X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא מדובר בקבוצות שוליים, בכירי הממשלה והכנסת פועלים לממש את שאיפתם לערעור מערכת המשפט. כך הצעת החוק של ח"כ לוין וח"כ אלקין שפוליטיקאים יאשרו מינוי שופטים, כך שינוי שיטת בחירת נשיא ביהמ"ש העליון, כך חקיקה שתבטיח בחירה במי ששר המשפטים וחברי כנסת מן הימין רוצים ביקרו משיקולים פוליטיים
▪  ▪  ▪
בית המשפט העליון. אבן יסוד בהגנה על הערכים לאורם הוקמה המדינה [צילום: פלאש 90]
נבחרינו הולכים לכיוון פופוליזם ולאומנות. על הממשלה ועל חברי הכנסת להתעשת ולעצור את ההשתלחות בבית המשפט ואת היוזמות לרסקו

המתקפות נגד ביהמ"ש העליון וכל מה שהוא מסמל בדמוקרטיה הישראלית לא החלו היום, אך בשנים האחרונות הן מעלות הילוך. לוקחים בהן חלק לא רק מורשעים בפלילים וגורמים מן הימין הרואים בבתי המשפט ובחוק מכשול לשאיפותיהם הדתיות והלאומניות, ולא רק טוקבקיסטים מתוסכלים, אלא גם פוליטיקאים בכירים מאוד וגם אנשי אקדמיה מן הימין, שיש בידיהם להפוך את המילים למעשים.
בתחום הפלילי הותקפו היוע"מ לממשלה וביהמ"ש כבר לפני כחמישים שנה על-ידי ח"כ יצחק רפאל, עת הועמד לדין ודרש כי דתיים יוכלו שלא לעמוד למשפט בפני ערכאות חילוניות. שנים אחריו השתמשו גם אריה דרעי ותומכיו בדרך דומה להפעלת לחץ על בית המשפט, ולאחרונה הוטחו דברי בלע כלפי המערכת על-ידי משה קצב ועורכי דינו.
בתחום הפוליטי המתקפות הן מעשה יום ביומו. הן החלו מכיוון הימין הקיצוני, וחלחלו גם לגורמים שבעבר היו קיצוניים פחות. אמרתו של מנחם בגין, הדמוקרטור הגדול; "יש שופטים בירושלים" לא נטמעה בקרב המתיימרים להמשיך את דרכו. אהוד אולמרט, באמצעות שר המשפטים שלו פרידמן, ניסה להחליש את בית המשפט בכל דרך. יעקב נאמן, שר המשפטים של ליברמן ונתניהו, חזר על דברי רפאל, והצהיר כי היה רוצה שחוק המדינה יהיה החוק הדתי, כמו במדינות האיסלאם. נאמן, בתמיכת נתניהו, ממשיך את דרכו של פרידמן בהצהרותיו ובפעולותיו כנגד ביהמ"ש העליון ומערכת המשפט בכלל, בתמיכת חברי כנסת רבים.
הרשות המבצעת אינה ממלאת את הנחיות בג"ץ
אכן נכון כי הנשיא הקודם של ביהמ"ש, אהרן ברק, סיפק נשק למתנגדי המערכת כאשר התנהל ביוהרה לא מעטה וטען כי הכול שפיט, אך בפועל לא כך פעל בית המשפט, ונטה שלא לפסול חוקים ולא לצאת חוצץ כנגד הכנסת גם כאשר הייתה הצדקה לכך. השופטים מעדיפים, במסגרת פסק הדין, לפנות למחוקק ולהאיר עיניו בצורך בתיקון חקיקה אם כי המחוקק בד"כ מתעלם מכך. גם את החלטות הרשות המבצעת אין בג"ץ מבטל כלאחר יד. החלטת בג"ץ בעניין גלעד שליט וההנמקות לה מצביעות על כך שבית המשפט מכיר בכך שלא הכול שפיט.
אפשר להבין, אם גם לא להצדיק, את ההתפרצות כנגד בית המשפט מפי אביו של הנהג ההורג טל מור. דברי האב על הטיית משפט מופרכים, אך אין אב נתפס בשעת צערו על בנו. לעומת זאת, לא ניתן לעבור לסדר היום כאשר השופט פולוק בבית המשפט השלום בירושלים מתבטא, כפי שפורסם בעיתונות, כנגד נשיאת בית המשפט העליון וכנגד המשנה לפרקליט המדינה ונותן להבין כי מניעיו כשופט הם פוליטיים. לא שמענו את שר המשפטים, שלו סמכויות כנגד שופטים שסרחו, מתבטא או פועל בעניין זה. ייתכן כי בהרכבה העתידי של הוועדה למינוי שופטים יזכה פולוק לקידום.
גם שר האוצר השתלח בבית המשפט העליון בשל פסיקותיו בעניין מיגון בתים בשדרות, הכרה בהוצאות טיפול בילדים לצורך מס והפרטת בתי סוהר. בשלושת המקרים לא סטה בג"ץ מלשון ומרוח החוק, והגן על הציבור מפני החלטות בלתי סבירות של הממשלה. במקרה המיגון בשדרות כל שעשה בג"ץ היה לחייב את האוצר לקיים את החלטת הממשלה עצמה בנושא. שטייניץ כינה את מערכת בתי המשפט "בזבזנית", האשים את ביהמ"ש העליון ב"חוסר אחריות שגובל בהפקרות כלכלית" ונתן לגיטימציה למתקפות נוספות.
עתה יוצא גם יו"ר וועדת הכנסת, יריב לוין, כנגד ביהמ"ש העליון. על-פי לוין בית המשפט העליון "מהווה סכנה ליכולת שלנו לשלוט על קיומנו", השתלטה עליו "קבוצת מיעוט שמאלנית קיצונית", ומי שמתבטא כנגד המערכת חזקה ש"יוולדו נגדו לפתע תיקים והאשמות". אין ספק שהתבטאויות כאלה יוסיפו לו נקודות אצל שולחיו, אך בחינה של טענותיו מעידה שאין להן שום ביסוס עובדתי. שר המשפטים, שאמור היה לחזק את המערכת, מכריז שהיה מעדיף דין תורה על פסיקת בית המשפט.
לא מדובר בקבוצות שוליים, בכירי הממשלה והכנסת פועלים לממש את שאיפתם לערעור מערכת המשפט. כך הצעת החוק של ח"כ לוין ואלקין שפוליטיקאים יאשרו מינוי שופטים, כך שינוי שיטת בחירת נשיא ביהמ"ש העליון, כך חקיקה שתבטיח בחירה במי ששר המשפטים וחברי כנסת מן הימין רוצים ביקרו משיקולים פוליטיים, כך ההצעה להפריט את השפיטה לעו"ד פרטיים במסגרת בוררות חובה, להלבין בנייה על קרקע פרטית בשטחים בסיוע עו"ד פרטיים, אי מילוי עשרות הנחיות בג"ץ ע"י הרשות המבצעת והרשימה עוד ארוכה.
ביהמ"ש העליון, בעיקר בשבתו כבג"ץ, הוא אבן יסוד בהגנה על הערכים לאורם הוקמה המדינה והמגן האחרון של כולנו כנגד שרירות לב השלטון. הוא היחיד המגן על זכויות המיעוט והיחיד, בעיקר כאשר הפוליטיקה הולכת ומקצינה, ונבחרינו הולכים לכיוון פופוליזם ולאומנות. על הממשלה ועל חברי הכנסת להתעשת ולעצור את ההשתלחות בו ואת היוזמות לרסקו, כדי שלא נגיע למצב הדמוקרטיה וההגנה על זכויות השורר בארצות השכנות.

