X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטיזר המנטאלי ירצה שתבואי איתו להופעה כדי שיוכל להגשים את מה שהוא לא יכול בבית: לנופף בקשריו ובקסמו המפוקפק ולהרגיש על גג העולם. הוא גם יאמר לך: "אני לא מאמין שאת לא רוצה, הרי זה מאהבה" אלא שכמו בסמים, ההבנה מגיעה אחרי שאת כבר עמוק בבוץ
▪  ▪  ▪
"את לא רואה כמה אני אוהב אותך? יש לך בעיה" [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
פואטיקה של טיזר
"הברזתי לך? זה כי איחרת". "סיננתי אותך? זה כי לא ענית לי בדיוק מתי שהתקשרתי". "הכנסתי לך יד מתחת לשמלה? תלבשי פעם הבאה שמלה יותר קצרה". "נגעתי בך חזק מדי? איך אפשר שלא?" "עכשיו תתמסרי אליי ואת נכנעת"

לא צריך להיות נאנסת סדרתית כדי להפנים את מה שנשים שורפות-חזיות ומגודלות-שיער במקומות האסורים קבלו בפני העולם עוד בראשית המאה ה-20: בנים משתמשים באהבה רק בשביל הסקס בעוד נשים משתמשות בסקס על-מנת להשיג קצת אהבה. כאילו דה.
מה שהרתיח אותן בעיקר היה שבעוד שהטיפוס הנשי הנ"ל זוכה לכינויים ציוריים בפי בנים ובנות גם יחד, כגון טיזרית, מנענעת, מופקרת, שרמוטה, זולה, קלה וזורמת - הטיפוס הגברי, שמנצל את החולשה הנשית לאהבה בשביל קצת מין זמין, לא נאלץ לתת שום דין וחשבון על מעשיו וגם זוכה, על הדרך, להיחשב גבר-גבר עם טונה כריזמה.
הטיזר המנטאלי
אותו גבר שנון, כריזמטי ומושחת יכול היה בקלות לעמוד בשורה אחת עם מוסוליני, סטאלין ושאר אימפוטנטים מפורסמים שעשו לנו, הנשים, סוג של טובה כשכיוונו את טראומות הילדות הקשה ורצופת הכאפות לאנושות כולה ולא ספציפית נגדנו. אבל גם כיום, מיטב בנינו, מפקדינו ומנהלינו משתמשים בשקרים, במניפולציות ובהולכת-שולל כדי להשיג את יעדם הסופי, שבמילון מוגדר כ"ביטוי לחיבה עמוקה בן שני אנשים הדורשת אמון בסיסי". קוראים להם, הטיזרים המנטאליים.
לצערי, מקרה מסוכן של טיזר מנטאלי הגיע עד לפתח דלתי. כבני דמותו, הוא לא היה נראה מזיק בתחילה, להפך - מראהו הזכיר דמות מצוירת, משהו בין גרגמל הרשע לבנץ החביב: גמלוני כגמל, גברי כנאקה ובעל דחף חזק מאוד להצליח.
כילד כאפות בבית הספר שהושתק תכופות על-ידי ילדים חזקים ממנו, לא הייתה לילד התמים בעל הנפש ההרוסה ברירה אלא לפתח לעצמו קול כל-כך חזק ובולט, עד שהיה מצליח להטביע את שאר הקולות האחרים בסביבה, וכך מצא לו הטיפוס דרך להתהלך בעולם שמח וטוב-לב, ולא פלא שהתרגל לשמוע אך ורק את עצמו. ואם היה מסתפק בכך, מה היה טוב לנו, לכולנו, אלא שאותו ילד שהפך לגבר לא רק פיתח קול חזק באופן מזיק לסביבה וללא אישור משרד הבריאות, אלא גם שיטת טיזינג ייחודית לגברים מסוגו.
כל גבר והטיזינג שלו
נ' ו-ב' הכירו ממש במקרה. היא הייתה מה שהיא, כלומר אישה, והוא מצדו הזמין אותה להופעה. אז, עדיין לא שמה לב נ' כי ההזמנה התמימה כביכול להופעה המלווה במגננה ורבאלית "אני נשוי, נראה לך שיקרה משהו, אני ממש נעלב מעצם המחשבה" והשימוש בכוחו לספק כרטיסים מתוקף מקום-עבודתו השווה הם טיזינג מנטאלי לכל דבר. מי לא תרצה להגיע להופעה נחשבת בחינם עם אושייה מקושרת. אלא שכמו בסמים, ההבנה מגיעה אחרי שאת כבר עמוק בבוץ.
