X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל תוכנית, בכל מגזין ובכל ערוץ אינטרנט יש מאגר מרואיינים שלם, לכל צרה או כותרת שלא תבוא. יש בו שלושת או ארבעת השמות המובילים בכל תחום שעל סדר היום: הפרופסורים, השופטים בדימוס, השגרירים לשעבר. המומחה מוזמן לטלוויזיה מסיבה פשוטה: כי אתמול הוא היה בטלוויזיה. מעגל קסמים שאי-אפשר לשבור
▪  ▪  ▪
ערוץ 10. "ספר ההפקה" אינו משתנה [צילום: ערוץ 10]
מעגל קסמים
המומחה מוזמן לטלוויזיה מסיבה פשוטה: כי אתמול הוא היה בטלוויזיה. אבל למה הוא היה שם אתמול? אה, כי הוא היה שם גם שלשום.

כלי התקשורת, ובצדק, כדי לגנות בצורה חד-משמעית את תופעת ההדרה של נשים בצה"ל ובכול מקום אחר. כן יצאו כלי התקשורת השונים נגד סגירתו של ערוץ 10 בטענה שחופש הביטוי יפגע קשות. על-רקע זה אני מבקש לשאול מה קורה בנושא "הדרת" אחרים על-ידי כלי התקשורת?
סיפור קצר: לפני כמה שנים הוזמנתי לשיחה אצל מנכ"ל ערוץ 10. נושא השיחה נסב סביב מה שמכונה בשפת הברנז'ה "ספר הפקה". לכול ההדיוטות, ואני ביניהם, המדובר בספר הטלפונים של המרואיינים בכול תחום ובכול אירוע תקשורתי. זר לא יחדור פנימה. המנכ"ל הבהיר לי שאין כול סיכוי שערוץ 10 יזמין אותי או שכמותי לתוכנית זו או אחרת. "ספר ההפקה" אינו משתנה. הפגישה הסתיימה תוך חמש דקות, לא לפני שהמנכ"ל העניק לי מתנה צנועה: לוח שנה שהופק על-ידי הערוץ ובו כול התוכניות. בהיותי על סף הדלת הבטיח לי המנכ"ל שבכול זאת הם יצרו קשר עמי. עד היום זה לא קרה. אנא מר גיא מרוז, בדוק את נכונות הסיפור.
גם בערוץ 1 "ספר ההפקה" אינו משתנה. שאלתי פעם עורך של תוכנית הנחשקת איך נכנסים ל"רשימת הזוכים"? זועף ומר לב השיב לי: ניצור קשר ויותר אל תפריע. עד היום לא חזר אלי.
יום בהיר אחד קיבלתי טלפון ממפיק של סרט העוסק בצה"ל. "מר טלוויזיה", חיים יבין, היה היוזם והעורך הראשי של הסרט. השיחה הייתה מצוינת. שעות ספורות לאחר מכן צלצל שוב הטלפון ומר יבין היה על הקו. שוחחנו מספר דקות בהן הוא הראה נכונות לשתפני בסרטו. גם הוא הבטיח לחזור אלי. הסרט שודר והשיחה המובטחת לא הגיעה. דמויות מ"ספר ההפקה" שוב כיכבו בסרט.
במהלך מלחמת לבנון השנייה שוחחתי עם אישיות טלוויזיונית המובילה את תוכנית האקטואליה של הטלוויזיה החינוכית. טענתי בפניו שלעניות דעתי, המלחמה מסתמנת ככישלון איום, בסדר גודל של מלחמת יום הכיפורים. בשומעו קביעה זו, אמר לי מפורשות, ללא כחל וסרק: לא אוכל לראיין אותך בתוכנית שלי. שאלתי למה אך הוא סיים ולא יסף. המעניין הוא שדווקא מי שליווה את התוכניות שלו במהלך המלחמה, אלוף במיל. מוכר, טען את אותן טענות שאנוכי טען מספר ימים קודם לכן.
לגבי "קשת" ו"רשת" אין מה לדבר. כול הפניות בכתב אליהם הושבו ריקן. אפילו לא טרחו להשיב תשובה כלשהי כמקבל בין בני אדם. מעניין הוא שדווקא אותם סלבריטאים אינם חוסכים את שבט לשונם כלפי תופעות של נפוטיזם או הדרה מצד גורמים אחרים.
סיפרתי את אשר לעיל כדי להמחיש עד כמה בכלי התקשורת קיימת צביעות, במיוחד בנושא הדרה. לו אני הייתי היחידי הסבור כך, ניתן היה לחשוד שהמדובר בטרוניה סתמית. למזלי, מצאתי מאמר מעולה של סיוון רהב מאיר מלפני כחצי שנה. וכך היא כותבת:
"בכל תוכנית, בכל מגזין ובכל ערוץ אינטרנט יש מאגר כזה, מאגר המרואיינים השלם, לכל צרה או כותרת שלא תבוא. יש בו שלושת או ארבעת השמות המובילים בכל תחום שעל סדר היום: הפרופסורים, השופטים בדימוס, השגרירים לשעבר. יש בו מומחים לענייני ארצות-הברית והבית הלבן וכך נוצר פה מעגל. המומחה מוזמן לטלוויזיה מסיבה פשוטה: כי אתמול הוא היה בטלוויזיה. אבל למה הוא היה שם אתמול? אה, כי הוא היה שם גם שלשום. מעגל קסמים שאי-אפשר לשבור, ובעצם, למי יש כוח לשבור". חד, חלק וברור.
אז, רבותי "הסלבריטאים" של הטלוויזיה והרדיו, כשאתם מלינים על הדרה, אנא הביטו קודם פנימה.

