X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשבועות האחרונים אני "מריח" שמשהו השתנה. לא באופן פתאומי, אלא לאט לאט. מכיוון שאני וזוגתי נוהגים לשים פעמינו אל אותו סניף, באותו יום ובאותה שנה, אנחנו מכירים את הנוף החנותי. פחות קופות נפתחו וגם ליד אלה שפעלו, היו תורים קצרים. אל תצחקו. אני חושש ממיתון
▪  ▪  ▪
פחות קופות פתוחות ואין תור [צילום: פלאש 90]

אפשר למדוד את המצב הכלכלי לפי כל מיני מדדים. הכלכלנים עורכים סקרים, מודדים נתונים של בנקים ושל קונצרנים, מסתכלים על שערי המטבע ועל שערי המניות בבורסה. אני מודד לפי הסופרמרקט שלי והוא אומר לי שצפוי מיתון. לא, לא ראיתי בזמן האחרון את מנהל החנות ולא חטפתי שיחה עם בעל רשת החנויות שבה אני קונה באדיקות כבר זמן רב. חטפתי שיחה עם הקופאית. אה, תצחקו: הקופאית זה קנה המידה הכלכלי שלך? טוב, לא הקופאית. העיניים. שלי.
בשבועות האחרונים, אולי מאז תמה תנועת המחאה בשדרות רוטשילד והסביבה, אני "מריח" שמשהו השתנה. לא באופן פתאומי, אלא לאט לאט. מכיוון שאני וזוגתי נוהגים לשים פעמינו אל אותו סניף, באותו יום ובאותה שנה, אנחנו מכירים את הנוף החנותי. אפילו את פרצופיהם של כמה מן הקונים המתמידים לבוא באותו מועד. ובכן, אחרי תנועת המחאה התחלתי לשים לב שחלה ירידה במכירות. בתחילה זה נראה מקרי ואחר כך - יותר מכוון. השבוע, החלטתי לשים לב. כבר במגרש החניה, היה לי קל למצוא מקום נוח, קרוב לכניסה הראשית המרווחת.
כשנכנסתי פנימה לא ראיתי שהזרם האיטי של הקונים נפסק, אבל פינת הגבינות סימנה את התמרור הראשון. שני אנשים עמדו לפני הדלפק ולא ששה-שבעה כרגיל וגם סיבה הייתה ל"הצטופפות" הזו - אף מוכרת לא שירתה אותם.
מישהו הזדעק והקים קול על היעדר השירות והבעיה נפתרה מיד. צצה זבנית והתור חוסל באחת. חשבתי שסנונית אחת אינה מסמנת את האביב (או החורף...) והמשכתי במעברים המרווחים.
אין תור
נקודת הבדיקה השניה הייתה מחלקת הבשר. לכאן אני מגיע בכל שבוע באגרופים שלופים לקרב על התור. הישראלים, כפי שאתם יודעים, אינם מחמיצים הזדמנות להחמיץ תור. להתקהל כעדר מול המוכרים ולזעוק כל אחד לתורו. השבוע - לא. בכל עמדת מכירה עמד מוכרן ומולו - לקוח. אחד. אין תור. ראיתי ובאמת הופתעתי. מאז בואי לראשונה אל הסופרמרקט שלי, לא היה כדבר הזה.
לא הייתי זקוק להוכחות נוספות בדרכי אל הקפיטריה. פחות קופות נפתחו וגם ליד אלה שפעלו, היו תורים קצרים. מחוץ לדלת היציאה, היו מקומות בשפע בקפטריה התוססת תמיד. אל תצחקו. אני חושש ממיתון.
חזרתי מהקניות, הצצתי במוסף הכלכלי וצצה לעיני כותרת שהועלמה באחד העמודים הפנימיים: "בנק ישראל מעדכן תחזיות: ב-2012 האבטלה תעלה ל-6.3%" (לעומת חמישה אחוזי אבטלה כיום).

תאריך:  29/12/2011   |   עודכן:  29/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסופרמרקט מנבא מיתון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צודק זה מדד מצוין  ל"ת
גיזמו בון  |  29/12/11 22:12
2
תודה ל"ת
יאיר דקל  |  6/01/12 21:05
3
עוד אין תור לנסיעות לחו"ל ל"ת
שאול ב  |  14/01/12 06:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
מי שחושב שבעיית הדרת הנשים במגזר החרדי דורשת פתרון דחוף - טועה. על כולנו לקבל את העובדה שכיום יש למצב הביטחוני ולמצב הכלכלי עדיפות גבוהה הרבה יותר. פתרון בעיות אלו הוא מבחנה העיקרי והאמיתי של הממשלה בשנה זו
גיל נתן
לחיצה על הכפתור הלא נכון    בעבור שימור הקואליציה    לחיות כעם חופשי בארצנו    המורסה נפתחה וכעת הזמן לטפל בה
בארי צימרמן
אלישע פורת, כשאר המשוררים הכפריים שלנו, אינו עסוק בהרהורים טשרניחובסקיים אודות היותו של האדם תבנית נוף מולדתו. הנוף והמולדת והתבנית הם טבעו הראשון והאחרון. ככל שהוא יותר מקומי, פרובינציאלי, מחובר, כך הוא יותר אוניברסלי, משוחרר ומגביה עוף
שמעון שטיין
חילוקי הדעות הבלתי ניתנים לגישור, שלא לדבר על הציפיות מישראל אשר לעיתים קרובות אינן מתאזנות באמצעות הבעת ציפיות דומות מהפלשתינים, הפכו ברבות השנים לחלק מדיאלוג החרשים, או אם נרצה, למונולוגים של האיחוד וישראל
חדוה יוסף
האם ניתן לזהות חוסר מוטיבציה מבעוד מועד? האם קיימים ערוצי תקשורת לעשייה פוריה? האם קיים בעסק ניהול יתר או ניהול חסר? והאם מועברת תחושבת חוסר הערכה לפועלו של העובד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il