גבר אמיתי שבאמת מעוניין לחזר אחרייך ישמח מעצם העובדה שבאת בכלל להופעה השולית, אך הטיזר המנטאלי ירצה שתבואי כדי שיוכל להגשים את מה שהוא לא יכול בבית: לנופף בקשריו ובקסמו המפוקפק ולהרגיש על גג העולם. ואם תפקחי את עינייך, למרות שהתרגלת לעצום אותן בכל-כך הרבה מקרים, תבחיני כי את, כמו שתמיד פחדת, בלתי נראית.
אם תשתפי אותו, כאדם בוגר, בתחושותייך ותאמרי לו כי את מוותרת על העונג לתהות לבד במקום זר, הוא יעטה על פניו פרצוף תינוקי ונעלב: "אני לא מאמין שאת אומרת את זה. בפעם הבאה, אין הופעה". כל התנגדות או דרישה ליחס טוב תתקבל בנזיפה ותהפוך את הבחורה חסרת הביטחון לילדה בת 5 שלא רוצה לקבל עונש. היא תאמר לעצמה "מדוע הרסתי את הכל?" וכהרגלה תנסה לתקן. בשלב מתקדם יותר המניפולציה הזו תעבוד גם על האספקט הגופני, כאשר הנשוי ינסה למשש את שדינו ויתרעם על חוצפתנו להדוף אותו: "אני לא מאמין שאת לא רוצה, הרי זה מאהבה". "את לא רואה כמה אני אוהב אותך? יש לך בעיה רגשית". מבולבלת? גם אנחנו.
חישבי על הילדה המסכנה שכלואה בין כפות ידיו השעירות של אותו יצור, מבחינה כבר מבעד למניפולציות כי קולו המשתק רווי זיופים צורמניים, אך המילה אהבה תערפל את חושיה שאמורים להגן עליה מפני מצבים כאלה. אהבה? היא תשאל את עצמה. הוא אוהב אותי? היא תרצה להאמין ותעשה כל מה שיבקש ממנה.
הסוף ידוע מראש ודי טראגי. זה יתחיל בתאונות קלות שבהן תמיד תהיי אשמה. "הברזתי לך? זה כי איחרת". "סיננתי אותך? זה כי לא ענית לי בדיוק מתי שהתקשרתי". "הכנסתי לך יד מתחת לשמלה? תלבשי פעם הבאה שמלה יותר קצרה". "נגעתי בך חזק מדי? איך אפשר שלא?" "עכשיו תתמסרי אליי ואת נכנעת". העוצמה שלו, הכוח שלו, הסמרטוט שלו. ואל דאגה, אם תתעוררי בזמן ותהדפי אותו מעלייך, הוא לא ינסה בכוח, זה לא הסטייל שלו, מה הוא אנס? הוא רק ילחש באוזנך בנחשיות ארסית שאת מוזרה, שיש לך בעיות שהוא לא מאמין שהוא הגיע למצב כזה ואחרי שכבר הדביק אותך במיגרנות שלו וחפר על בעיות המפרקים שלו, כאבי הגב והאישיות, הוא ינסה שוב בתקווה שאת חלשה מספיק.
במצב כזה הברירות מצטמצמות לשתיים - אחת גרועה והשנייה גרועה יותר: האחת היא שתתני לו בעיטה בביצים ואחר-כך תייסרי עצמך בניסיון להבין למה היית כה רעה אליו? הרי בסך-הכל הוא היה די נחמד, הזמין אותך להופעה, זו את שאיחרת ו...בכל זאת הוא אמר שהוא אוהב. הברירה השנייה היא שתיכנעי לו ותתני לו לבצע את זממו בתואנות השווא שהאכיל אותך. את תביני הכל כשזה ייגמר, ואז לא יהיה איש מרומה יותר ממך. הוא אומנם סוף-סוף יכיר בקיומך, אבל את תאבדי הרבה יותר.
מראיון שעשיתי עם טיזר מנטאלי דומה אך מתוחכם פחות, הוסבר לי כי גבר שכזה, לא יפה ולא חכם, מבסס את מעמדו בעולם בעיקר באמצעות השקרים שלו, וזה שלך אין את זה בגנים זה לא אומר שלמישהו אחר אין, אז תיזהרי ילדה ואל תתפתי לגברים שמתהדרים ביכולות המינגלינג שלהם בכסף שהם מרוויחים או אפילו אם קוראים להם אביב גפן או אפילו יהונתן.
