X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שימוש סיטוני ושלא לצורך במונח "דגל שחור" שוחק את כוחו ואת משמעותו. יש לשמור אותו למאבק האמיתי, המאבק להצלת ארץ ישראל, ולשלבו במאבק על כבוד האדם וחירותו, אף אם הוא יהודי ו"מתנחל", רחמנא לצלן
▪  ▪  ▪
דגל שחור. יש רק אחד [צילום: פלאש 90]

מי שלא שמע שירת נשים - הפסיד. שירת נשים היא ערבה - ולא חלילה ערווה - לא פחות, ואולי אף יותר, משירת גברים. אבל, הנושא שהסעיר לאחרונה את הציבור אינו קשור בפן האמנותי או המקצועי של השירה, אלא בהיבטים שאין בינם לבין המאה ה-21, או התבונה, או השוויון - ולא כלום.
הנושא עלה לסדר היום כאשר קבוצת צוערים פרשה מאירוע שהתקיים בבה"ד 1 עקב הופעתן של חיילות שרות. נגד אותם צוערים ננקטו צעדים משמעתיים, עד כדי הדחה מקורס קצינים. ייאמר מייד: צה"ל טיפס במקרה זה על עץ גבוה ומיותר, ולא התנהג כחכם שמלכתחילה אינו נכנס לשדה מוקשים שלא לצורך. מופע אמנותי - בין אם הוא כולל שירת נשים או גברים - אינו צריך להיות אירוע חובה, ומן הראוי שכל חייל יחליט בעניין זה כראות עיניו. פקודה במקרה זה היא חוקית אבל מיותרת, ואף מטופשת.
אבל, גם התגובות יצאו מכלל שליטה והיו בלתי ענייניות, בלשון המעטה. כאשר רב מכובד בישראל - הרב אליקים לבנון - הופך אירוע כזה לעילה לאי-שירות בצה"ל, או למקרה שבו יש לסרב לפקודה ואף "למסור את הנפש", הוא מערבב מין בשאינו מינו. הפקודה הנ"ל היא כאמור חוקית. לעומת זאת, פקודה לגרש בני אדם - גם אם הם יהודים - מבתיהם בארצם היא פקודה בלתי חוקית בעליל, שדגל שחור משחור מתנוסס מעליה, שאסור לתיתה וממילא גם אסור לבצעה.
ואמנם, דגל שחור יש רק אחד. יש להימנע מזילות השימוש במונח זה. חשוב לשמור את הנכונות לסרב לפקודה בלתי חוקית בעליל - פקודת הטיהור הגזעני - למקרה הזה עצמו, ולא להפכה לכלי נגד פקודות אחרות, השונות לחלוטין באופיין, שגם אם הן מקוממות מישהו, הן חוקיות.
דגל למאבק האמיתי
גם אם יש קולות מתלהמים הקוראים לפירוק צה"ל או להחלשתו - מימין או משמאל - צה"ל והשירות המלא בו (או שירות אזרחי באותו אורך) הוא ערך עליון, ועל ערך זה יש לחנך את אזרחי ישראל כ-ו-ל-ם: גברים ונשים, ימנים ושמאלנים, נח"לאים וחיילי ישיבות ההסדר, חרדים ומחרידים, יהודים ושאינם יהודים. יש מי שעשה (ואף העניק לחיילים הכשרה מנטאלית ברוח שאין לה מקום במדינה דמוקרטית) - ומתכוון לעשות - בצה"ל שירות פוליטי-גזעני פסול ובלתי-חוקי (אף אם קיבל לכך חותמת כשרות של בג"ץ, שהכשיר את השרץ ואיבד את מעמדו ואת האמון בו בקרב רוב הציבור). אבל, המסקנה שלא לשרת היא מסקנה נמהרת, בלתי אחראית, מקוממת ומטופשת.
שימוש סיטוני ושלא לצורך במונח "דגל שחור" שוחק את כוחו ואת משמעותו. יש לשמור אותו למאבק האמיתי, המאבק להצלת ארץ ישראל, ולשלבו במאבק על כבוד האדם וחירותו, אף אם הוא יהודי ו"מתנחל", רחמנא לצלן. לכך ניתן לרתום גם את מי שבאמת זכויות האדם חשובות לו. אסור לבזבז כלי חיוני זה במאבק על הארץ על-ידי שימוש בו למטרות פחותות ערך ושנויות במחלוקת, המדירות ממנו לא רק נשים חושבות, אלא גם גברים חושבים. זילות הדגל השחור פוגעת במאבק על ארץ ישראל, והיא מזכירה את הקריאות "זאב, זאב" כאשר הן נקראות שלא בעיתן. זילות הדגל השחור כמוה כהשחתת נשק מגן כאשר האויב בשער.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2005-2001.
תאריך:  21/11/2011   |   עודכן:  21/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זילות הדגל השחור
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
יש פתרון יצירתי
סתם_1  |  21/11/11 16:46
2
הימין החילוני במיטבו.
בתיה  |  21/11/11 20:29
3
בושה לבה"ד 1
אמת  |  22/11/11 00:17
4
תובנות נוסח בריימן
שרה משולם  |  22/11/11 08:10
 
- כלומר, את מצדיקה טרנספר. ל"ת
ד"ר רון בריימן  |  22/11/11 08:48
 
- השימוש במילה "טרנספר"
שרה משולם  |  22/11/11 10:05
 
- ולחידוד העניין, אין ריבונות
אחד העם  |  22/11/11 10:29
 
- היתממות?
מגיב  |  24/11/11 12:51
5
הפוסל, במומו פוסל, ד"ר ברייטמן
אחד העם  |  22/11/11 10:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
לנוכח השפעתו המופלגת של השמאל בוועדה לבחירת שופטים, יש לקדם את הצעת חוק השימוע לפני בחירת כל שופט נוסף לעליון    וגם: מני מזוז - מועמד מזרחי ראוי לכהונה בבית המשפט?
משה חסדאי
אנו מבינים ש"תהליך השלום" הינו תהליך של הונאה אסטרטגית, דוגמת הסכם ריבנטרופ-מולוטוב שבאמצעותו הגרמנים הרדימו את הרוסים בזמן מלחמת העולם השניה. להונאה זו יש להוסיף מלחמת טרור, תוך פיתוח והצטיידות באמל"ח להשמדה המונית
גורי גרוסמן
כאשר מבקשים למנות חלילה את השופט נועם סולברג, החוטא במגורים באלון שבות ב"שטחים הכבושים", לבית המשפט העליון, הרי שזוהי פגיעה אנושה "בשלטון החוק". חבל שאין ביכולתם להחרים את בית המשפט העליון כמו את היכל התרבות שבאריאל. אולי הפעם "הם מפחדים"
נרי אבנרי
רבין היה איש פוליטי שהפיץ עוינות כלפי יריביו הפוליטיים בתקווה לזכות באהדה ובפתק הבוחר. באופן כללי, מדובר בכללי משחק מותרים. השימוש בשקרים - אסור! ורבין, כמו רוב הפוליטיקאים, שיקר מדי פעם    הלכתי לארכיון...
אליקים העצני
לצד המתקפה הערבית האלימה היוצאת מעזה והמתקפה הפוליטית באו"ם, תוצרת רמאללה, מובילים יהודים מתקפה שלישית, בירושלים, בית המשפט העליון, באמצעות העמותות החתרניות וכביכול בשם החוק והצדק. מי שרואה כאן רק טיעון משפטי-פורמאלי ומתעלם מן המניעים והמטרה, היושרה שלו מעוררת גיחוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il