X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמובן שיש להביא לעסק לקוחות חדשים, אך התפיסה כי את עיקר תקציב השיווק יש לתת לגיוס לקוחות חדשים - היא תפיסה שיווקית מוטעית
▪  ▪  ▪
מאמצי השיווק לא מסתיימים בהשגת לקוח חדש
אתם חייבים להגדיר לעצמכם פרקי זמן קבועים לדוורים שלכם. על-פי ניסיוני, פעם בחודש עושה את העבודה בצורה מעולה, ואתה לא מצטייר כספאמר

כמנכ"ל חברת שיווק פשוט אני נפגש עם 5 בעלי עסקים חדשים מדי שבוע. אחד הדברים המשותפים ביותר לכולם בנושא השיווק הוא שהם אינם שומרים על קשר קבוע עם הלקוחות הקיימים שלהם, ורוב תקציב השיווק (כמה אלפי שקלים בחודש) הולך להשגת לקוחות חדשים.
תפיסה זאת רווחת מאוד כיום ובמאמר זה אסביר מדוע היא תפיסה שיווקית מוטעית:
בוא נתחיל באקסיומה הראשונה: כמובן שיש להביא לקוחות חדשים! כל הזמן! לעד! אין לנו פה שום חוסר הסכמה. זאת פעילות סטנדרטית, ראשונה בכל מערך שיווק. בלי דם חדש עסק ילך ויצטמצם. לאחר שקיבלת פניה חדשה, אם זה דרך הקמפיין באינטרנט או בעקבות קמפיין פרסומי אחר, עלייך לעשות הכל בשביל לסגור את העסקה ולהרוויח לקוח חדש. תמחור נכון, מבצעים, אנשי מכירות טובים, כל אלו חייבים להיות בתמונה ולהצליח. רק חשוב שתבין שפה לא הסתיימו מאמצי השיווק שלך.
על-פי ממוצע גס, כ-25% מהפניות מצליחים להיות מומרים לפגישה או להצעת מחיר שנשלחת, ומתוך אלו, שוב בממוצע גס, נסגרות עסקות 1 ל-3. זה מותיר לנו הרבה מאוד פניות שלא התממשו. כל אלו הם עדיין לקוחות פוטנציאלים עתידיים ואסור לוותר עליהם.
האקסיומה השנייה: כל פנייה שלא נסגרה יכולה להיסגר בעתיד. ייתכן שהפונה לא השתכנע באיכות המוצר וייתכן שהוא פשוט לא היה בשל לרכישה וסתם עשה סקר שוק. אם תשמרו אתו על קשר באופן קבוע, ותמשיכו לחשוף אותו למוצרים שלכם, לסיפורי ההצלחה וליעילות המוצר, אחוזים יפים מאוד יומרו לעסקות עתידיות. הדרכים הן מגוונות מאוד: מכתב אישי, ניוזלטר, אפילו פלייר יכולים לעשות את העבודה, אך הסוד הוא בעקביות. עסק אשר מדוור בצורה לא עקבית מצטייר כעסק לא רציני ופחות אמין.
האקסיומה השלישית: שיווק חייב להיות עקבי. אתם חייבים להגדיר לעצמכם פרקי זמן קבועים לדוורים שלכם. על-פי ניסיוני עם עשרות לקוחות, כולל השיווק של החברה שלנו, פעם בחודש עושה את העבודה בצורה מעולה, ואתה לא מצטייר כספאמר. כמובן שיהיו כאלה שיבקשו להפסיק לקבל. אל תתרגשו מהם, זה לגיטימי. אך הרוב המכריע ימשיך לקבל את התכנים ואתם תגדילו את התדמית החיובית שלכם אצלו מחודש לחודש. כדאי לשלוח דברי טעם, מאמרים מקצועיים וערך מוסף אמתי ללקוחות, לא סתם פרסומות חלולות, אך הדבר החשוב ביותר הוא העקביות. וכמובן שאת הדיוור שולחים גם לכל הלקוחות שסגרו, כדי להניע אותם למכירה חוזרת ולהמלצה לחברים.
נקודה נוספת וחשובה היא שכל פנייה שקיבלתם עלתה לכם כסף. לשלוח אי-מייל או אפילו מכתב עולה פחות.
לסיכום: אל תתעצלו, הקפידו על תקשורת קבועה עם מאגר הפונים אליכם, ותהינו מפניות גדולות יותר, וזולות יותר.

הכותב הוא מנכ"ל חברת שיווק פשוט המתמחה בכתיבת תוכניות שיווק והוצאתן לפועל.
תאריך:  13/11/2011   |   עודכן:  14/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה חשוב יותר: לקוח חדש או שימור הקיים?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חבל שלא המשכת את חוט המחשבה
מיכאל ב  |  13/11/11 12:57
2
כמה נכון.אם yes היו משקיעים
בני בנקר  |  13/11/11 19:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם דיסקין
ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. כך ראוי שיהיה וכך גם מובטח בתיקונים שהתקבלו ב-1994 לשניים מחוקי היסוד    מי שטוען לסתירה בין מהותה הלאומית של המדינה ובין אופייה הדמוקרטי, מתעלם מכך שמרבית המדינות הדמוקרטיות הן מדינות לאום ולמעשה שולל את לגיטימיות קיומן של המפוארות שבדמוקרטיות
עמוס גורן
כספית ומשפטית אפשר שהרכבת הקלה הירושלמית עוד תתגלה כפרשת הולילנד שנייה    ידוע שהמדינה התחייבה לפרוש לרכבת הקלה מעין רשת ביטחון ולפצות את חברת "סיטי פס", מפעילת הרכבת, אם מספר הנוסעים יהיה קטן מן המוסכם בינה ובין המדינה    אלא שכל מה שכרוך ברשת הביטחון הזאת אינו שקוף, כמו גם מידע אחר באשר לרכבת הקלה, שנסתר מעין הציבור
יובל לובנשטיין
ההסתדרות בחרה בבעיה ישנה והעלתה אותה על המוקד, רק על-מנת לחזור ל"מרכז העשייה" ולקבל עוד כמה דקות תקשורת על כלום. נראה שאנו נמצאים בתקופת אל-חזור. ההסתדרות חייבת לשנות את פניה ואם לא, אזי כנראה צפויים לעוד "הצגות" שעלותן מיליוני שקלים עד לסגירת התיאטרון
גיל נתן
על אובדן ערכים    צביעותם של הסובבים    שפיות שיש בה מקום לערכים ולא רק לגחמות אישיות
עו"ד אברהם פכטר
נשיא מדינת ישראל הולך לכלא על עבירות מין. מזעזע, מדכא, מבייש, קשה להבנה ולצפייה. היועץ המשפטי לממשלה (הקודם) מני מזוז הציע לקצב "עסקת טיעון" חלומית, וקצב ענה לו ביריקה בפרצוף. בלשון עממית - הוא "אכל אותה בגדול" בשל אגו מנופח, גאווה, בושה או הדחקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il