X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפועל עקב מתקבל בבניין קל ופירושו ללכת בעקבות מישהו, ללכת בעקבותיו. זהו השימוש השכיח ביותר למילה - וכבר בתוך אותה פרשה בא הפירוש השני, ומשמעותו היא: לרמות, להונות, לנהוג בעורמה
▪  ▪  ▪
יצחק, יעקב ועשו. נהג בעורמה [צילום: ציורו של ג´יוטו די-בונדונה]

לאחר שיעקב נולד אחרי עשו - "ואחרי כן יצא אחיו וידו אוחזת בעקב עשו" (בראשית כ"ה כ"ו) - נהג עם אחיו הבכור בעורמה וניצל את חולשתו של עשו; יעקב רימה את עשו פעמיים - בבכורה ובברכה - ועל כך הלין עשו בפני אביו ואמר: "ויעקבני זה פעמיים" (בראשית כ"ז ל"ו).
מתוך אמירת הכתוב הראשונה - מתקבל הפועל עקב בבניין קל ופירושו ללכת בעקבות מישהו, ללכת בעקבותיו. זהו השימוש השכיח ביותר למילה - וכבר בתוך אותה פרשה בא הפירוש השני, ומשמעותו היא: לרמות, להונות, לנהוג בעורמה.
ואין אלו כל הפירושים לפועל עקב.
פירוש נוסף (חדש) - הוא (בבניין פיעל) העלאה בחזקה שלישית - אם נעקב (כמו: נשבר) את המספר 5 נקבל כתוצאה 5x5x5=125, ואפשר לומר כי המספר 5 הוא עוקב (ק' פתוחה, בניין פועל - הנגדי לבניין פיעל) - הועלה בחזקה שלישית - והתקבלה התוצאה 125.
יש בתנ"ך שימוש של הפועל עקב עם פירוש רביעי, והוא מופיע בספר איוב פרק ל"ז פסוק ד' כדלקמן: "אחריו ישאג קול ירעם בקול גאונו ולא יעקבם כי ישמע קולו", והפירוש הוא - כי אחרי אותו אור, האמור בפסוק הקודם, ישאג הרעם וירעים בקול גאונו, והראב"ע והרלב"ג מפרשים: לא יעקבם = לא יאחרם.
לאמור, הפירוש בבניין פיעל הוא גם - יעקבם = יאחרם, יעכבם, ימנעם, כפי שמרחיב אבן שושן בקונקורדנציה חדשה לתנ"ך בהוצאת קריית ספר ירושלים, לגבי פסוק זה.

תאריך:  28/11/2011   |   עודכן:  28/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפועל עקב בפרשת תולדות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ועל זה גם נאמר: כל עקובה לטובה
חשדנית  |  28/11/11 19:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    סטטיסטיקה מרשימה, המיעוט הדורס, מאה מעל מאה ותמיהה
אפרים הלפרין
ממשיכים לטחון באוזנינו שאין שום חידוש בהצעה לשינוי חוק איסור לשון הרע, מדובר כאילו "רק" בהגדלת סכומים (פי שישה...), אבל כאשר כולם אומרים שאין חידוש, לימדונו רבותינו לחפש ולמצוא את השינוי
איתמר לוין
המנצח האמיתי בעסקת הטיעון עם מרגלית צנעני הוא שלום דומראני. פחות משבוע לאחר שנדון למאסר על תנאי של שנה בשל סחיטה ואיומים, הוסר מעליו האיום שיועמד לדין על עבירה זו בשל חלקו בפרשת צנעני. זהו כישלון עצום של רשויות אכיפת החוק
יורם דורי
לידיעות בתקשורת מסוג אלו שאנו נחשפים אליהן, לאחרונה, לפיהן מצרים תהפוך בעתיד הקרוב למדינת אויב, הסכם השלום עימה יקרוס וצה"ל ומערכת הביטחון נערכים לקראת מציאות חדשה זו יש תכונה מוזרה לפיה הן, בדרך כלל, מגשימות עצמן
נפתלי רוטנברג
טועים מי שמציגים את הדמוקרטיה, עם כל חשיבותה והכרחיותה, כמסכת ערכים עליונה, המהווה תחליף והבאה במקום ערכים ותרבות מסורתית    טועים מי שתופסים את הדמוקרטיה כמעין-דת המונהגת על-ידי "כוהני ורבני הדמוקרטיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il