X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא צריך יותר מדי אירועי אלימות מול צה"ל ו/או אירועי הדרת נשים כדי שאנשי השמאל והתקשורת יאחדו רבים מאזרחי המדינה יחד איתם כנגד כל ציבור המתנחלים והמחנה הלאומי
▪  ▪  ▪
פגיעה בנשים מחלישה את אחדותנו [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
עירית לדרברג. דחיקת נשים לשוליים פוגעת גם בנשים החלוצות והמתנחלות

בימים טרופים אלה אני מוצאת את עצמי מתייצבת בתודעתי, לצד נציגי מחאת השמאל בציבור, שכם אל שכם, נוכח אירועי הדרת הנשים. לצערי, לא מעט מהם, מכניסים בנשימה אחת את תפישתם האנטי-ציונית על המדינה בכלל ועל המחנה הלאומי בפרט ואז – אני מיד מתרחקת.
לו תופעת ביטויי רדיפת הנשים והניסיונות לפגוע במקומן ובכבודן הייתה נחלתם של הציבור החרדי בלבד, עדיין הייתי כועסת, כמו רבים אחרים, אולם פחות מוטרדת מהשלכות נוספות מזיקות.
קרע במחנה הדתי-לאומי
התנגדות להנהגת נשים, לשירת נשים במרחב הציבורי או לעלייתן על הבמה בכלל, כבר איננה נחלתם של החרדים בלבד אלא תופעה שיש לה ביטוי אף בקרב אוכלוסיית הציבור הדתי-לאומי.
במקום למצוא את הדרך לאחד את שורותיו של המחנה הלאומי – גברים ונשים, דתיים וחילוניים – חלה הסלמה והקצנה, הכוללת פגיעה בציבור הנשים ובכך תוקעת טריז בין הציבור החילוני והדתי המכבד את האישה לבין השאר – ובכך נחלשות שורותינו ונפגעת אחדותנו.
במקום למצוא את הדרך להעלות על נס את המאבק על ארצנו הקטנה והיקרה, לקרוא לציבור הנמצא בשולי המחנה ולקרבו אלינו, אנו מרחיקים אותו ואף יוצרים קרע בתוככי המחנה עצמו.
הדרת נשים - פגיעה בלגיטימיות
אינני קוראת לאף אדם להפחית מדרכו הדתית, חס וחלילה, אך בין ההלכה של "קול באישה ערווה" החלה על הגבר (ותוכנה נתון לפרשנויות שונות) לבין איסור על נשים לעלות על במה או לשיר בציבור, יש פער גדול, בין "שמירת נגיעה" לבין השתתפות של נשים בהנהגה יישובית, אזורית או כלשהי – אין כל קשר, ובכל מקרה אין מקום לקבל פגיעה שכזו בזכויותיו של הפרט.
כשם שהתפרעויותיהם של בודדים בקרב המחנה הלאומי מעיבות על אוכלוסיה שלמה ופוגעות בנו המתנחלים ובלגיטימיות שלנו בעיני הציבור הרחב, בסופו של דבר, כך גם הדרת נשים, לה יש ביטוי גם מטעם מנהיגים מהמחנה שלנו.
כשם שיהודים הקמים ופוגעים בבנינו ובבנותינו היקרים, בהם אנחנו גאים ואותם אנחנו אוהבים, חיילי וחיילות צה"ל - כך ניסיונות דחיקת נשים לשולי החברה והורדתן מהבימה, פוגעים בציבור רחב וגדול הכולל בתוכו גם את הנשים החלוצות והמתנחלות.
פרי בשל לשמאל ולתקשורת
לכאורה אין קשר בין שתי הסוגיות, אולם העובדות הנ"ל נופלות כפרי בשל לידי הציבור השמאלני ואנשי התקשורת הנהנים להעצים אותן, לאחד ביניהן או להדגיש היבטים מסוימים במגמה המתאימה למשנתם ולהצביע לעברנו, המחנה הלאומי, באצבע מאשימה.
לא צריך יותר מדי אירועי אלימות מול צה"ל ו/או אירועי הדרת נשים כדי שאנשי השמאל והתקשורת יאחדו רבים מאזרחי המדינה יחד איתם כנגד כל ציבור המתנחלים והמחנה הלאומי.
מצד שני, אותם אירועים בדיוק תוקעים טריז בתוך המחנה הלאומי, מעמיקים מחלוקות ומחלישים את השורה.

הכותבת היא אשת חינוך מהמחנה הלאומי, דוברת היישוב צופים וחברה בוועד מתיישבי השומרון.
תאריך:  25/12/2011   |   עודכן:  26/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הדרת נשים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
פרסומים של קבוצת הורים לילדים בבית הספר הדתי "מורשת זבולון" התומכים בהפרדה בין בנים לבנות מצטטים מחקרים לפיהם בנות הלומדות יחד עם בנים בני גילן מאבדות מיכולתן האינטלקטואלית בהיותן בחדר אחד עם בנים. השלב הבא יהיה כנראה תביעה להפרדה בפגיות ובחדרי ילודים בבתי יולדות
חן בן אליהו
הברית החדשה-ישנה של שני בריוני השכונה בה אנו חיים, חאלד משעל ואבו-מאזן, וכניסתו הצפויה של החמאס לפעילות במסגרת אש"ף, חושפת באור שמש את האמת האחת הניצחית כי אנו נמצאים במאבק טוטאלי על מלוא רוחב ואורך ארצנו כולה
עמנואל נבון
בתקופת שלטונה של האימפריה העותומנית במזרח התיכון - מ-1516 עד 1918 - לא הייתה "פלשתין", אלא היו "סנג'קים", כלומר מחוזות מנהליים: סנג'ק עכו, סנג'ק שכם וסנג'ק ירושלים    הערבים שחיו באותם סנג'קים השתייכו לשבטים שונים שהיה ביניהם מעט מאוד משותף
מנשה שאול
חלומו של ארדואן הוא להפוך לרפורמטור ולגיבור מציל. שאיפה זו מתבטאת בעיקר בנושא הפלשתיני, שתמיד היה הסוס שעליו ניסו מנהיגים ערביים ואחרים לרכוב כדי להאדיר את עצמם
אלישע פורת
קובנר מנסה כאן לחקות את דיבורי קהל המלווים בהלוויתו של יצחק טבנקין, 1971, בקיבוץ עין חרוד. רכילות ופרטי הווי, נבללים בהערות יומיומיות וקשקושי הבאי, שאוזנו קלטה בעת מסע הלוויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il