X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם כשייכלא מאחורי סורג ובריח ימשיך משה קצב להיות סמל לכוח, לשררה אבל גם למגבלותיה. הימצאותו שם, בעוד שבועות אחדים, אמורה לשמש לך קרן אור ותקווה: לך, באשר הינך, החוששת להתלונן על היותך מוטרדת, עשוקה, מנוצלת, מאוימת עד מוות פן יבולע לך אם תעזי להתלונן
▪  ▪  ▪
שתיקתך = מות נשמתך [צילום אילוסטרציה: AP]

אם תשתקי – אל תשתקי. אסור לשתוק. אל תניחי לאיש או לפחד מפניו של אי מי, להשתיק אותך. גלי את הסוד המייסר. שתפי בו אחרים. יש אוזניים כרויות לקול הקורא בך – הצילו. יש מי ששומע. יש מי שמקשיב. שימרי נפשך. שימרי גופך.
שעת המבחן – מבחן התוצאה – חלפה זה מכבר. הוכח את מה שחייב הוכחה ומעתה ואילך – מצדיק לא רק גינוי חריף אלא הבעת שאט-נפש, רתיעה, סלידה והוקעה. שומר נפשו ירחק, שומרת נפשה וגופה – קל וחומר.
גם כשייכלא בעוד כחודש מאחורי סורג ובריח ימשיך האיש להיות סמל לכוח, לשררה אבל גם למגבלותיה. הימצאותו שם, בעוד שבועות אחדים, אמורה לשמש לך קרן אור ותקווה: לך, באשר הינך, החוששת להתלונן על היותך מוטרדת, עשוקה, מנוצלת, מאוימת עד מוות פן יבולע לך אם תעזי להתלונן.
אם תשתקי לא יילמד הלקח. לא יחול מפנה. לא יהיה עוד תוקף לתמרור "עד כאן". זה יום חשוב ועצוב אבל זה יום משחרר. הנה, ראית – אפילו מי שהיה האזרח מספר אחת הוא – ודאי מהיום שבו נגזר דינו – כאחד האדם, כזוטר שבו, בעלוב ובמושפל שבו. אכן – דין אחד לכל. נעשה צדק.
גזר הדין של משה קצב שטבע אות קין של קלון ושל חרפה לדראון עולם על מצחו, אמור לתת לך היתר והכשר וכוח לגלות את הפשע הנתעב שמבוצע בך, במחשכים, במרתפיו האפלים של האופל, בחצרות האחוריות, המעופשות, הנסתרות, של כל מה שהוא אנושי.
רק אל תשתקי!!!
קומי צאי אל האור. דברי. בכי. גמגמי. ומה שייצא לך, קרוע, קטוע, שסוע, ובלבד שייצא. פתלתל, עקלקל, מבולבל. איך שייצא ובלבד שייצא. חייב לצאת. השתיקה לא תניח לך לשאת לבדך את הסוד הנורא. הוציאי אותו. הקיאי אותו. זה יכאב, אבל פחות. ואת תהיי אישה שונה, אחרת, משוחררת, גם עם הכתם שלא יימחה. גם עם הפצע שלעולם לא יגליד אבל עם הזמן – יצטלק בצלקת סמויה. ואת תחזרי לחיים שאת ראויה וזכאית לחיות אותם, כמו רובנו, שלא פגע בנו איש.
אם תשתקי, אל תשתקי. אסור לך לשתוק. אנא. דברי. מה שייצא, איך שייצא, ובלבד שייצא. מקצה החוט ייתפר הסיפור. מקצה הציפורן יימצאו מי שיחזיקו לך אצבעות. את תקבלי חיזוק וחיבוק. לכל קול שלך תימצא תיבת תהודה. אם תשתקי – לא יימצא דבר. לא יאותר האיש. הוא לא יישפט ולא ייענש ולא ייכלא. לכן אל תשתקי.
עינייך הקוראות עדות עד כמה רחוק עשויה להגיע החלטה לא לשתוק עוד. את רואה – כמה עמוק עשויה להגיע וכמה מטהרת עשויה להיות החלטה אמיצה לחשוף את האמת – מרה ומייסרת וכואבת ככל שהיא. קומי ודברי-נא, אישה מוטרדת, אישה מנוצלת. אם תשתקי, אל תשתקי.

תאריך:  10/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם תשתקי - אל תשתקי!!!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך נכון - יישר כוח לכותב!!!
חגית יהלומי  |  10/11/11 18:14
2
מעתה אמרו מבחן משה בוזגלו!!!!
יואלה  |  11/11/11 12:17
3
מאמר טוב ל"ת
ברנר  |  13/11/11 09:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטייין
האם ידעתם שבצרפת קיים איסור למכור מוצרים מתחת למחיר העלות שלהם? האם אתם חושבים שזה נוהג פסול? האם יש מה ללמוד גם מהגויים דבר או שניים בנושא מסחר וקמעונאות?
גיל נתן
רצח רבין הוא קו השבר בחברה הישראלית    ככל שחולפות השנים פוחת הזיכרון. אוי לנו אם נשכח    אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית    הכרעה תהיה בבחירות דמוקרטיות
אברהם בן-עזרא
אם צריך לשם האיזון, השרידות, הקיום, הביטחון, וכנראה שצריך, ליצור מצב בו לא תהיה למדינה ערבית כלשהי יכולת גרעינית - אז עדיף לבצע את מה שנחוץ תוך שימוש בגורם ההפתעה, שיהיה לטובתנו, ובנוסף, צריך להיות מוכנים לתגובה ולהחליט מראש מה תהיה התגובה לתגובה לפי כל תסריט אפשרי
מני ישי
היכן נתקלים לראשונה במושג "עין הרע"?    האם מדובר בעין רעה ממש או ברוע פנימי המוקרן דרך העין?    הרב דסלר: "אם אחד מקנא בחברו ועינו צרה בו... יתכן ויוכל לגרום על-ידי זה למעט מחברו שפע החיים"
עו"ד אברהם פכטר
יש להכניס שינויים מהפכניים להרכב בית המשפט העליון. העת הגיעה לזעזע, לתת מכת חשמל שלפעמים חיונית כדי לבצע החייאה במערכת קורסת. עצם הוויכוח על מינוי נציג מעדות המזרח מעורר מחשבות נוגות על החברה שלנו, ערכיה והישגיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il