X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרגע חזרתו ארצה משקיע שמעון שבס מאמצים רבים לחזור לתודעה ולפופולריות הציבורית, כשלב בהתארגנות ובהכנות לקראת חזרה אפשרית לזירה הפוליטית, עליה הוא מצהיר בגלוי
▪  ▪  ▪
שמעון שבס. חבריו בתקשורת התגייסו לסייע
המנכ"ל של המנכ"לים
בפועל היה זה תשדיר שרות של ערוץ 1, לטובת "מפלגת שמעון שבס". תשדיר שקוף ומנופח, בעיתוי מוזר ותמוה, להאדרת שמם של חבורת פקידים ביצועיסטים מופלאים בעיני עצמם, בניצוחו של שמעון שבס, המנכ"ל של המנכ"לים

16 שנה לאחר רצח רבין, חזר ארצה מלונדון, שמעון שבס, מי שהיה בזמנו מנכ"ל משרדו. הקיבוצניק והעסקן המפלגתי, השתקע בלונדון וניהל משם עסקים עלומים, לאחר סיום הליכי משפטו בארץ, לאחר שאיבד את השררה והתהילה.
מרגע חזרתו ארצה הוא משקיע מאמצים רבים לחזור לתודעה ולפופולריות הציבורית, כשלב בהתארגנות ובהכנות לקראת חזרה אפשרית לזירה הפוליטית, עליה הוא מצהיר בגלוי.
חלק מחבריו בתקשורת, התגייסו כבר לסייע לו בשאיפתו זו, תוך הסתרת העובדה מהציבור ששבס הועמד בזמנו למשפט בעבירות חמורות, עליהן נישפט למאסר לשנתיים, אך זוכה מהן בבית המשפט העליון, (פרטים בנדון בהמשך).
ההתגיסות של חבריו בתקשורת, לשם חשיפתו והאדרת שמו של שבס בציבור באה לביטוי מעשי ברדיו, בעיתונות ובטלוויזיה. מעריב פירסם את מאמרו (24.8) שבו הוא הצהיר על כוונתו להקים "מפלגה חדשה בארץ חדשה", ולהוביל באמצעותה "מהלך דרמטי לערעור הסטאטוס קוו הפוליטי שתטלטל את כל המערכת הפוליטית" דברים דומים השמיע בתוכניות רדיו.
תשדיר שרות של ערוץ 1 לטובת שמעון שבס
ערוץ 1 הפיק תוכנית מיוחדת, בהנחיתו של ירון דקל, ששודרה בטלוויזיה, בשבת 12 לנובמבר. תוכנית שהוקדשה לשמעון שבס וחבריו המנכ"לים ב"אוטובוס המנכ"לים", כסיכום הערכה שלהם לעצמם ולממשלת רבין, שבה הם שרתו לפני 16 שנה, בכותרת "רבין והביטחון החברתי".
בפועל היה זה תשדיר שרות של ערוץ 1, לטובת "מפלגת שמעון שבס". תשדיר שקוף ומנופח, בעיתוי מוזר ותמוהה, להאדרת שמם של חבורת פקידים ביצועיסטים מופלאים בעיני עצמם, בניצוחו של שמעון שבס, המנכ"ל של הממנכ"לים.
חבורה זו שיחזרה את "אוטובוס המנכ"לים" מלפני שנים רבות. הם יצאו לסיורים חטופים, מצולמים ומבוימים לפגישות עם ראשי ישובים ביקנעם, דליית אל כרמל, אור עקיבא, ג'סר אזרקה, באר שבע ומושב תש"ז. במהלך הנסיעות והפגישות שמענו כל הזמן, שיר הלל של השתבחות, התפעלות והתפארות עצמית.
רק אנחנו בנינו וסללנו
בכל מהלך השידור המוזר הזה, שהיה מבוים מתחילתו ועד סופו, שמענו טקסט אחיד של יומרנות והשתבחות עצמית בנוסח: רק אנחנו בנינו, סללנו, פיתחנו, שיפרנו, הגדלנו, היצלחנו, הוספנו, הרחבנו, יצרנו, חידשנו, פתרנו, הבטחנו וגם קיימנו.
המטרה והמסקנה של תשדיר זה
המטרה המובלעת של היוזמים והמשתתפים של תשדיר זה הייתה ליצור אצל הצופה התמים את הרושם והמסקנה שכל המנכ"לים והפוליטיקאים שבאו אחרי שמעון שבס והמנכ"לים של רבין, הובילו ממשלות שגרמו אך ורק לכשלון, חידלון, ריקבון ואסון. המטרה לטפח מיתוס חיובי של העבר, כדי לקצור תוצאות בקלפי של המחר. לתשדיר שרות זה, ראוי היה לתת את הכותרת:
שמעון שבס: "Glory, Glory, Glory - אין כמוני"!
פרטים אודות המשפט שהתנהל בזמנו נגד שמעון שבס
שבס הועמד בזמנו למשפט בעבירות של מרמה, הפרת אמונים ושוחד. בבית המשפט המחוזי ניגזר עליו ע"י השופט אדמונד לוי, מאסר של שנתיים. בערעור בבית המשפט העליון, הוא זוכה, אבל הורשע רק בהפרת אמונים בשתי פרשיות. פרשיה אחת עסקה בקידום עסקה ביטחונית עם מדינה זרה.
הפרשה השניה עסקה בקידום אינטרסים של קבלנים, בזמן ששימש כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, חברה שבה הועסק בעבר. לדעת הפרקליטות שמעון שבס עמד במצב של ניגוד עניינים ברור, "על גבול של שוחד ממשי".

