X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קובי קמין סופר, עורך ופובליציסט מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אני לא שורף מסגדים באופן כללי, ובשנים האחרונות אפילו בל"ג בעומר אני מניח לצעירים להדליק את העצים ומסתפק בכמה שירי חג ותפוחי אדמה חרוכים ולמרות יצר הרע, אפילו כשהייתי צעיר, לא טרחתי לרסס כתובות מרגיזות על קירות או לפנצ'ר מכוניות
▪  ▪  ▪
רצח רבין. מי אשם? [צילום: צביקה ישראלי/לע"מ]

עכשיו, אחרי שכל העולם התקשורתי משתולל בעניין העבריינים הצעירים המתקיפים את חיילי צה"ל, מעלים מכוניות באש וגורמים נזקים אחרים, ואחרי שראיתי ביום שישי איך בערוץ 1 המגישים והפרשנים מתנפלים על דובר ההתנחלות דני דיין באכזריות, בעליבות, בשמחה לאיד, בהתלהמות ובהתבהמות, אני חש חובה להתוודות:
אני לא מרגיש צורך להתנצל.
באמת, אני לא חש צורך להתנצל בשמם של עבריינים. הם לא אני, ואני לא הם.
אני לא טורח לזרוק אבנים על חיילי צה"ל ולמען האמת מעולם לא זרקתי. למעשה, זה נראה לי די מסוכן ועלול אפילו לפצוע מישהו.
אני גם לא שורף מסגדים באופן כללי, ובשנים האחרונות אפילו בל"ג בעומר אני מניח לצעירים להדליק את העצים ומסתפק בכמה שירי חג ותפוחי אדמה חרוכים. ולמרות יצר הרע, אפילו כשהייתי צעיר, לא טרחתי לרסס כתובות מרגיזות על קירות או לפנצ'ר מכוניות.
ודרך אגב, היות שאני חילוני, באותו אופן גם איני מתכוון להתנצל על כל החבר'ה שיוצאים ממועדון שיכורים ומתקיפים שוטר, ולא על אלה הגונבים מכוניות ומציתים אותם, וגם לא על אלה שיורים אחד בשני מדי פעם, ומטמינים רימונים במכוניות על-מנת להסביר לחברים שלהם שהם לא מרוצים מההתנהגות שלהם.
על כל אלה איני מתכוון להתנצל, ואם מישהו ישאל אותי למה, אסביר לו שאני פשוט לא שייך אליהם ושיפסיק לבלבל לי את המוח.
ובאותו אופן, אני חושב שגם אחרים אינם צריכים להתנצל - לא תושבי ההתנחלויות, לא דתיים ולא אנשי ימין מכל מקום בארץ.
ואם מישהו ידבר איתי על "אווירה שמעודדת את האנשים האלה", אזכיר לו שבחולון, ובבאר-שבע, ובתל אביב ובירושלים ובכמעט כל מקום בארץ יש עניים ומדוכאים המתגוררים ברחובות, היוצאים מדי פעם להפגנות אלימות, והסביבה והתקשורת דווקא מעודדות אותם, מעניקות להם כתבות מפרגנות וראיונות אוהדים.
וברוסיה המציאו את "הפרוטוקולים של זקני ציון"
ואם מישהו ינסה (כמו ספי רכלסקי, שדיבר לפני ימים אחדים בתוכנית הראיונות בערוץ 2 על "לראות את התוכנית הגדולה") לספר לי על הקשר שבין העבריינים הללו לבין ההסתה בימי רבין, הכיבוש וההתנחלויות, שלטון החוק והאיום על הדמוקרטיה, אז אשיב לו כך:
ברוסיה המציאו את "הפרוטוקולים של זקני ציון", מאוחר יותר הגרמנים המציאו את "תורת הגזע", החבר'ה שלך התחילו לקרוא ליהודים דתיים "נאצים", לצה"ל - צבא כובש, ולי ולחברי - רוצחים. המיליֶה החברתי שאליו אתה משתייך הוא אנטי-דמוקרטי המתמחה בייצור עלילות נגד אזרחי ישראל ההגונים. אתה עצמך פרובוקטור פסדו-אינטלקטואל המעודד הכפשות והשמצות נגד חיילי צה"ל, נגד מתנחלים ונגד מדינת ישראל. אביך הרוחני הוא סטאלין, עולמך האינטלקטואלי הוא עולם של קונספירציות, ואתה טורח מרבית חייך חסרי הערך למצוא ולנסח סיסמאות עבשות המיועדות להכפיש את אזרחי ישראל שומרי החוק שאינם חושבים כמוך.
עכשיו, אם התקשורת וכל מיני אינטרסנטים פוליטיים אחרים ידרשו ממני התנצלות, אסביר להם שאם הם רוצים שאתנצל - בבקשה, יפנו נא קודם לכל אנשי השמאל, לכל אנשי ה"נאורות" וידרשו מהם להתנצל על ההפגנות בבלעין, על זריקת אבנים על חיילי צה"ל, על פרובוקציות שנועדו להשחיר את חיילי צה"ל, על אלף ואחד דברים שהחברים שלהם עושים מעשה יום ביומו, ואיש לא בא איתם חשבון.
כך גם אדרוש מהתקשורת וחבריה לתבוע התנצלות מכל חברי הכנסת ו"אנשי הרוח", על מעשי האונס המתרחשים לבקרים במדינה, על כל ההצתות, ההתפרצויות, הגניבות וההצקות. על יפה הנפש שדרס רוכב אופניים, על הילדים הטובים שיוצאים שיכורים מפאבים וממועדונים ומתחילים להתקוטט ודורסים הולכי רגל, על ה"סלקציות" בכניסה למועדונים. על כל אותם מעשים בלתי חוקיים שהחבר'ה שלהם עושים יום יום. על הפרת זכויות האדם הסיטונית שהתבצעה בעת פינוי גוש קטיף, על ההשמצות וההכפשות ועל הכינוי המזוויע "מתנחבלים", על "ההדרה" של המתנחלים ואנשי הימין מהתקשורת ומהאקדמיה, על התביעות להעמיד את חיילי צה"ל לדין כפושעים.
וכשאותו מישהו יגיד לי שזה לא הוא, והוא לא אחראי, אסכים איתו בשמחה ואומר לו: עכשיו אתה מבין. בוקר טוב.
ועוד משהו אחרון: כשמחנכים אותם להאמין בדמוקרטיה ובזכויות אדם, כשמחנכים אותם להאמין בצדק ובבית המשפט, כשמחנכים אותם שצה"ל הוא צבא ההגנה לישראל, שהמשטרה נועדה לשמור עליהם בפני עבריינים, כשהוריהם הנערצים, אזרחים שומרי חוק והגונים, מחנכים אותם לכל אלה, ואז הם רואים במו עיניהם איך שוללים מהם ומהוריהם את כל מנעמי הדמוקרטיה, ומפרים בעקביות את זכויות האדם שלהם, איך אפילו בתי המשפט שרוממות הצדק בגרונם, לא הגנו על ההורים שלהם.
הם רואים איך צה"ל הנפלא, שהוריהם ואחיהם ודודיהם משרתים בו בגאווה, יחד עם המשטרה, גירשו את הוריהם מהבית והרסו אותו, ולא נראה כאילו הוא עוצר גם היום. והם רואים איך במקומות אחרים בארץ ישראל האהובה המשטרה מפחדת להיכנס לכפרים של ערבים, ואיך בדואים משתלטים על אדמות והשלטונות מבינים אותם ומציעים להם פיצויים, ובית המשפט מתחשב בהם. כשהתקשורת מודה בפה מלא שהיא שונאת אותם ואת את ההורים שלהם ושמחה במפלתם, ומוחאת כפיים לאלה שהשפילו את משפחותיהם, ובמשך כל חייהם, מילדות ועד היום, טורחים טורח רב להסביר להם שהם כובשים, ורוצחים, ופושעים, ובלילות באים חיילי צה"ל ושוטרים, הורסים להם את הבית ולא משאירים אבן על אבן, והשב"כ עוצר אותם ואת חבריהם על ימין ועל שמאל, ואין איש פוצה פה ומצפצף - לא מפליא שיום אחד נשבר להם.

