X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אביבה הזז נושאת בגאון את המורשת של בעלה המנוח, הסופר חיים הזז. "בית הזז" הוא מפעל חיים, מכון מחקר רציני שמתעד את מורשתו של הסופר הדגול, שממשיך במלאכת הטיפול בעיזבון, בהפצת החזון של הסופר לדור הזה ולדור הבא. כשהלך לעולמו בשנת 1973 הייתה בת 46. כיום בהתקרבה לשנתה ה-85 ראוי לברך אותה מכל הלב
▪  ▪  ▪
אביבה וחיים הזז
הרצל ובלפור מברכים את אביבה הזז [צילום: תפארת חקק]

בית הזז בירושלים [צילום: בתים מבפנים]

לאחרונה נפתח בית הזז ליום שלם לביקור של המוני מבקרים, במסגרת המפעל של "בתים מבפנים". האורחים נחשפו בעונג למורשת של סופר ענק, שהיה מעצב תרבות, שנשא תקופה ארוכה בתפקיד נשיא אגודת הסופרים העברים. הזז היה הסופר העברי הראשון שזכה בפרס ישראל לספרות.
אביבה הזז נושאת בגאון את המורשת של בעלה המנוח, הסופר חיים הזז. "בית הזז" הוא מפעל חיים, מכון מחקר רציני שמתעד את מורשתו של הסופר הדגול, שממשיך במלאכת הטיפול בעיזבון, בהפצת החזון של הסופר לדור הזה ולדור הבא. כשהלך לעולמו בשנת 1973 הייתה בת 46. כיום בהתקרבה לשנתה ה-85 ראוי לברך אותה מכל הלב.
"אדם שידע פעם אהבה, חי את חייו אחרת" / כך מאמינה אביבה, וזה נשמע כמו סרט / דמות מעולם האגדות, נביאה מעולם התנ"ך/ אביבה מאירה את העולם באור מיוחד ורך.
בטרם נבין את גודל המפעל של בית הזז / בטרם נבין את מסירותה היקרה מפז / כדאי להאיר בשורות ספורות / את סיפורה של אביבה שיישאר איתנו לדורות: בעין חרוד נולדה למשפחת גינזבורג וגדלה בכפר יהושע / "הייתי ילדת יער" אמרה והאור על פניה זרוע / גם כשהוריה עזבו את הכפר, היא נשארה שם לבדה / ילדה בת 12 שומרת על עולמה, גם כשהיא יחידה / בונה את אישיותה במוסד חקלאי, כמו רועת צאן קדומה / ובגיל 14 מתאהבת בטוביה קושניר ונשבית באהבתו הקסומה / בוערים באהבה לטבע, בטיולי הרפתקאות / מכתבי אהבה נפעמים, מלאי צבעים ונפלאות / צמד אוהבים שחיים בתוך טבע קסום ופעימות לב של מרדפים וסיכונים/ האהבה עולה על גדותיה, לשניהם מצלצלים הפעמונים.
פעמוני החתונה היו אקורד פתיחה/ וכאן החלה סאגה שכולה אהבה ראשונית ושמחה / הזוגיות עם טוביה הייתה סימפוניית נישואים מרנינה / אבל, האביב של אביבה הוכה במכת ברק, וזה היה יגונה:/ החיים יחד הסתיימו כסיפור טראגי, כקינה / טוביה עלה עם שיירה לגוש עציון כדי לשמש תגבורת / אבל בהרי חברון התגלו הלוחמים עם ליל, בתום האשמורת/ המוני ערבים סגרו עליהם בשבריות וברובים/ גופות הלוחמים חוללו, מעטים נפלו מול הרבים.
אביבה קושניר נותרה אלמנה, הכאב טרי ועז / ובאותה תחושה של שכול משותף הכירה את חיים הזז / שכול נגע בשכול/ אביב העלומים ונשמתו של הסופר הגדול / חיים הזז שכל במלחמה את בנו היחיד נחום/ לבו נשבר, חש שעם מות הבן אבד עולמו, חרב היקום / והנפשות התחברו: לא השכול איחד אותם אלא האהבה / וקסם הפגישות הצית אור גנוז, ניצוץ של להבה.
המפגש עם אביבה שינה את חיי הסופר הזז/ הבית נמלא אור, ומתוקה אהבתה מעז/ חתונה צנועה ברומא, כך היו העתים/ זוג שהפך לצוות, קשר של יצירה ואהבה/ אביבה קראה ויעצה והדפיסה במכונת כתיבה/ קלידי מכונת הכתיבה הכילו את גחלי לבו הבוערים ורוטטים/ והקשר המופלא הניב חיים של צוותא, יחד כותבים מזמור/ אביבה הרגישה שהגיעה אל הנחלה / לתת לאהוב לבה את כל כולה/ כל חייה חיפשה את המעין הנובע, את האור/ וגם לסיפור הזה היה רגע של מחסור: / כאשר כבה נרו, חשה מחסור ודאבון/ אך התמסרה לכול שהותיר כעורכת העיזבון.
אביבה הזז יוצרת ומשוררת, מוסמכת לפילוסופיה ול מדעי הדתות/ וכל חייה מאז מוקדשים לכתבים וליצירות האבודות/ ללא אנוכיות, ללא תחושת הפסד/ חשה כי זכות גדולה להקדיש חייה לבעלה המת/ ליצירותיו הגדולות, להצלת כל האורות שנותרו בין הגוילים / כמו נביאה קדומה היא מסירה את הפרגוד מעל כתבים גאולים.
אביבה הזז שומרת מאז על אש התמיד, על המורשת ועל הדרשה/ נשמתה אחר הצפרירים/ ומחברותיה מלאות בשירים/ כלה של אור שנפשה מלאה סקרנות אין קץ ואהבה/ וחשה כי אין בנשמתה אפילו שערה אחת של שיבה/ כולה נעורים ותקוות בלתי נדלות/ שואבת כוח מן הזיכרון ומלהבת המשאלות/ וכששואלים אותה איך היא ממריאה שוב ושוב אל על/ היא יודעת להשיב בחיוך נחוש, כנישאת על גל / ובעיניה הבורקות כלת האור לוחשת: "גם במצבים הקשים חשתי שאני בת מזל".
כל מי שאוהב ספרות / מרגיש שהחזון שלה על לבו חרות/ נאחל לה הרבה שנים של עמל מבורך ויצירה/ נושאת הגחלת מוסיפה לספרות העברית את אורה.

