X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מומחה אשר לנגד עיניו ניצב התקן, והוא מכפיף את שיקול דעתו המקצועי להתאמה להוראותיו - הוא מומחה שלא מתאים לתפקד בעידן המודרני, המורכב, המציב בפני המומחה אתגרים מסוגים שונים - הנדסיים, ארכיטקטוניים, תברואתיים, אנושיים, משפטיים ועוד
▪  ▪  ▪
ההיצמדות להוראות התקן - אינה מקצועית [צילום: פלאש 90]

התלוננתי בפני הקבלן שמכר לי את הדירה על כמה ליקויים אסתטיים, כגון: חלון עקום, אביזרי חשמל הפוכים ועקומים, ועוד. בתגובה שנסמכה על מומחה מטעמו - טען הקבלן כי אין בכל אלה משום אי התאמה לתקנים, ולכן אין הוא מחויב בתיקונם. האומנם?!
תשובה: מומחה אשר לנגד עיניו ניצב התקן, והוא מכפיף את שיקול דעתו המקצועי להתאמה להוראותיו - הוא מומחה שלא מתאים לתפקד בעידן המודרני, המורכב, המציב בפני המומחה אתגרים מסוגים שונים - הנדסיים, ארכיטקטוניים, תברואתיים, אנושיים (הנדסת אנוש), משפטיים ועוד).
בנוסף, התקן משתנה מעת לעת, ושינויים אלה יש ונעשים שלא בתום לב. להמחשת הטענה, יילקח כדוגמה תקן 1099 אשר דרש במהדורתו מלפני 10 שנים זכוכית מחוסמת ורבודה כמעקה, וכלל קביעה כי זכוכית מחוסמת (שאינה רבודה) - לא עומדת בהולם; אכן, במלחמת המפרץ התפוצצו והתפוררו מעקי זכוכית רבים בצפון, שהיו מזכוכית מחוסמת אשר אינה רבודה.
בלחץ של גורמים אינטרסנטיים, שונה התקן והתיר שימוש בזכוכית לא רבודה (מחוסמת בלבד) - כמעקה, ולאור שינוי זה נבנו במדינת ישראל אלפי דירות בהן המעקה היה מזכוכית מחוסמת המתפוררת בהולם.
לאחר מלחמת המפרץ, נערך שינוי לתקן 1099 לפיו נדרש עבור מעקה זיגוג מחוסם ורבוד - שכן אותה הקלה בדרישות הונעה ע"י שיקול זר.
להלן דבר בית המשפט בעניין הנדון:
1. ת"א 2155/00 אלאזם אברהם נ' יהונתן ודניאל השקעות ובניה בע"מ, בית משפט השלום באשדוד, שופטת; ו' מרוז: "מתוך ביקור במקום, שערך בית המשפט, עולה כי קיים רצף בין המטבח והסלון ולפיכך, החלפת הריצוף במטבח, באופן שזה לא יתאים לריצוף בסלון - עלולה לגרום לפגם אסתטי. לעניין זה, אינני מקבלת את דעתו של המומחה, כי השוני בריצוף, בין יחידת המטבח לבין יחידת הסלון, איננה מהווה פגם אסתטי."
2. ת"א 1494/97 אלי סרביה ואח' נ' ע.ר.מ. רעננה לבניה והשכרה בע"מ, בית משפט המחוזי בתל אביב, שופט; ד"ר ג' קלינג: "6. הטיעון כי אין פיצוי על פגם אסתטי, פגום מעיקרו."
3. ת"א 1392/94 גנץ ואח' נ' יובל הנדסה בע"מ, בית משפט המחוזי בחיפה, שופט; ח' פיזם: "כז. יש צורך להסתיר ליקוי אסתטי של צינור הנמצא בחזית מתחת לרצפת המרפסת - עלות התיקון 300 שקלים, והאחריות על הנתבעת."
4. ת"א 469/88 זעפרני נ' רמט, בית משפט המחוזי בירושלים, שופט; צ' א' טל: "כמו ברגמן, סבור גם אני, שהקונה זכאי לקבל מוצר מוגמר כראוי, בלי פגמים אסתטיים, אקוסטיים ואחרים, גם אם אין לכך ביטוי בתקנים."
עינינו הרואות כי ההיצמדות להוראות התקן - אינה מקצועית, ואינה מספיקה. אומנם אין לבנות בניגוד להוראות התקן והתקנות, המהווים דבר חיקוק מחייב, אולם לא מספיק להקפיד על הוראות אלו.

תאריך:  21/11/2011   |   עודכן:  21/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מומחה הנצמד לתקן - טכנוקרט בעידן המודרני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תקן זה מינימום, לא אידאל
אחד העם  |  22/11/11 15:17
 
- נכון, וצריך לבדוק
אב"ע  |  22/11/11 20:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
האזרחים משלמים הרבה יותר על בריאות ומקבלים הרבה פחות, כי ראש הממשלה פועל במכוון להפריט את מערכת הבריאות. רה"מ מוביל את התהליך הזה ומנהל מאבק עיקש, כי הוא מאמין באידיאולוגיה ניאו-ליברלית. "המאפיה" של נתניהו כפי שביטה זאת גמזו היא המאפיה שעוזרת לו להיאבק בכל מי שמתנגד לאידיאולוגיה הכלכלית שלו. ולכן העם חייב להירתם למאבק ולתת מקום לתפיסות כלכליות חברתיות יותר
יוסף קנדלקר
הסדרה עספור מותרת לצפייה מגיל 14 ומעלה, כשדוח של מועצת הכבלים ממליצה להעלות את גיל הצפייה ל-18. כנ"ל הסדרה "הבורר" שמחייבת צפייה מגיל דומה. לא שמישהו מההורים אוכף את זה. אני מצידי מעדיף לא להכניס את הסדרות האלו אליי הביתה. אני מעדיף שהעבריינים יישארו בחוץ
יעקב פייטלסון
יצירת התקדים החדש המצדיק את התערבותה של מדינה זרה בפעילות הציבורית המקומית הפוליטית בשטחה של מדינה ריבונית אחרת, מאפשר גם למדינת ישראל לפעול באופן דומה. הרי התקדים שקיבל את הגושפנקה הבינלאומית הוא תקדים לגבי כולם
אפרים הלפרין
כלבי השמירה של הדמוקרטיה - העיתונאים, מתחילים לקבל ביסים רציניים בישבן. אין ספק שמדובר בחדשות, אבל מה זה אומר עלינו? שנושכים את כלבי השמירה שלנו?
ספי סגל
לתשומת לבכם, פרופסור ברק וגברת ביניש: מי שחסם אתמול את הדלת בפני ה"אג'נדות" של הפרופסוריות רות גביזון ונילי כהן מקבל היום דרך החלון את אלו של הפוליטיקאים איווט ליברמן, יריב לוין וזאב אלקין, ואם זה סיבוב הסכין בתוך פצעכם - לו יהי כן: הרווחתם אותו ביושר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il