תאריך:  27/11/2011   |   עודכן:  27/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבס רוצה להוביל שוב את "אוטובוס המנכ"לים"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לדעתי הזיכוי של מר שבס שערוריה
שלטון חוק או צחוק  |  27/11/11 12:08
 
- מבחן בוזגלו
בוזגלו  |  14/10/12 19:11
2
נכלולי שחזר מן הכפור
סעידי  |  27/11/11 19:06
3
זכוי משפטי אינו זכוי ציבורי
דלוש  |  27/11/11 19:13
4
עוא אחד שרוצה להבנות עלינו
גילעד  |  27/11/11 22:04
5
יש לסלק מעינינו את כל הנוכלים
מכיר את הנבזה  |  14/10/12 19:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
התקשורת כבר מחלקת בגלוי את פעילי לשכת עורכי הדין למחנה הנשיאה ביניש ולמחנה השר נאמן    באשר לנשיאת העליון - התקשורת מייחסת לה למעשה מעורבות פוליטית עמוקה בלשכת עורכי הדין שהיא גוף פוליטי לכל דבר - ובכך נגרמת פגיעה קשה נוספת במעמדו של בית המשפט העליון
יעקב בן אפרת
במצב הנוכחי, הפיכתה של כיכר תחריר למטרה במקום לאמצעי, רק תוביל לאנרכיה של עימותים פנימיים ולהעדר יציבות, דבר שעלול להביא בסופו של חשבון לנסיגה של העם מהמהפכה, ולחיפוש של יד חזקה שתחזיר את השקט לרחובות מצרים
חן בן אליהו
לפתע פתאום קמים להם כמה חברי כנסת מהימין ומוכיחים כי יש להם מעמד נפשי של קובעי ערכים, של שליטים, והם אינם נרתעים למלא את תפקידם אליו נבחרו באופן דמוקרטי ולהתעמת עם אותה דיקטטורה מאפיונרית השולטת ללא עוררין במדינת ישראל. היש דבר מעניין ומרענן מזה?
אהרון רול
אחיזת מיעוט השמאל הרדיקלי בעם סוף-סוף מתערערת לאחר שישה עשורי שלטון. קריאת הקרב של מתתיהו החשמונאי "מי לאדוני אלי" באה לקבץ את "חובבי ציון" של אז תחת דגל אחד, על-מנת לעמוד מול היוונים והמתייוונים, אלו "מקעקעי ציון" בעם. קריאה זו ישימה ונכונה גם לימינו אלה
גיל נתן
שיכרון הכוח    "הישגי המחאה החברתית"    עטיפות יפות למוצרים בינוניים    לגדול ולא בכל מחיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il