X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ננסה להגיע להסדר, לא מפני שיש לעם הפלשתיני זכות על הארץ, אלא מתוך התמודדות עם העובדה שעומד לפנינו עם שמוכן להרוג יהודים וליהרג למען זכותם האישית על האדמה
▪  ▪  ▪
פרופ' בן שלמה. ביקש מהפלשתינים נראטיב מקביל

זהו שמו של מפגש סודי ביותר בין מתנחלים לבין ערבים פלשתינים, שארגן יוסי אלפר, איש מוסד לשעבר, אשר היה אז מנהל מרכז יפה למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת תל אביב.
המפגש הסודי הזה, נערך ביוני 1995, באוקספורד, וידעו עליה רק יצחק רבין ודני יתום. הוא מתועד בספרו של יוסף אלפר, 'וגר זאב עם זאב, המתנחלים והפלשתינים, קו אדום', הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2001.
המפגש נשמר בסוד עד רצח רבין. לאחר הרצח, הועבר המידע לעיתונות. המדליף היה כפי הנראה הנשיא דהיום שמעון פרס, שביקש, סמוך לבחירות, להראות שהנה אפילו מתנחלים נפגשים עם אש"ף.
המתנחלים שהשתתפו בפגישה היו: ישראל הראל, עוזר שילד ופרופסור יוסף בן שלמה.
דוברי אש"ף שהשתתפו בפגישה: ד"ר סופיאן אבו-זיידה, אז ראש הדסק הישראלי ברשות הפלשתינית, שישב שתים עשרה שנים בבית סוהר ישראלי. ד"ר אחמד חלידי, פלשתיני ערבי תושב לונדון, נצר למשפחת אצולה פלשתינית מירושלים, אשר שימש אז כעורך של ביטאון פלשתיני ערבי חשוב בתחום מדעי המדינה. יזיד סייע', שנולד בלבנון למשפחה פלשתינית ערבית, שנמלטה מטבריה במהלך מלחמת העצמאות. גם הוא ישב באנגליה ועמד לפרוש אז ממשרה באוקספורד ולעבור לקיימברידג', להשלים ספר שנושאו תולדות המאבק הפלשתיני הערבי הצבאי בישראל מאז ראשית הציונות.
אף ישראלי לא העלה לפני כן את הטיעון המוסרי-היסטורי
בפגישה זו הציג פרופסור יוסף בן שלמה את ההשקפה על הזכות המוסרית-היסטורית של העם היהודי על ארץ ישראל. לקראת תום הפגישה אמר יזיד סייע', שהשתתף בשיחות עם נציגי ישראל, שאף ישראלי לפני כן, לא העלה את הטיעון המוסרי-היסטורי על הזכות של העם היהודי על ארץ ישראל. הפרופסור הפלשתיני הערבי, העיד שהישראלים נהגו תמיד לנמק את עמדותיהם בנוסח של 'אני מסתכן סיכון ביטחוני'. מעולם לא אמרו: 'אני מאבד את ארצי'.
פרופסור יוסף בן שלמה דיבר שעה ארוכה על תולדות הקשר של העם היהודי לארצו. לאחר שסיכם את דבריו, הוסיף שהוא מוכן לקבל את העמדה הפוסט-מודרנית, האומרת שיש לכל אחד סיפר (נראטיב) משלו, וביקש שהפלשתינים הערבים ישמיעו לו סיפר מקביל, כלומר שהיה עם פלשתיני ערבי שהתפלל לשוב לציון, שהיה משורר פלשתיני ערבי במאה האחת-עשרה כמו רבי יהודה הלוי, לא מחמוד דרוויש המתגעגע היום לציון, או סיפור על פירוש רש"י כזה ששואל את השאלה 'מה טעם פתח בבראשית'. אבל לא היה להם סיפר כזה, וכל הטיעון של הפלשתינים הערבים הוא שמשפחתם יושבת בארץ שמונה מאות שנה. ועל המשך זכותם האישית הזאת, כמובן, לא ערער פרופסור יוסף בן שלמה.
העובדה העיקרית נשארת, שלא קיימת זכות היסטורית-לאומית פלשתינית ערבית, המקבילה לזו של העם היהודי מראשיתו. אמנם, יש להתחשב באופן פרגמטי בעובדה שקיים היום עם פלשתיני, שהוא בן פחות ממאה שנים. לכן ננסה להגיע להסדר. לא מפני שיש לו זכות על הארץ, אלא מתוך התמודדות עם העובדה שעומד לפנינו עם שמוכן להרוג יהודים וליהרג למען זכותם האישית על האדמה.
העובדה שיהודים אמרו והתפללו ומסרו נפשם במשך אלפי שנים: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה" ו"ציון הלא תשאלי לשלום אסירייך" ו"לבי במזרח ואנוכי בסוף מערב", זה נתון אמפירי. איפה יש משורר פלשתיני ערבי שיכתוב כך, אפילו במאה התשע-עשרה?
לאחר שהסכמנו על הצידוק המוסרי להיותנו בארץ, אנו יודעים שלא תמיד ניתן לממש ציפיות.
האם קיים מישהו שיכול וחייב לשכנע אותנו בנימוקים רציונליים ברורים לחלוטין שכדאי לנו לחזור לגבולות 1967, כדי שלא ייהרגו יותר ילדים? אבל גם לוותר על חלקי מולדת וגם להסתכן? הצפי הוא, ברוח דבריו של צ'רצ'יל, שגם נוותר על חלקי מולדת וגם תהיה מלחמה אחרי שנחזור לגבולות 67'.
על כן, נחיה על חרבנו, ואם לא-כן נמות כאן, ומי שאינו רוצה לחיות על חרבו שיילך לאוסטרליה.