תאריך:  18/12/2011   |   עודכן:  18/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים יבין / Haim Yavin
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצור קשר עמך
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צ'לו מסכן ל"ת
זה די לא נעים  |  18/12/11 14:42
2
ערוץ חדשות גם לציבור מהימין ל"ת
הפתרון הוא ערוץ  |  18/12/11 19:46
3
צ'לו אתה פשוט לא הבנת
רונן גולדשטיין  |  19/12/11 05:34
 
- סגינון כתיבה
קורא   |  19/12/11 10:21
4
לערפדי התשקורת יש את המזרחי תו
קורןנאוה טבריה  |  19/12/11 08:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי טאטיקה
מחול שדים שמתקיים סביב תדמיתה של אחת מהמדינות היותר ידידויות שיש לעם ישראל, קשור באופן ישיר ליכולת שלנו לראות דברים רק בצבעים של שחור ולבן, ידיד או אויב בלי כל יכולת להביט מעט פנימה
נורית גרינגר
התמונה כפי שהיא נראית מהחלון אל העולם היא קודרת ובמידה רבה לא נאה. קו הכסף יצוייר על-ידי האנשים, אם הם יבחרו לצייר אותו
איתן קלינסקי
עבורי כתיבתו של עמוס קינן נעוצה בקשר עמוק אל אדמת ארץ ישראל ונופיה. למרבה הכאב, הורגלנו ש"הקשר הזה" הצמיח פרות של לאומנות בוטה. אצל עמוס קינן זה קשר, שהניב קול הומאני שפוי שחסר היום בשיח הציבורי בישראל
חדווה שקד
כמי שכיום מנהלת עסק הנתפס כ'גברי', אני יכולה יותר מתמיד להעיד שאין דבר העומד בפני הרצון. מה שצריך זה תעוזה, אומץ, נחישות ויצירתיות. ואנו הנשים לרוב חוננו בתכונות אלה ובשפע
גיל נתן
סוף מעשה במחשבה תחילה    ההרס העצמי מפתיע ביסודיותו    משטרת הצביעות של החרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il