אז מה אם הוא חיבק אותך טוב בפעם הראשונה, אז מה אם הוא הבטיח לך את ג'וב חלומותייך, הוא לעולם לא יגשים לך את הפנטזיה כי הוא ישתמש בה כדי לעשות טוב בעיקר לעצמו. הסיבה: הוא טיזר נפשי, אימפוטנט של הבטחות, תלוי באוויר, תפסי בו ותפלי.
פאם פאטאל
גדולות ה"טיזריות", כמו מרילין מונרו או אחרות, היו תכופות נשים ללא ביטחון עצמי, שכנראה איש לא אמר להן שהן יפות. גם לא אימא. כאלו שאף נער בבית הספר לא התאהב בהן בזכות אישיותן. הן למדו לאט כי ללא החזה שצמח לו פתאום הן היו בלתי נראות ועד גיל 18 יפתחו הרגלי נענוע ישבן או שאיבת שומן, שרבוב שפתיים או הגדלת שדיים ואימוץ קול נשי מתפתל שיהפוך עם הזמן לחלק מסימן ההיכר שלהן ויכשיל אותן בדרך לחופה ולאהבה אמיתית. שהרי מי ירצה להתאהב ביצור נחשק מסחרית כל-כך.
כאישה, מספיק שהשם חנן אותך בשדיים בולטים מדי, ברגליים ארוכות או בפטמות בגודל של מסטיק, וכבר את מואשמת בכך שאת מוטרדת מינית. את אפילו הופכת למטרידה של ממש, טיזרית שלא ברא השטן, ואישה מסוכנת שעל הגברים להיזהר מפניה פן יתרגשו יתר על המידה ולא תהיה להם אחריות למעשיהם. ואנו, למרות שאפילו לא הורדנו שערות ברגליים באותו בוקר, נעפעף בעינינו ובלית ברירה ניקח את האונס באופן אישי.

הכותבת היא עיתונאית ויועצת תקשורת.
תאריך:  27/12/2011   |   עודכן:  27/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סדרת חינוך: הפואטיקה של המניאקים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
like ל"ת
יעלי הצפונית  |  28/12/11 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי קמין
אני לא שורף מסגדים באופן כללי, ובשנים האחרונות אפילו בל"ג בעומר אני מניח לצעירים להדליק את העצים ומסתפק בכמה שירי חג ותפוחי אדמה חרוכים    ולמרות יצר הרע, אפילו כשהייתי צעיר, לא טרחתי לרסס כתובות מרגיזות על קירות או לפנצ'ר מכוניות
משה גביש
השנה האזרחית כבר מגיעה לסיומה, והגיע הזמן לערוך חשבון נפש מדיני    על "קיפול" נשיא ארה"ב; על היחס לאיחוד האירופי; על המשבר עם טורקיה; על הסכסוך הישראלי-פלשתיני; על הדרת הנשים; על פעולות "תג מחיר"; על התקפת ביהמ"ש העליון; על התגברות העוני והשתקת המחאה החברתית
פרופ' יצחק רייטר
חוט מקשר עובר בין "חוק המואזינים" לבין "תג-המחיר" המרחבי של התנועה האיסלאמית נגד נוצרים בנצרת. שניהם פרי הבאושים של היעדר אכיפת חוק. הצעת חוק המואזינים היא מיותרת ומזיקה. אילו הרשויות היו אוכפות את החקיקה הקיימת, לא היה צורך לחשוב על חקיקה מיוחדת נגד רעש
איתמר לוין
לשאלת הדרת הנשים יש להתייחס במטריצה של ציבורי-פרטי וכפייתי-וולונטרי. כאשר מציירים אותה, קל מאוד להגיע למסקנה שהדרה היא לגיטימית רק כאשר היא נעשית בצורה וולונטרית במרחב הפרטי    הצד הערכי-חינוכי הוא שאלה אחרת, וכאן יש להיזהר מאוד מהתערבות בזכותו של כל אדם לחנך את ילדיו לפי ערכיו
אהרון רול
האם מישהו עצר לרגע לחשוב מדוע דווקא כעת יצא השד האנטי-דתי מהבקבוק? הרי תופעת הפרדת והדרת נשים קיימת עשורים רבים במדינת ישראל    חשוב לזכור כלל גדול בדמוקרטיה: "חייה ותן לחיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il