X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוה קליין עורכת דין קליין חוה ושות', עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הרצון "להראות" לו, להוציא ממנו יותר, להעניש אותו - רצון זה בוער בדיני משפחה יותר מכל תחום אחר. המכשירים קיימים ואפשר להשתמש בהם. אבל האם זה באמת כדאי? האם הנזק אינו עולה על התועלת?
▪  ▪  ▪
עו''ד חוה קליין. רוב הסיכויים שהתוצאה לא תספק אף אחד מכם
לחשוב חמש שנים קדימה
כעורכת דין שהוכשרה ליצור מסיפורכם הכואב כתב תביעה סוחט דמעות (וכסף), אין כוונתי לרפות את ידיכם מקבלת סעדיכם על-פי דין. יחד עם זאת נשאלת השאלה האם התביעה הכל כך בוערת עכשיו, תקדם אתכם משמעותית?

מי מאיתנו לא נתקל בחברת סלולר שחייבה, אולי בטעות, את חשבוננו בסכומים עודפים, אולי ממש נמוכים, אך עדיין התרגז? מי מאיתנו לא רכש פריט שהתקלקל או נקרע או נשחק זמן קצר כל כך לאחר שנרכש, אך המוכר לא הסכים להחליפו בחדש או להשיב את סכום הרכישה? רובנו למדנו להגיד לכל אותם ספקים מעצבנים: עדיף שתיכנעו עכשיו או שנתבע עוגמת נפש והוצאות משפט, וזה יעלה לכם הרבה יותר.
כן כן, מזכירות בית המשפט מחכה לכולכם. תשלמו אגרה, תקבלו מספר תיק, ובגו זקוף תשלחו את כתב התביעה לצד שכנגד ותדמיינו את לחץ הדם שלו רושם שיאים חדשים.
הכלים המשפטיים העומדים לרשותנו זמינים מאי פעם, כל הרוצה יבוא ויטול, ואנו נוטלים. מגישים תביעות, רוצים לקבל את המגיע לנו, וגם פיצוי הולם. אבל לא מצליחים לרדת לעומק ההשלכות הרגשיות והממוניות של ריצת המרתון אל שערי בית המשפט.
בזמן הכעס על העוול שנגרם, כולנו רוצים לזעוק חמס בבית המשפט ולראות את החברה או החנות - הצד הפוגע - משלמים מכיסם סכומי פיצוי גדולים ולומדים לקח. אבל רבים מאיתנו כבר למדו שזה כבר לא עובד ככה, וגם אם כן, המחיר שאנחנו משלמים בדרך, לא תמיד מצדיק את המאמץ.
אכן, החוק מאפשר לנו היום להגיש די בקלות תביעות קטנות (עד 30 אלף שקל), אך הן נדונות כעבור מספר חודשים, כאשר הכעס כבר שכך. ואם מדובר בעוול שפיצויו גדול, אזי ההליך עלול להיות מסובך וארוך הרבה יותר, וכשכבר תגיעו לדיון הראשון (מני רבים) בתביעתכם, רוב הסיכויים שהשופט כל כך ידחק אתכם לפשרה, עד שתרצו לתבוע גם אותו.
ועדיין, אם תתעקשו ולא תיכנעו ללחץ הפשרה, אז רוב הסיכויים שיקבעו לכם את הדיון הבא לעוד חצי שנה (במקרה הטוב) ואת פסק הדין תקבלו, במקרה הטוב, בעוד שנה. או שתיכנעו להצעת פשרה שלדעתכם היא כל כך מעליבה, עד תתהו אם היה שווה כל ההליך המשפטי.
לא הכל יכופר בתשלום הולם
הדברים נכונים ביתר שאת בדיני המשפחה, שם מצד אחד ההיבט הרגשי מגיע לפסגות בל יתוארו, ומצד שני - הצרכים הם אמיתיים ודוחקים. ומאחר שבדרך כלל האישה היא הצד התובע, אני מרשה לעצמי לפנות בלשון נקבה.
הקשיבי למי שנמצאת שם די והותר. ייתכן שאפילו תביעת המזונות מיותרת. גם אם כל כך בא לך להגיש את התביעה כדי להראות לו, כי הוא מסכים לשלם לך רק 1,250 שקל על-פי החוק, אבל כל החברים אומרים לך שתקבלי הרבה יותר בבית המשפט.
