X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההשתוללות החרדית-דתית מהווה אות משמיים לממשלת ישראל לכך שעליה לעצור כאן ועכשיו את החיבור שלה עם המפלגות החרדיות בפרט ועם הדתיות-לאומיות בכלל במקום קואליציה דתית-ימנית עליה למצוא את הדרך להתאחד עם כוחות המרכז - עם מפלגות כמו קדימה והעבודה, ואולי גם מרצ
▪  ▪  ▪
להפריד הדת מהמדינה [צילום: פלאש 90]
איחוד קידמה ודמוקרטיה
הדרך היחידה לצאת מהפלונטר ללא מלחמת אחים היא להתאחד יחד, כל כוחות הקידמה והדמוקרטיה בישראל. כל הכוחות הליברליים, אפילו אם הם סוטים טיפה מהמרכז שמאלה או ימינה. עדיפה שותפות ביניהם על פני כל קואליציה עם המפלגות החרדיות והדתיות הלאומיות

לכל פוליטיקאי שזלזל עד לימים אלה בצורך בהפרדת הדת מהמדינה, נכונה אזהרה רבת-משמעות בצורת ההתפרעויות בבית שמש ובמקומות נוספים ברחבי המדינה, כמו אשדוד, ירושלים, נתיבות ועוד. אולי זו הדקה התשעים... אייל גבאי אומר (ynet): יש תחושה שקשה לחיות כאן, כולנו צריכים לחשוב פעם נוספת - האם לא צריך "להסיר את הכפפות"?!
מדוע מדובר ברגע האחרון? מכיוון שהציבור החילוני עומד להתפוצץ על הדתיים ובמיוחד על החרדים. נמאס לנו! נמאס שהם גונבים לנו את המדינה מבין האצבעות, את כספה, את תרבותנו והמסורת הליברלית שהלכה והשתרשה כאן. גבאי התכוון לכלכלה, לדוח טרכטנברג שאיננו מתבצע, אבל כולנו יודעים לאן הולך הכסף. ואנחנו לא עושים מאומה. נמאס לנו לראות את ההתחרדות בהשראת הימין הדתי-לאומי הקיצוני.
נמאס לנו לראות את הקיצוניים שבחניכי "בני עקיבא" המודרנית (אלה שפעם - בימי זבולון המר ויוסף בורג - היו החברים הטובים ביותר של "השומר הצעיר"), שהתחנכו על גבי הפלטפורמה של המפד"ל של שנות 2000 - נוער הגבעות, שרבים מהם מתריסים כנגד הדמוקרטיה. למדו מהרבנים שלהם - משחיזי הלשון - ומנתניהו - חלק הלשון - את הדרך למקם את עצמם על המפה.
אנחנו, הם אומרים, בעד הדמוקרטיה (בערך כמו שנתניהו בעד השלום), אך איש לא ימרה את פי הרבנים הקדושים שלנו. על-פי תורת המפד"ל החדשה, יש רבנים שהם מעל לחוק. רשימת ההוכחות למצב החדש הזה ההולך ומתבשל בחברה הישראלית, היא ארוכה בנוסף לחדירת השרץ לצה"ל, אך הפעם לא נרחיב עליה את הדיבור.
אסור לשכוח ולו לרגע שבהוראת אותם הרבנים רצח אחד מחניכיהם את ראש הממשלה של מדינת ישראל כדי לעצור תהליך מדיני...! במדינות אחרות, כולל ארה"ב, האיש הזה לא היה כבר בין החיים. שלא לדבר על זכויות אסיר לנבלה, נישואין והתייחדות ועוד כהנה וכהנה.
מציאות מדינית איומה
כך שעל-מנת שלא נוכל כחילוניים להירגע, עלינו לזכור - שהבעיה שלנו היא לא רק החרדים. אני כותב זאת בצער רב, כי בעבר היינו רואים במפלגה הדתית-הלאומית חברינו לדרך הציונית באש ובמים! היום כבר לא! ונטל ההוכחה הוא עליהם בלבד! אנחנו מוכנים לשת"פ איתם, אבל רק בדרך הדמוקרטיה.
מי שיאמר את ההפך - מתכחש למציאות האיומה שנוצרה בחברה הישראלית כתוצאה משלטון הדתיים במרוצת העשורים האחרונים בממשלות ישראל. מציאות שתקעה אותנו עם שכנינו הערבים ברשות הפלשתינית, עם תושבי ישראל הערבים, עם עצמנו במלחמת דת ותרבות, ועם העולם כולו באסטרטגיית-חוץ מוטעית המובלת על-ידי חבורת חובבנים שכל מה שהם יודעים זה להסתכסך עם כל מדינות העולם! ובכך פועלים בניגוד אפילו לדעתם של מרבית המקצוענים שבמשרד החוץ!