תאריך:  18/11/2011   |   עודכן:  18/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבצע צ'רלי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
גם אם יהיה הסדר כלשהו עם
שאול אבידור  |  18/11/11 14:47
 
- מסכים עם שאול ומבית הלל (וייס)
משה חסדאי  |  20/11/11 11:33
2
ואיש לא העלה את הטיעון המדעי
אהרון שחר  |  19/11/11 18:58
 
- בעד גרסא מדעית כמו ואפה סולטן
משה חסדאי  |  20/11/11 11:39
 
- נו באמת
אהרון שחר  |  20/11/11 11:52
 
- תמים תהיה עם השם בלבד
משה חסדאי  |  20/11/11 15:20
 
- אם יסרבו לחתום לפחות תהיה סערה
אהרון שחר  |  21/11/11 10:00
3
גם אני השתתפתי
הלל ויס  |  19/11/11 22:15
 
- צדיק וגיבור שלח לי המאמר כולו
משה חסדאי  |  20/11/11 12:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הללי
האהבה הייתה תמיד והינה יסוד להבנה, הקנאה הייתה תמיד והינה גורם לשנאה    אולי קנאת שרה להגר-קטורה הַשִּׁפְחָה היא הייתה גם הסיבה לשנאה "במשפחה"
בעז מלט
"גר ותושב אנכי עמכם תנו לי אחזת קבר עמכם ואקברה מתי מלפני". על מה דנים אברהם אבינו ובני חת?    "ויהיו חיי שרה מאה שנה ועשרים שנה ושבע שנים שני חיי שרה". מדוע התורה כה מאריכה בתיאור מותה של שרה? מה מטרת ההספד?
יוסף אליעז
אם שר הביטחון הישראלי מוצא שיש הגיון רב במאמצי הגרעין האירניים - מדוע שהמדינאי האירופי יחשוב אחרת?
נסים ישעיהו
שרה אחזה בדעה שכל מה או מי שמפריע ליהודי, אין לו זכות קיום בעולמו של הקב"ה ודינו להתבטל, או לפחות להידחות ולהיות מורחק למקום שממנו לא יוכל להפריע
אילן נשרי
בית מלון הוא מקום שאורחיו מצפים לקבל בו שרותי אירוח מקצועיים, אדיבים ואיכותיים בעיקר כאשר הם משלמים ממיטב כספם עבור כזה שמתהדר בחמישה כוכבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il