-חופשי, יותר מדי חמומי-מוח. כאלה שמוכנים לחזור על הפשע הנתעב במהדורה מחודשת, ואולי אף אימתנית עוד יותר.
שלוש יריות האקדח, שפילחו את ליבו של רבין, שינו באחת את הנחות היסוד של מה שהייתה פעם ישראל היפה. זו שמשוחררת מלחצים של אלימות פנימית, וזו שחשבונות פוליטיים לא מוכרעים בה בלחיצה על ההדק.
אשליה מרה
עד למעשה המר והנמהר רצינו להאמין שכוחנו המוסרי יעמוד לנו כדי לעצור את התהליכים השליליים, המאפיינים כל כך מדינות רבות אחרות באיזור. בסופו של דבר התגלתה האמונה הזו כלא פחות מאשליה מרה.
מעבר להיותו פשע נתעב, מקבל רצח רבין מדי שנה משמעות נוספת. אבל בשנה ה-16 שלאחריו מתגלה אולי משמעותו המפלצתית: יותר מדי אנשים בארץ הזאת פשוט ממאנים לזכור אותו ומעדיפים שיצלול אל נבכי השכחה.
בשורה התחתונה מתברר שלקח הרצח לא נלמד, ולו רק משום שלא השכלנו להפנים אותו כאסון לאומי מחריד. לא רק מפני שנרצח מנהיג נבחר ודגול, אלא משום שהרצח הצליח גם לרצוח דמוקרטיה ולשנות את סדר היום שלנו, הטובל בים של דיכאון.
מה שברור הוא שרצח רבין לא חילחל, ובוודאי גם לא נצרב בתודעת הציבור הישראלי. מספר המשתתפים בעצרות לזיכרו רק הולך ודועך משנה לשנה. אין זאת כי אם הרצח, מעורר הפלצות, מיטיב לסמל את הסכנה המוחשית לחורבנו של הבית הדמוקרטי הראשון שלנו, שכה התאווינו שיחזיק מעמד.

תאריך:  09/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חורבן הבית השלישי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה הוא מעשן הכותב ? ל"ת
חבל על הזמן  |  9/11/11 18:17
2
מלא מנטרות. לא לעניין ל"ת
אמא של חיילים  |  9/11/11 20:09
3
זה לא היה האסון ל"ת
זה לא היה האסון  |  10/11/11 02:21
4
מה אתה סח ?
קולונל שארמונטייה  |  10/11/11 03:22
5
אולי תגיד גם שמו של האיש הרוצח ל"ת
זקן  |  10/11/11 13:15
6
מות רבין טרגדיה--לא אסון לאומי
תפסיק להיות הסטרי  |  11/11/11 00:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
מנהיגי העולם החופשי נתפסו אומרים אמת מאחורי דלתיים סגורות, ורגע לפני שהעולם מתפנה לעסוק בסוגייה הקיומית המורכבת ביותר שאיחדה כל-כך הרבה אומות לנוכח סכנה ממשית, נשאלת השאלה האם ישראל תמשיך את מתווה השקרים שהיא מספרת לעצמה? האם ניוותר מחוץ למעגל האומות החופשיות, וניגרר לתהומות של מדיניות של שקרים והתרסה?
יוסף דוריאל
מזמן לא שמענו אוסף כזה של דברי הבל, כמו בוויכוח על בעד ונגד מלחמה באירן, כשהמומחים כביכול כבר יודעים כמה מטוסים יצאו למשימה וכמה מהם לא יחזרו ממנה
איתמר לוין
פסק הדין בו נקבע ששהות ארוכה בארץ שלא כדין אינה עילה לקבלת אשרת שהייה, מציב במקום את כל הטוענים שיש להכשיר את השוהים הבלתי חוקיים    כדאי גם לשים לב לכך ששלושת השופטים החתומים על ההחלטה, הם דתיים או מבית דתי
יוסף קנדלקר
אנחנו אוהבים לחשוב שהילדים שלנו לא משתכרים. הם ילדים טובים שלא נגררים. הם יכולים לצאת מאוחר בלילה ולחזור לפנות בוקר. אנחנו בטוחים שהם יוצאים בשעות כאלו כי הם רצו לראות כוכבים נופלים בלי חומרים שיעזרו להם לראות את זה
נורית גרינגר
התנהגותה של ישראל אף פעם לא הפסיקה להדהים ולהבהיל אותי. היא איבדה את אחדותה, חוזקה ונחישותה, ואני רק מחכה שהבועה תתפוצץ לה בפנים. ישראל צריכה לזכור שהיא יכולה לסמוך רק על עצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il