בקיצור, מדינה תקועה, בינתיים ללא אור בקצה המנהרה... לממשלה הימנית בראשותו של בנימין נתניהו זהו אות משמיים שעליהם לעצור כאן ועכשיו את החיבור שלהם עם המפלגות החרדיות בפרט ועם הדתיות-לאומיות בכלל. במקום קואליציה דתית-ימנית עליהם למצוא את הדרך להתאחד עם כוחות המרכז - עם מפלגות כמו קדימה והעבודה, ואולי גם מרצ. כל כוח ליברלי, שנשען על הדמוקרטיה הישראלית, יוכל לתרום לחיזוק הגוש הפוליטי המרכזי.
יש מה ללמוד מהפלשתינים
לממשלת מרכז שתקום מיד לאחר הבחירות הקרובות זו אזהרה חסרת-פשרות - שלא תעזו לעשות הסכמים עם החרדים והדתיים. הדרך היחידה לצאת מהפלונטר ללא מלחמת אחים היא להתאחד יחד, כל כוחות הקידמה והדמוקרטיה בישראל. כל הכוחות הליברליים, אפילו אם הם סוטים טיפה מהמרכז שמאלה או ימינה. עדיפה שותפות ביניהם על פני כל קואליציה עם המפלגות החרדיות והדתיות הלאומיות. אולי כדאי לקחת דוגמה אפילו מהפלשתינים - תמיד הם למדו מאיתנו - הפעם נלמד מהם כיצד מנסים להתאחד למרות חילוקי דעות כבדים!
שתי המטרות העיקריות של הממשלה - זו שתקום והנוכחית לאחר האיחוד - תהיינה הפרדת הדת מהמדינה וחוקה לישראל!
הכל מתגמד נוכח הצרה הפנימית שממשמשת ובאה עלינו ואנחנו "מתכופפים" נוכח הסכנה, כאילו משהו יקרה שיפתור את הבעיות. שום דבר לא יקרה אם לא נעשה אותו. אין כאן כוח עליון שיקבע לנו מה אנחנו רוצים. זה רק אנחנו והם - הפוליטיקאים שבכוחם לשנות... אם הם יהיו מוכנים בחלקם לפנות כיסאותיהם לטובת צרכי השלטון הדמוקרטי - ייתכן בהחלט איחוד כוחות!

תאריך:  29/12/2011   |   עודכן:  29/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דת ומדינה - הדקה התשעים...
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גישה טכנית לא תצלח! אלא תכנית!
פועה  |  29/12/11 17:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
הכלכלה הניאו-ליברלית שמנחה את רה"מ ומקבלי ההחלטות בישראל היא כלכלה שמבוססת על העולם הישן, ולכן אינה מצליחה להתמודד עם השינויים הטכנולוגיים והגלובליים. אך ניתן למצוא פתרונות שיגנו על מעמד הביניים ויפחיתו את הפערים שמאיימים על המרקם החברתי ועל הדמוקרטיה בכללותה
צביקה ובר
הדרת הנשים והמגמה הקיצונית ההולכת ומתרחבת בקרב המגזר החרדי - הכל מתחיל ונגמר במדיניות הממשלה שלנו. הממשלה מממנת תשלומים שונים לחרדים, מממנת את הישיבות ואת הבנייה בשכונות חרדיות, ולא מפעילה את החוק כנגד מפירי החוק מאוכלוסיה זו
עו"ד ערן יעקובוביץ
שר האוצר מתיימר לבטל, במחי קולמוס של תקנות, את קביעת בית המשפט העליון בנוגע למועד התיישנות תביעות ביטוח בגין נכות. הדבר ייצור אנדרלמוסיה ובסופו של דבר רק יפגע במבוטחים, שיידרשו לשלם פרמיה גבוהה יותר ויחיו בחוסר ודאות
עו"ד חוה קליין
הרצון "להראות" לו, להוציא ממנו יותר, להעניש אותו - רצון זה בוער בדיני משפחה יותר מכל תחום אחר. המכשירים קיימים ואפשר להשתמש בהם. אבל האם זה באמת כדאי? האם הנזק אינו עולה על התועלת?
עו"ד עופר ברטל
המשפט הפלילי מאס כנראה בתפקידו השגרתי והחל לשלוח את ידיו לארצות לא-נודעות. במקום לטפל במחדלים בכלים ציבוריים וניהוליים, התרגלנו לבחון הכל במשקפי חוק העונשין. כך למשל אירע בפרשות הנגבי ואולמרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il