הכותב הוא סופר, עורך ופובליציסט, כותב בגלובס על תרבות.
תאריך:  27/12/2011   |   עודכן:  27/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתנחלים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום אחד נשבר להם
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מסכמת את חיינו
חוגל  |  27/12/11 14:24
 
- תרבות דיון והגינות בסיסית...
קובי קמין  |  28/12/11 10:55
2
תודה תודה תודה ל"ת
זקן  |  27/12/11 15:35
3
הערה לסיפא של המאמר
יוסי שפניר  |  28/12/11 19:47
4
מאמר שהוא פנינה.
אהוד פרלסמן  |  29/12/11 04:28
5
הסכמתי איתך עד לפסקה האחרונה
יניב מויאל  |  29/12/11 08:55
 
- פספסת את הנקודה
קובי קמין  |  31/12/11 08:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גביש
השנה האזרחית כבר מגיעה לסיומה, והגיע הזמן לערוך חשבון נפש מדיני    על "קיפול" נשיא ארה"ב; על היחס לאיחוד האירופי; על המשבר עם טורקיה; על הסכסוך הישראלי-פלשתיני; על הדרת הנשים; על פעולות "תג מחיר"; על התקפת ביהמ"ש העליון; על התגברות העוני והשתקת המחאה החברתית
פרופ' יצחק רייטר
חוט מקשר עובר בין "חוק המואזינים" לבין "תג-המחיר" המרחבי של התנועה האיסלאמית נגד נוצרים בנצרת. שניהם פרי הבאושים של היעדר אכיפת חוק. הצעת חוק המואזינים היא מיותרת ומזיקה. אילו הרשויות היו אוכפות את החקיקה הקיימת, לא היה צורך לחשוב על חקיקה מיוחדת נגד רעש
איתמר לוין
לשאלת הדרת הנשים יש להתייחס במטריצה של ציבורי-פרטי וכפייתי-וולונטרי. כאשר מציירים אותה, קל מאוד להגיע למסקנה שהדרה היא לגיטימית רק כאשר היא נעשית בצורה וולונטרית במרחב הפרטי    הצד הערכי-חינוכי הוא שאלה אחרת, וכאן יש להיזהר מאוד מהתערבות בזכותו של כל אדם לחנך את ילדיו לפי ערכיו
אהרון רול
האם מישהו עצר לרגע לחשוב מדוע דווקא כעת יצא השד האנטי-דתי מהבקבוק? הרי תופעת הפרדת והדרת נשים קיימת עשורים רבים במדינת ישראל    חשוב לזכור כלל גדול בדמוקרטיה: "חייה ותן לחיות"
יואב לוי
אם ניקח את שני הצדדים ונעמיד אותם מול מראה, הם יוכלו לראות שהם שני הצדדים של אותו המטבע וכל אחד בפעולותיו ובהתאם לתפישתו מבצע תג מחיר שאנחנו, אזרחי מדינת ישראל, משלמים עליו את המחיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il