X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האחדות הסולידרית של פועלי "פרי גליל" היא תופעה מרעננת ביחסי עבודה בישראל. ב"פרי גליל" הסולידריות היא של כלל הפועלים עם המפוטרים. ציבור מאוחד בהשבתת המפעל כדי לחסום בפני ההנהלה לשלב עובדי קבלן במקום פועלים מפוטרים
▪  ▪  ▪
עובדי פרי גליל מפגינים. מה עם הגנה להון האנושי? [צילום: פלאש 90]
פאינה קירשנבאום ודוד רותם מישראל ביתנו, אופיר אקוניס ודני דנון מהליכוד וגם השר המיוחד לענייני הגליל, סילבן שלום, אינם מעיפים מבט להרס חייהן של עשרות משפחות בחצור

על חצור הגלילית, עיר מוכת אבטלה קשה, נחתה בימים אלו מכת פיטורים על פועלים ותיקים במפעל "פרי הגליל". מפעל רווחי, המפטר רק מתוך שיקולים כספיים. הנהלת המפעל אינה מסתירה את כוונתה להכניס פועלי קבלן במקום הפועלים המפוטרים.
הליכוד וישראל ביתנו, שזכו בנתח גדול מהקולות בבחירות האחרונות בחצור, אינן מגלות עניין בעשרות פועלים מפוטרים בעירה קטנה באצבע הגליל.
פאינה קירשנבאום ודודו רותם מישראל ביתנו, אופיר אקוניס ודני דנון מהליכוד וגם השר המיוחד לענייני הגליל, סילבן שלום, אינם מעיפים מבט להרס חייהם של עשרות משפחות בחצור.
זאב הלקין, המתרוצץ כל היום במסדרונות הכנסת כדי להבטיח רוב לסדרת חוקים הזויים, לא פינה דקה אחת בלו"ז הצפוף שלו לשבר הפוקד את חצור הגלילית. כמו הליכוד וישראל ביתנו גם ש"ס, שזכתה למספר לא מבוטל של קולות, אף לא אחד ממנהיגיה הגיע לחצור, לפחות להתעניין.
כמחצית מפועלי "פרי הגליל" הם עובדי קבלן, ששכרם נמוך יותר. הם אינם זוכים לזכויות סוציאליות, להם זוכים פועלים מאורגנים תחת חוזה קיבוצי.
המפוטרים הם עובדים מאורגנים, שחלקם כבר עובד כעשרים שנה במפעל , וסיכוייהם למצוא מקום עבודה חילופי הוא אפסי. אין ספק, שתנועת המחאה של קיץ 2011 יצרה שינוי תודעתי בקרב ציבור הפועלים. תנועת המחאה של קיץ 2011 הניעה את הנהגת ההסתדרות לפעילות אקטיבית לוחמת ולא התרפסות של משאים ומתנים בחדרי חדרים.
הסתדרות התייצבה לימינם של הפועלים ונתנה את תמיכתה לתגובת המפוטרים, שקרעו את מכתבי הפיטורים. כל פועלי המפעל מפוטרים ושאינם מפוטרים הכריזו על שביתה כללית במפעל.
חלק משינוי תודעתי
האחדות הסולידרית של פועלי "פרי גליל" היא תופעה מרעננת ביחסי עבודה בישראל. פועלי "פרי גליל" בחצור הגלילית ממשיכים את דרכם של פועלי "כימיקליים חיפה". יותר מחצי שנה שבתו פועלי "כימקלים חיפה" תוך גילויי סולידריות של פועלים ותיקים ופועלי יצור הכלאיים ההסתדרותי - פועלי דור ב' יחד עם פועלים תחת חוזה אישי יחד עם פועלי הקבלן.
ב"כימיקליים חיפה" הייתה זו שביתה של סולידריות כדי להשתית דפוס העסקה שוויוני של כל הפועלים. לא עוד מבנים של מדיניות "הפרד ומשול" בין וותיקים ובין חדשים, בין עובדים מאורגנים ובין עובדי קבלן.
ב"פרי הגליל" הסולידריות היא של כלל הפועלים עם המפוטרים. ציבור מאוחד בהשבתת המפעל כדי לחסום בפני ההנהלה לשלב עובדי קבלן במקום פועלים מפוטרים.
פועלי "כימיקליים חיפה" ופועלי "פרי הגליל" הם חלק משינוי תודעתי הפוקד באלו הימים את ציבור הפועלים. ציבור נחוש, ציבור הנאבק על דמותה של חברה הבנויה לא רק על פסי היצור של הון מופקר חסר בלמים, אלא חברה הנותנת מעמד מוגן לפסי היצור של ההון האנושי, הנושא על כתפיו מכונת העבודה.

תאריך:  15/11/2011   |   עודכן:  15/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סולידריות של פועלים בחצור הגלילית
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
סולידריות ל"ת
rt  |  15/11/11 09:26
2
סולידריות
rt  |  15/11/11 09:52
3
"תופעה מרעננת" הגדרה של שבע.
פועה  |  15/11/11 12:00
 
- זו לא סולידריות רגעית
לפועה  |  15/11/11 13:24
 
- רעננות היא חדשנית היא לא תגובה
פועה  |  15/11/11 14:16
 
- תגובה
rt  |  15/11/11 15:43
 
- על זה נאמר: "נחיה ונראה". ל"ת
פועה  |  15/11/11 16:47
4
אסור שהשביתה הזו תיכשל
עידית ט  |  15/11/11 13:48
5
חוזרים לימים של שביתת הימאים
שולה וידידיה  |  16/11/11 14:35
6
סולידריות של פועלים
נירה  |  17/11/11 07:49
7
איפה אופיר אקוניס ודני דנון
איפה אופיר אקוניס  |  19/11/11 11:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
יוסי שריד איננו עשב שוטה ולא גידול פרא. זאת הערוגה השמאלנית שמצמיחה מסיתים. יגאל עמיר רצח גם את השלום? תקשיבו מה יש לעמוס עוז לומר על המאשימים    הלכתי לארכיון...
אהרון שחר
הסכסוך הישראלי-ערבי מסתייע בהונאה אדירה המטעה את האנושות בהצלחה מרובה. יש רק בעיה אחת קטנה: במאה ה-21 עובדות אמורות להיקבע על-ידי המדע ולא על-ידי יחצנים
איתמר לוין
האם נאשמים מרכזיים בפרשת רשות המיסים הודו בעבירות שלא ביצעו? זו המסקנה המתבקשת מפסק הדין בעניינו של יגאל סער. מעבר לתמיהות החמורות הנקודתיות, יש כאן הוכחה נוספת לצורך הדחוף לקיים דיון מעמיק בכל נושא עסקות הטיעון
עידן סובול
מבט בעין בלתי-מזוינת על ערוות תאוות ההרשעות    כיצד מגיעים שופטים לשפל הכרעתי, הגורם בסופו של דבר, בצדק, לזילות בית המשפט בעיני הציבור?
יורם אטינגר
הינתקות מאשליות והתכנסות למציאות מהוות תנאי בל-יעבור למניעת התגרענות אירן, המהווה סכנה ברורה ומיידית לארה"ב, לנאט"ו, לסעודיה, לעירק וגם לישראל ולשפיות העולם. קטיעת תהליך הגרעין האירני חייב להיות יעד ראשון במעלה במדיניות החוץ והביטחון של ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il