תאריך:  12/11/2011   |   עודכן:  14/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ח"כ ניצן הורוביץ
אחד המארחים נפל על צווארי, "הרב שלכם מת", מילמל בצרפתית. רב? כך מבטאים בצרפתית את המילה RABIN: רבן, שפירושו רב. בעיני הסנגלים גם המשמעות הייתה זהה, לא רק הצליל. אנשים הזילו דמעה. מה לכם ולו? שאלתי. הוא היה תקווה לעולם, אמרו. אם הוא הצליח להביא שלום למקום הכי קשה, אז בכל מקום זה אפשרי, אפילו כאן באפריקה המסוכסכת
רואי בר שדה
כל אופציה פוליטית שהמדינות האירופאיות החברות בנאט"ו תנסנה לקדם בלוב אינה מבשרת טובות, במיוחד למדינות האיחוד האירופאי העלולות למצוא עצמן מתבוססות בבוץ הלובי הרבה יותר מכפי שהן ציפו
יצחק מאיר
לפני יובל לא העלה איש בעולם על דעתו ש-27 מדינות באירופה ימשכנו את מירב הריבונות הלאומית שלהן בפונדק בריסלאי אחד ויגיעו להסכמה מרצון שמה שהאיטלקי ברומא יבזבז, ישלם הגרמני בפרנקפורט מכיסו. לפני יובל שנים שבעה מיליון בוחרים קבעו בהצבעתם את גורלם שלהם, היום הם קובעים גורלם של שבעה מיליארדים
אפרים הלפרין
המחאה החברתית יכולה להיכשל, לדעתו של יאיר לפיד, בשל דיבור לא יפה. יבואו אחרים שידברו יפה? יצליחו במחאה    לפיד מביט על העולם בראי של עצמו, ומחלק ציונים לאחרים על-פי אותו קנה מידה
יובל לובנשטיין
עולם העסקים המודרני מתחיל להשכיל ולהבין שבמאבק כדוגמת חצי חינם ואוסם נפגעים כולם והחשוב מכל הוא, שתמיד ניתן להגיע להישגים משופרים יותר לכל הצדדים בדרך של משא-ומתן, הבנה וכיבוד הדדי, ולא בדרך ברוטלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il