X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפחתת המע"מ לזוגות צעירים ברכישת דירה, הכרה בריבית על המשכנתה והסרת חסמים שיאפשרו בנייה מהירה יותר - יובילו לירידה משמעותית של מחירי הדירות וייטיבו עם הזוגות הצעירים
▪  ▪  ▪
נחום סגל. לא יחול שינוי בטווח הנראה לעין [צילום: יח"צ]
נחום סגל, בעלים "סגל גרופ" [יח"צ יאיר כחל]

תקוות רבות תלויות בוועדת טרכטנברג, אולם בחודשים האחרונים שוק הנדל"ן בישראל ממשיך לחוות האטה משמעותית בקצב עליית המחירים, כאשר בשבועות האחרונים מאז תחילתה של המחאה החברתית בישראל השוק למעשה נעצר. גם נתוני השמאי הממשלתי שפורסמו, הצביעו על מגמה של בלימה בעליית מחירי הדיור בישראל, אך חוסר הוודאות הכלכלית עדיין משתק את רוכשי הדירות, שלא יודעים האם לקנות דירה או לחכות עד שהמחירים יירדו.
בהיצע השוק, אני חושב שיש מספיק דירות למכירה, אולם הבעיה היא המחיר היקר שמבקשים בעלי הנכסים שגורמים למחירי קרקע גבוהים ולביקוש נמוך.
צריך לזכור, שגם אם מחירי הדירות ימשיכו לרדת, עדיין ישנם מחסומים רבים שעלינו לעבור בדרך אל הגשמת החלום. למשל, היכולת לגייס הון עצמי ראשוני לרכישת דירה וההחזר החודשי לבנקים, שבינתיים רק הרעו עם רוכשי הדירות והקבלנים על-ידי הקטנת שיעור המשכנתה לכ-60%, וכמובן נושא המע"מ על הדירות שמהווה אף הוא בעיה לא קטנה עבור מי שכבר החליט לרכוש דירה. בכלל, הזמנים השתנו וקשה היום עוד יותר לקנות דירה.
להפחית את המע"מ
ועדת טרכטנברג לא הביאה בשורות אמיתיות לציבור ועכשיו אנשים קוראים על ירידות מחירים וממשיכים לחכות. במקום שמשרד השיכון יצור ציפיות חלומיות לירידת מחירי הדירות ויזום כל מיני רעיונות ותוכניות שאין להם שום השפעה אמיתית על השוק, אני מציע פתרון אחד שיכול להוריד את המחירים כבר מחר - המע"מ.
הפחתת המע"מ לזוגות צעירים ברכישת דירה, הכרה בריבית על המשכנתה והסרת חסמים שיאפשרו בנייה מהירה יותר - יובילו לירידה משמעותית של מחירי הדירות וייטיבו עם הזוגות הצעירים, אבל אני בהחלט מסכים שצריך לעשות זאת בשיטה חכמה, שבה מי שייהנו מהפחתת המע"מ הם אך ורק רוכשי הדירות.
בינתיים, אנו אומנם צפויים לירידה במחירי הדירות החדשות ובהמשך גם בשוק הדיור בכלל, אך פוטנציאל ירידת מחירי הדירות עשוי להיות מוגבל ואף לא משמעותי, שכן עדיין לא נבנה מלאי דירות מספיק שיכול להוביל לירידה מתמשכת במחירים. לכל היותר תהיה תגובה של השוק לאמירות על הקפאת מחירים, אבל התגובה לא תחזיק הרבה זמן ומיד אחריה השוק ימשיך לבעבע ומחירי הדירות יישארו כפי שהם היום, אם לא יעלו.
בפועל לא נעשה דבר על-מנת לשנות את ההיצע הקיים, ולכן עדיין יש יותר ביקוש ואין היתכנות לשינוי בטווח הנראה לעין. כך גם בנוגע למלאי הקרקעות שלא עושה רושם שמשתפר.

הכותב הוא הבעלים של קבוצת הנדל"ן סגל גרופ.
תאריך:  26/12/2011   |   עודכן:  27/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידת מחירי הדירות - פוטנציאל מוגבל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מסכים על כל מילה....  ל"ת
אוהד גבאי  |  27/12/11 14:50
2
וועדת טרטנברג - סתם קשקוש!!!  ל"ת
יוני לוי  |  27/12/11 16:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
מדינות במערב, העוינות את מדינת היהודים, משלמות לערבים הקוראים לעצמם 'פלשתינים' מיליארדים בתמורה לכך שהם מספקים להן דגל לגיטימי לתקוף מתחתיו את היהודים ואת מדינתם. ה"סכסוך" נותן לגיטימציה לאנטישמיות הישנה נושנה הרבה לפני שהיהודים קיבלו את מדינתם בחזרה
הרב אליהו קאופמן
פה קבור הכלב, מישהו רצה להסב את תשומת הלב מהויכוח על המצב המדיני - בשנת הבחירות הנוכחית,לנושא האנטי דתי ולהרוויח פוליטית הון גורף. היה מישהו (או אולי מישהי...) אחר שידע היטב כי אם הנושא המדיני יישאר על הפרק בנימין נתניהו ייקח את הבחירות בהליכה ה"מישהו" הזה איננו "מישהו" אלא "מישהי" ושמה ציפי לבני - יו"ר קדימה
דן אלון
איכה נקבצו ובאו יחד, תחת הפטרייה הגרעינית של הליכוד, הזויי כל הארץ ומשוגעיה? בית השמש היורדת היא רק סימפטום להזיה משיחית-לאומנית-גזענית, כמו שבאמת - רק הליכוד יכול!
בעז דרומי
כל אדם בר דעת שחוזה בקומדיה העצובה הזו מבין שנתניהו חזק בליכוד לא משום עצמו, אלא משום שהם חלשים, חלשים מאוד    מפאת כבודם האישי לא נאמר שמשקלם מול רשת ב' הוא אפס אחד גדול, אבל סליחה, אמרנו
אהוד פרלסמן
צחוק הגורל הוא שהמחאה החברתית, שהייתה בעיקרה בועה שנופחה על-ידי התקשורת, גרמה לירידת ההכנסות מהפרסומת בטלוויזיה, ופוגעת עתה כבומרנג באלה שניפחו את הבועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il