X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

האם אין מה ללמוד מהגויים?

האם ידעתם שבצרפת קיים איסור למכור מוצרים מתחת למחיר העלות שלהם? האם אתם חושבים שזה נוהג פסול? האם יש מה ללמוד גם מהגויים דבר או שניים בנושא מסחר וקמעונאות?
▪  ▪  ▪
מחיר מסובסד לעגבניות [צילום: פלאש 90]

נכון, היהודים נחשבים לממולחים שבאומות במיוחד בתחום המסחר, אולם יש לזכור שכול נושא הרשתות הקמעונאות, אינו "מקצוע" עם וותק רהב שנים בישראל.
הורדת מחיר מספר מוצרים מתחת לעלותם האמיתית, אכן מהווה מקור משיכה חזק, אשר גורם לזרם הלקוחות להטות את כיוון זרימתו ולהגיע לחנות זו או אחרת, אך מנגד "בעל הבית" הרי חייב גם לייצר רווחים ולכן הורדת מחיר זו גורמת לסבסוד של מוצרים אחרים.
בואו וניקח לדוגמה את מחלקת הירקות והפירות בסופר. נכון לסוף שבוע שעבר עלות ק"ג עגבניות לרשת היה 5 שקלים ללא מע"מ, קרי 6שקלים לצרכן ללא רווח. היכן נמכר בישראל קילוגרם עגבניות במחיר שכזה?
מחיר העגבנייה בסוף השבוע האחרון, עמד לצרכן בין 1.99-4.99 לק"ג, כלומר הרשת סבסדה את מחיר הצרכן במוצר זה וכנראה גם במלפפון, בצל, ואולי גם בחסה ובכרוב הלבן, ומנגד ייקרה באופן חד את מחיר שאר הסלט, כולל סלט הפירות.
הרשת רואה לנגד עיניה את הרווח הכולל של כול מחלקת הירקות והפירות ולא את הרווח ממוצר בודד. דבר זה גורם לעיוותים לא קטנים בביקושים ופועל יוצא מזה להקצאה לא נכונה של שטחי הגידול והתמורה למגדלים. נוהג זה קורה לא רק בתחום הירקות והפירות, אלא בגדול בכול מחלקה בסופר. מוצר מוביל מורידים ומייקרים את המוצרים האחרים אשר התפלגות הביקוש אליהם קטנה, בדומה לפעמון גאוס המפורסם.
חידה לצרכן
ועכשיו נשנה נושא ונחוד לכם חידה קטנה, אשר באה להמחיש את התנהגות הצרכן והרשתות. כמה מחירי מוצרי חלב (מוצרי המקרר), אתם זוכרים?
(קחו דף ורשמו בבקשה), לכמה הגעתם? - 6 מוצרים זה הרבה, 10 זה המון!. כמה פריטים יש במקרר?, תשובה - מאות רבות!. את התשובה קיבלתם ומי שחושב על זה עוד דקה או שתיים, יכול גם לוותר על הקורס ניהול רשתות שיווק של ישראל 2011 - ותחשבו על זה!

תאריך:  10/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל נתן
רצח רבין הוא קו השבר בחברה הישראלית    ככל שחולפות השנים פוחת הזיכרון. אוי לנו אם נשכח    אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית    הכרעה תהיה בבחירות דמוקרטיות
אברהם בן-עזרא
אם צריך לשם האיזון, השרידות, הקיום, הביטחון, וכנראה שצריך, ליצור מצב בו לא תהיה למדינה ערבית כלשהי יכולת גרעינית - אז עדיף לבצע את מה שנחוץ תוך שימוש בגורם ההפתעה, שיהיה לטובתנו, ובנוסף, צריך להיות מוכנים לתגובה ולהחליט מראש מה תהיה התגובה לתגובה לפי כל תסריט אפשרי
מני ישי
היכן נתקלים לראשונה במושג "עין הרע"?    האם מדובר בעין רעה ממש או ברוע פנימי המוקרן דרך העין?    הרב דסלר: "אם אחד מקנא בחברו ועינו צרה בו... יתכן ויוכל לגרום על-ידי זה למעט מחברו שפע החיים"
עו"ד אברהם פכטר
יש להכניס שינויים מהפכניים להרכב בית המשפט העליון. העת הגיעה לזעזע, לתת מכת חשמל שלפעמים חיונית כדי לבצע החייאה במערכת קורסת. עצם הוויכוח על מינוי נציג מעדות המזרח מעורר מחשבות נוגות על החברה שלנו, ערכיה והישגיה
אלעזר לוין
מה הקשר בין השתוללות הנאצים בגרמניה לפני 73 שנה ב-1938 לבין הנכס היקר בלב ת"א, שעלה לכותרות והושכר ל"בצלאל" ב-25 מיליון שקל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il