נכון, ייתכן שתקבלי 500 שקל יותר, ואולי עוד יותר, אבל את באמת מסוגלת להבין את ההשלכות שייחרטו בשניכם (שאמורים לגדל ילד משותף) לאחר הליך שכזה?! אני לא בטוחה. ולא הכל יכופר בתשלום הולם. חישבו שוב שניכם, כמה אתם מסוגלים לתת על-מנת לחסוך מעצמכם את המתח, את העלבון ואת התוצאה, שרוב הסיכויים - שלא באמת תספק אף אחד מכם.
כעורכת דין שהוכשרה ליצור מסיפורכם הכואב כתב תביעה סוחט דמעות (וכסף), אין כוונתי לרפות את ידיכם מקבלת סעדיכם על-פי דין, בדיוק כמו שכתוב בתורת החוק האזרחי. אבל יחד עם זאת, נסו לחשוב חמש שנים קדימה ולענות על השאלה הבאה:
האם התביעה הכל כך בוערת עכשיו, תקדם אתכם משמעותית? או שמא היא בוערת רק לרגע, אך ההתעסקות בה תיקח מכם כל כך הרבה משאבים נפשיים (וכן, גם כלכליים, שכר הטירחה ושעות העבודה שתשקיעו אינם מבוטלים לעולם) וכך גם תיעצרו מלהשקיע בעצמכם, בעבודה ובחייכם האישיים באופן שיפגע בכם הרבה יותר משיועיל?

עו"ד חוה קליין, מומחית בדיני משפחה
תאריך:  28/12/2011   |   עודכן:  29/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סלולר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המזונות שיאכלו אותך
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך נכון. ל"ת
יאיר תיבון  |  29/12/11 11:50
2
כתבה אובייקטיבית עם מוסר השכל ל"ת
כל הכבוד  |  29/12/11 11:58
3
ואיפה אתם עורכי הדין בכל זה?
עובר ושב  |  29/12/11 12:25
4
רק 500 שקל?
משה רודריגז  |  29/12/11 13:15
5
תביעות רעות
אחד שמבין  |  29/12/11 13:30
6
דמי הזונות והאושר החמקמק
ירון זכאי 1  |  29/12/11 13:34
7
סוף סוף מילים כדורבנות
liat  |  29/12/11 18:21
8
סוף סוף כל שפוי - תודה ל"ת
מושון  |  29/12/11 19:06
9
כל הכבוד לך ל"ת
35435  |  29/12/11 23:17
10
זאת הדרת גברים
עמוס שנער  |  30/12/11 01:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עופר ברטל
המשפט הפלילי מאס כנראה בתפקידו השגרתי והחל לשלוח את ידיו לארצות לא-נודעות. במקום לטפל במחדלים בכלים ציבוריים וניהוליים, התרגלנו לבחון הכל במשקפי חוק העונשין. כך למשל אירע בפרשות הנגבי ואולמרט
עו"ד מיכאל רוזן
השימוש בכלים המשפטיים ביחסים בין האזרח לבין הרשות המקומית הולך וגובר, במיוחד עם מתן האפשרות להגיש תביעות ייצוגיות נגד הרשויות בטענה לגבייה שלא כדין מרבבות תושבים. מה שהיה סכום קטן וזניח ביחס לתושב הבודד, מקבל מימדים שונים לגמרי כאשר מדובר בכלל התושבים
פרד כהן-קידר
החרדים המשתוללים לא היו מעזים להתנהג כך בשום מדינת חוק כי שם נענשים ומהר. אם המדינה לא מגנה על האזרחים, עליהם להתגונן בתגובות כואבות. רק מגננה אקטיבית תועיל
צבי גלברד
מאות צעירים שהשתחררו צבא התפתו לרדת לקנדה "לעבוד בעגלות"    כעת משטרת ההגירה בקנדה מגרשת אותם חזרה לישראל    רק ישראל מדינת הפראיירים מפחדת לגרש מהגרים בלתי חוקיים
יאיר תיבון
האוניברסיטה מתעתדת לקיים כינוס בלתי אקדמי, סגור לקהל הרחב, שבו מוצגות עמדות המבטאות עוינות לגברים בכלל ולאבות בפרט    מכתב גלוי לחברי הסגל האקדמי באוניברסיטת בר-אילן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il