X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צד אחד [צילום: פלאש 90]
צד שני [צילום: AP]
אם ניקח את שני הצדדים ונעמיד אותם מול מראה, הם יוכלו לראות שהם שני הצדדים של אותו המטבע וכל אחד בפעולותיו ובהתאם לתפישתו מבצע תג מחיר שאנחנו, אזרחי מדינת ישראל, משלמים עליו את המחיר
▪  ▪  ▪

הטענה הקבועה של הימין והשמאל, אחד נגד השני, שישנו הבדל מהותי בהתנהגות ובדרכי הפעולה, מוטעית בבסיסה, כיוון שקיצונים משני הצדדים עושים הכל בהתאם לתפישת עולמם ופוגעים במעשיהם בלגיטימיות שלנו כמדינה, ולעתים ההבדל במעשים הוא באריזה בלבד.
מצד אחד קיצוניים מהימין (שמכתימים ציבור שלם) מבצעים פעולות של תג מחיר, כגון: שריפת מסגדים ופגיעה באזרחים ערבים חפים מפשע, ואלימות מילולית ופיזית, הכוללת דברי נאצה, כנגד חיילי צה"ל ששומרים על חייהם של המתיישבים היהודים ביהודה ובשומרון.
תג מחיר משני הצדדים
חשוב, אך לא העיקר, זה איך רואות זאת אומות העולם; אך חשוב יותר להבין שהאלימות, שמתחילה בשטחי יהודה ושומרון וכוללת פגיעה באזרחים גם ללא כל קשר שלהם לפיגוע כזה או אחר ופגיעה אלימה ומסוכנת בחיילי ובקציני צה"ל, מחלחלת לתוך המדינה, משחירה ציבור שלם ותורמת לעליית מפלס האלימות בין אזרחים, שגם ככה הוא גבוה, על דברים פשוטים בהרבה כגון חניה ועקיפה בכביש, וזה בנוסף להיבטים הפליליים של פעילותם והזילות בחוק ובסדר הציבורי.
מהצד שני קיצוניים שמאלנים מנהלים כבר שנים פעולות של תג מחיר כנגד מדינת ישראל וחייליה (רק לא מציגים זאת בשם הזה), בהפגנות אלימות על גדר ההפרדה, בהפרעה פיזית לחיילי צה"ל במחסומים ובפעולות בקרב אוכלוסיה עוינת, בהלשנה על חיילי צה"ל על ביצוע כביכול של פשעי מלחמה, משקיעים מאמץ רב בהוצאת צווי מעצר בינלאומיים כנגד קציני וחיילי צה"ל, מעודדים קיום של חרמות כלכליות ותרבותיות (לחץ על להקות ואמנים להימנע מלהופיע בישראל) - כל זאת על-מנת לפגוע בכלכלת מדינת ישראל ובאזרחיה - ומשתתפים אקטיביים בפעולות התנגדות כמו המשט של המרמרה.
אם ניקח את שני הצדדים ונעמיד אותם מול מראה, הם יוכלו לראות שהם שני הצדדים של אותו המטבע וכל אחד בפעולותיו ובהתאם לתפישתו מבצע תג מחיר שאנחנו, אזרחי מדינת ישראל, משלמים עליו את המחיר, בין אם בלחץ הבינלאומי ובין אם באלימות שמחלחלת לחברה הישראלית.
דרושה התערבות הממשלה וגורמי האכיפה
הקיצוניים, משני הצדדים, פועלים באותה נחישות שלא מובילה להישגים משמעותיים כלשהם (גם אם זה נראה כך בתקשורת) ובעיקר הישגים מקומיים מצומצמים ותשומת לב תקשורתית, שנסמכת בעיקר על רייטינג. ה"רווח" היחידי מפעולות אלו הוא השחרת שמה של ישראל, תושביה וחייליה, גם שהם הרוב המכריע ושאינם תומכים באף אחת מן הפעולות האלימות, ומספקים במעשיהם תחמושת תעמולתית ארסית שמסיתה את תשומת הלב מהעיקר כך שהם בעצם פוגעים בנושאים החשובים באמת.
אני לא בטוח שניתן לדבר ב"היגיון" או להפסיק את פעולותיהם של מי מהצדדים בדרך של דיבור, אלא רק באמצעות התערבות ממשלת ישראל וגורמי האכיפה, כיוון שברור לכל בר-דעת שהמשך הפעולות לא משרת אף אחד מהצדדים, ובטח לא משרת את אזרחי מדינת ישראל.

תאריך:  26/12/2011   |   עודכן:  27/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 פשעי מלחמה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני צדדים לתג מחיר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תג טירוף משיחי
סובול עידן  |  28/12/11 13:04
 
- הצד החשוך והצד האפל
הנ"ל  |  29/12/11 09:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
הגיע הזמן שתהיה הדדיות שתתבטא בכך שהעולם מכיר בשואה הישראלית כפי שהוא מכיר בשואה הארמנית. דיון בנושא זה הוא צעד בכיוון הנכון
נחום סגל
הפחתת המע"מ לזוגות צעירים ברכישת דירה, הכרה בריבית על המשכנתה והסרת חסמים שיאפשרו בנייה מהירה יותר - יובילו לירידה משמעותית של מחירי הדירות וייטיבו עם הזוגות הצעירים
אליקים העצני
מדינות במערב, העוינות את מדינת היהודים, משלמות לערבים הקוראים לעצמם 'פלשתינים' מיליארדים בתמורה לכך שהם מספקים להן דגל לגיטימי לתקוף מתחתיו את היהודים ואת מדינתם. ה"סכסוך" נותן לגיטימציה לאנטישמיות הישנה נושנה הרבה לפני שהיהודים קיבלו את מדינתם בחזרה
הרב אליהו קאופמן
פה קבור הכלב, מישהו רצה להסב את תשומת הלב מהויכוח על המצב המדיני - בשנת הבחירות הנוכחית,לנושא האנטי דתי ולהרוויח פוליטית הון גורף. היה מישהו (או אולי מישהי...) אחר שידע היטב כי אם הנושא המדיני יישאר על הפרק בנימין נתניהו ייקח את הבחירות בהליכה ה"מישהו" הזה איננו "מישהו" אלא "מישהי" ושמה ציפי לבני - יו"ר קדימה
דן אלון
איכה נקבצו ובאו יחד, תחת הפטרייה הגרעינית של הליכוד, הזויי כל הארץ ומשוגעיה? בית השמש היורדת היא רק סימפטום להזיה משיחית-לאומנית-גזענית, כמו שבאמת - רק הליכוד יכול!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il