תאריך:  14/11/2011   |   עודכן:  14/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית המשפט בסכנה - ואיתו הדמוקרטיה
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
על תבכה ילד.. על תבכה
זקן  |  14/11/11 10:51
2
בית משפט עליון לא מכבד את העם
ישע  |  14/11/11 12:14
3
"הרשמת" אותנו בדמגוגיה שלך!
אלי הרחובותי  |  14/11/11 13:09
4
"הרשמת" אותנו בדמגוגיה שלך!
אלי הרחובותי  |  14/11/11 13:15
5
בלבול ביצים בערבון בלתי מוגבל
פרופ' יצחק סגל  |  14/11/11 13:54
6
מי שפגע באמון הציבור
בתיה  |  14/11/11 21:26
7
תבין סמולן
פנחס  |  14/11/11 23:51
8
מעניין מאוד
ישראל בר-ניר  |  15/11/11 00:36
9
בית המשפח העליון בפסיקותיו
אברהם מערב השומרו  |  15/11/11 07:11
10
תיאוקרטית ודגנרטית
סובול עידן  |  15/11/11 10:39
11
"בית המשפט בסכה ואיתו הדמו...
ברוריה מקרית חיים  |  15/11/11 12:02
12
הפעמון צלצל - זמנכם עבר!
אליק א.  |  15/11/11 12:28
13
איפה אתה חי? המערכת דפוקה!
משה ג.  |  15/11/11 12:43
14
החילונים יצביעו לשלי יחימוביץ
שמעון אמסלם  |  15/11/11 13:13
 
- בבלאד אל זוא היה לך יותר טוב ל"ת
החלום הרטוב שמעו!  |  15/11/11 13:38
15
סכנה בלתי נמנעת שחייבים לחצותה
פועה  |  15/11/11 13:48
16
מערכת המשפט רקובה !
צודק ח"כ לוין  |  15/11/11 14:26
17
האם טחו עיניך מראות ?
חילוני מודאג  |  18/12/11 23:48
18
לקקן
סהר  |  30/03/14 00:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישבע מכליס
עבור המשטר באירן, היה גלום בהתקוממויות הערביות סיכון מסוים לתחיית גילויי מחאה מבית. אלא, שבה בעת הן גם פתחו בפני הרפובליקה האיסלאמית הזדמנות לחדש ולהרחיב את קשריה עם העולם הערבי-מוסלמי
עו"ד ליאור להב
משרדי עורכי דין הם לעולם בבואה של מי שעומד בראשם. כה דומים השניים עד שדומה שלא ניתן להפרידם זה מזה. האם ניתן לנתק קשר גורדי זה בין בעליו של משרד עורכי הדין לבין המשרד שהוא מנהל? האם יש חיים למשרד עורכי הדין גם לאחר הפרישה של בעליו?
איתמר לוין
ההיסטריה התקשורתית סביב "הפגיעה בעמותות" מבוססת על רשלנות וחובבנות במקרה הטוב, ועל הטיה פוליטית בוטה ומכוונת במקרה הגרוע. קריאה של שתי הצעות החוק מלמדת, שהן רחוקות מאוד מהדימוי הכמעט-שטני שמעניקה להן התקשורת
עו"ד דן אבי יצחק
משה קצב יישב בצדק בכלא, אך האם על העבירות האמיתיות שביצע? לא מעט פירכות נותרו בגירסתה של א', פירכות שהיו עשויות להביא את בית המשפט לזכותו מחמת הספק - אלמלא היו בתי המשפט בטוחים בכוחם לקבוע את מהימנות העדים המופיעים בפניהם
אריה פרי
הפובליציסט דרור אידר כתב מאמר דעה ב"ישראל היום", בו ערך השוואה בין מעשי תג מחיר למעשיה של חנין זועבי    כתבתי לו מכתב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il